Előadó: | Szentivánéji álom (musical) |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Müller Péter Sziámi |
Szakcsi Lakatos Béla |
|
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | worldmusical |
Címkék: | Keressük! |
Számtalanszor megtréfáltam minden embert már
Tudhatod, hogy ott voltam, ha rosszat álmodtál
Hogyha nyelved nem forgott, vagy kőbe botlottál,
Tudhatod, hogy Puck van ott, s épp veled babrál.
Gyanítod,hogy arra jár ez a nagylegény,
Orrlyukadban a bűzbogár - na az lehettem én!
Nincs nagyobb úr nálam, mert a káosz jó szolgám,
Hogyha bárki nem hinné, azt összemorzsolnám
Valaki beleszalad valamilyen csapdába,
A füle kicsírázik, kicsi rá a sapkája,
Valaki bakizik, vagy pukizik egy jó nagyot,
Neki is üzenem: csak az a baj, hogy ott vagyok,
Ahol a legkevésbé hiszed, hogy a levél tőlem zizeg,
A féreg mozog-izeg, és a kósza kobra sziszeg
Én vagyok a, én vagyok a, én vagyok a bajnak oka
Abajgatás, bajkavarás verhetetlen főbajnoka!
Jó sok csiribájt együtt főztünk
Ő csak igazán kópé köztünk,
Mert ha Puck kipécéz téged, akkor fuccs!
Szedd a lábad, ámbár messze úgysem jutsz
Elkap, amíg te hármat számolnál,
Lenyilaz hamarabb Ámornál
Olyankor állsz te csak meglőve,
Hogyha bevisz az erdőbe
Vigyázz, a csalitos babonáz már
Vaddisznóval is paroláznál
Amíg csak nem lesz a csoda köddé
Nem menekülhetsz soha többé
Nekem az Oberon a haverom, a tündérkirály,
Akinek állandóan falazok, mert csajozni jár
Halálosan szerelmes a Titániába,
de hiába, mert az a hátára se kívánja
Igenám, de ezalatt jó pár ziccer beszaladt,
Annyi lett a feladat, hogy fejem rögtön leszakad
Zűrzavar az érzelem az első nyári éjjelen,
Szétkavarva rendesen, de élvezem!
Jó sok csiribájt együtt főztünk,
Ő csak igazán kópé köztünk
Mert ha Puck kipécéz téged, akkor kész!
Szedd a lábad, ámbár messze úgysem mész
Elkap, amíg te hármat számolnál,
Lenyilaz hamarabb Ámornál
Olyankor állsz te csak meglőve,
Hogyha bevisz az erdőbe
Vigyázz, a csalitos babonáz már,
Vaddisznóval is paroláznál
Amíg csak nem lesz a csoda köddé
Nem menekülhetsz soha többé
Olyankor állsz te csak meglőve...
Akkor aztán Pick-Pack-Puck!
Schoblocher Barbaráék feltöltötték jó energiákkal a Park közönségét
A 2011 őszén alakult Blahalouisiana Székesfehérvárról indult. Akkor beat-rock/pop-soul zenekarként aposztrofálta magát. A csapat azonban a tavaly megjelent Sötét Villám című lemez után napjainkban már egy, az eddiginél jóval színesebb zenei világba kalauzol. Az Amore (de nem veled) című szerzeménnyel a Blahalouisiana a közelmúltban le is leplezte az új érát.
A Parkban július 17-én tartott fellépésen a már ismert számokon kívül újdonságok is várták a rajongókat: a Blahalouisiana júliusig ugyanis több új dal megjelenését tervezi, melyeknek előszele már a budapesti koncerten is érzékelhető volt. Az estét Molnár Tamás nyitotta a Blahalouisiana előtt.
Blahalouisiana-dalszövegek itt.
Az este főszereplője a Blahalouisiana, és énekesnője, Schoblocher Barbara nem arról ismert, hogy megbújik a sarokban. A frontember öltözködése, karakteres hangszíne, hangjának intenzitása és dalszövegeinek tartalma mind megköveteli a maximális figyelmet. Mindemellett Barbara igazán kellemes jelenség a személyisége szempontjából is: a közönséggel együtt lélegezve vezette végig a koncertet, jóleső együtt-rezgéseket generálva.
A már a friss sajtófotókon is egészen üde stílust magára öltött formáció a közelmúltban megjelent Amore (de nem veled) című, az új érát előrevetítő dala mellett a koncert dallistájában a legnagyobb favoritok is helyet kaptak: a Túl távol, elég közel, a Szeressetek, a Faliórák vagy a Testemnek ha engedem.
Mi is az a friss éra, amellyel beharangozták a fővárosi koncertet?
Innen szép a győzelem, Ahol összeér összeér, Éllek túl, Ott van a nap, Nem ereszt – ilyen nótákkal is pakolta tele az estét a Blahalouisiana. Barbi párja, Apey (azaz Áron András, akivel több formációban is együtt zenélnek — így az Áron András & The Black Circle Orchestra-ban is) mély hatással van az énekesnő stílusára. Áron András igazi multi-instrumentalista multitálentum, aki a metalos gyökerei ellenére otthonosan mozog többek között a country világában is. Ebben pedig Barbi is remekül működik, s egyúttal finoman, jó érzékkel be is építi a stílus elemeit saját formációjába.
Mára a konga, a szaxofon, a földszínek alkalmazása, a béke és a szeretet hangsúlyozása, hippi-életérzés mind komfortosan vibrál a Blahalouisiana dalaival.
Beat, rock, kultúrház, háttérfüggöny és táncdalfesztivál
A látvány – Beatles-koncertek és a hetvenes éveket idéző, művelődési házas diszkók archív képkockáival, valamint a színpadon háttérként alkalmazott, szintén a kultúrház-érzetet keltő, finoman megvilágított drapériákkal egészült ki. Mindez a táncdalfesztiválok korszakába repített vissza. A beat és a rock volt a főszereplő. Több volt a félháznál a Parkban, a zenekar pedig láthatóan lazán, könnyedén létezett a színpadon. Élvezték azt a felhőtlen vibe-ot, amit ez az új irány hozzád a koncerthez.
Ez az összhatás a korábbi, Kovács Kati-Schoblocher Barbi duettet is megidézte.
Ha érdekel, milyen volt a látvány és az érzések a Parkban, nézd meg ezt a videót a korábbi duettről. Remekül leírja a fővárosi Blahalouisiana-koncert hangulatát.
A Faliórák annyira csúcsra járatta az érzelmeket, hogy Barbi sírva fakadt
– Bármennyire szeretek szerelmes lenni, a mai koncert érzése annál sokkal jobb
– fogalmazott az énekesnő.
A Vaksötét ezt követően akusztikus verzióban hangzott el és adott némi nyugvópontot az estének, hogy aztán a Kedvenc naplementém ismét felrázza a közönséget. A Szeressetek pedig tovább kontrázta a hangulatot.
Az estét az új sláger, az Amore zárta: temperamentumos, olaszos életérzést hagyva maga után.
– Vigyétek el ezt a sok pozitív energiát oda, ahol a legnagyobb szükség van rá. Meg tudjuk menteni a világot, elegen vagyunk itt és most ehhez
– tette hozzá Barbi.
Fotók: Blahalouisiana