Előadó: | Siska Finuccsi |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Krausz Attila Tóth Dániel György Hámori Péter Losonczi Szilveszter |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Becélzok valakit és újra megy a Rambó,
Nyomkövető minden rímem, egész MO-n át barangol.
Beolt a spanom, de nem vágod hogy csak fun-ból,
Ha mi ketten megyünk neked, köcsög, abból lesz karambol.
Vágd le alapból, ne csak mondogasd hogy "vágom",
Kajli MC-k, lopott szlengek, én a szám véresre rágom.
Tapasz a számon, ennek örülne a Fanka,
Kiiktatna egy életre mert kitaszított a falka.
Adom a rímet, mint tejet a tehén tarka,
Olyan baszós a dumán az országnak áll a farka.
Sírokra barka, a holdkóros vicceseknek,
De sokkal jobb fej vagyok, úgyhogy hívhatsz rendicseknek.
Sok a rapper, tolvaj, szemeznek a WU-val,
De én folyton olyat írok, mi végez a Kajli crew-val.
A lelkiismeret se furdal, ez egy kajak ground dal,
TB LTP Z hosszú ú-val. (Mint a szú!)
A város alatt szunnyadnak az eltemetett rímeim,
Mélyen a föld alatt, mitől a pofád földagad. (Há!)
Az átkok elhagyják a számat, megfordul a kereszt,
Itt forró lesz a szentelt víz, a dumám falat repeszt.
Csekkold csak be ezt, levágod hogy nem lesz változás,
Huszonnégy sor szöveg után kilencven nap lázadás.
Megszöksz, vagy megszokod hogy minden rímem támadás,
Csak hesszeld be a sor végét, már hallatszik a tárazás!
Nem blöffölök be beef-ellek, kajak ki X-ellek,
Nem blöffölök be beef-ellek.
Nem blöffölök be beef-ellek, kajak ki X-ellek,
Nem blöffölök csak...
Nem blöffölök be beef-ellek, kajak ki X-ellek,
Nem blöffölök be beef-ellek.
Nem blöffölök be beef-ellek, kajak ki X-ellek,
Nem blöffölök csak...
A jó span belehúz a jóba, de a szarba is belevisz,
A neve nincs szaroddal szöszölsz, de ne szívózz,
Mer' a telepi megmarná még az etető kezed is,
Szidhatsz amíg bírsz, de elfogy a levegőd neked is,
És akkor jövök én, ez véres mint egy disznótor,
És hideg mint a legszebb bosszú.
Vaktában száll rátok az átok, mint a skúló száll a piszolyból!
Gázba vagy, mer' rámragadt a dühkór a Siskótól.
Fuss ha tudsz, lesújt a stuft, mint a puskatus,
A kimért gyilkos így tombol, vedd be ez utca cucc.
Minden szavam bűntény, minden gyilkos sorom szándékos,
Mi otthon vagyunk a rap-szarban, ahol te csak bámészkodsz.
Vannak itt kutyaütők, meg szutyok rap-csajok,
Egy kirakat, ami kívülről csillog, de én meg bent vagyok.
De nem tetszett a sztárszerep, én fel se próbáltam.
Meguntam ezt a szart, fogok egy lefűrészelt csövűt, mint az Összeomlásban.
És küldök egy skúlót minden szarfaszú, ötforintos, öntelt kontárba.
(Gondoltam. Bosszú? Az!) Nálunk ez a barchoba,
Ez rablótámadás, balfaszok, kezet a tarkóra!
Nem blöffölök be beef-ellek, kajak ki X-ellek,
Nem blöffölök be beef-ellek.
Nem blöffölök be beef-ellek, kajak ki X-ellek,
Nem blöffölök csak...
Nem blöffölök be beef-ellek, kajak ki X-ellek,
Nem blöffölök be beef-ellek.
Nem blöffölök be beef-ellek, kajak ki X-ellek,
Nem blöffölök csak...
Két műfaj találkozását mutatja be a Duett: zene és fényképezés című tablókiállítás, amely kedden nyílt meg Budapesten az MNMKK Magyar Nemzeti Múzeum kertjében.
A Magyar Nemzeti Múzeum és a Magyar Zene Háza közösen rendezi meg a kiállítást, amelynek másik része a városligeti intézményben látható. A két helyszínen megrendezett tárlatok fényképeit a Magyar Nemzeti Múzeum Történeti Fényképtárának gyűjteményeiből válogatták.
A Duett című kiállításban a zene és a fényképezés találkozik egymással
A két kifejezési forma egymással párbeszédet folytatva, formabontó módon mutatja be, ahogy a zenei élmények a fényképezés eszközei révén láthatóvá válnak.
A megszólaló zene betölti teret
Családi nappalit, hangversenytermet, rádióstúdiót, tánctermet, vendéglőt vagy akár egy városi teret, a képeken a zene, a zenélés és a hallgatás is képi formában jelenik meg.
Mindkét kiállítás azonos koncepció alapján jött létre
- A kiállítás archív felvételein zenei pillanatok, csend, harctér, polgári otthon és koncertek elevenednek meg. A pillanatfelvételek felidézik azt, hogy mi szólhatott ott és akkor. A néma képek a fantázia segítségével zenei élménnyé válnak - fogalmazott Bősze Ádám zenetörténész.
A kiállításon szereplő képek nem zenei hatást kívánnak kelteni a nézőben, nem a zenéből merítenek inspirációt, hanem a zenével töltött tereket nyitják meg előttünk, mindkét tárlatot különféle tértípusok mentén rendezték el.
Kilenc tértípus mentén mutat be archív felvételeket két hónapon keresztül
A szervezők olyan tereket kerestek, amelyek hangulatait és jelentéseit nagyban befolyásolta, hogy milyen zene szólt bennük és az, hogyan hatott az az ott lévőkre. Ezek a képek lehetőséget adnak arra, hogy kérdéseket tegyünk fel.
Az egyik képen a tizenhat éves Dohnányi Ernő látható édesapjával és más zenészek társaságában, egy másikon Cselényi József operaénekes otthonában a családjával, de Szabados György zongoraművész keze is felfedezhető az egyik archív felvételen zongorázás közben.
- Csellót készítő első világháborús katonák is megjelennek az egyik képen, de a kiállítás felvételei között feltűnik a Zeneakadémia tere is, amelyben "Clemens Krauss vezénylését képzelhetjük el, amint a Bécsi Operaház százfős énekkarát dirigálja a pesti közönség előtt" - mondta a kurátor.
Horn Márton, a Magyar Zene Háza intézményigazgatója beszédet mond a Duett: zene és fényképezés című tablókiállítás megnyitóján a Múzeumkertben 2025. október 7-én. A Magyar Nemzeti Múzeum és a Magyar Zene Háza közös kiállítása december 7-ig látogatható
Fotó: MTI/Hegedüs Róbert
Horn Márton, a Magyar Zene Háza intézményigazgatója szerint a képeket nézve megszólalhat bennünk a zene: olyan emlékek jönnek elő a gyerekkorból, a mindennapokból, amitől azt érezheti a néző, hogy a zene jelen van - hangsúlyozta.
A Duett: zene és fényképezés című tablókiállítás részlete a Múzeumkertben a megnyitó napján, 2025. október 7-én. A Magyar Nemzeti Múzeum és a Magyar Zene Háza közös kiállítása december 7-ig látogatható
Fotó: MTI/Hegedüs Róbert