Rico: Yo, üzenem... ezek emlékek... üzenem... hey, üzenem...
Szerelmet akartam, mert a szomjúság kiszárított. Szabályos voltam mindig, de a bíró is kiállított. Miattad történt, de mégsem tudlak vádolni. Próbáltam számolni, hányszor hagyta el az ajkamat az a szó, hogy szeretlek, de könny maradt a dal alatt; a sebekben piszok. Bűnösnek tartalak, vagyis annak tartottalak, így a fájdalmamra iszok az üres poharamból. Amire most gondolok titok. Táncolj velem kérlek, csak markold meg a mancsom, én ezt szeretném csupán... ezért szaggatott a hangom, ugyan mit mondhatnék? Nekem Te vagy tökéletes, az hogy Rólad írok Neked, szerintem is tök érdekes. Mégis úgy érzem, hogy ki kell adnom magamból, de hallgasd meg a végét is, mert beszélek még magamról. Csak egy darab toll, egy papír, meg egy tinta. Sorokba rajzolom az arcod, de az is csak minta, hogy én mit szeretek; a szádat és a szemedet, a csókodat, a bőrödet, az illatod, a kezedet, az egész lényedet, meg azt mikor úgy bújtál, hogy kirázott a hideg, így a szívem most is úgy fáj, ahogy 2 éve, mikor üzentem, hogy megtudd, hogy a szívem összetörted, de Erik akkor sem fut többé már el. Többé nem fordítok hátat, hiszen én voltam az mindig aki válaszra várhat, de rámtapostál és ezt azért kellett tűrnöm, mert beléd szerettem és így ez lett a bűnöm.
Hey, így ez lett a bűnöm...
Niki: Álmodom Rólad... könnyek csöppennek a lapra... Miattad sírok... ezért vagy minden dalban...
Rico: Ya...
Én úgy nézek a szemedbe, hogy a lábam beleremeg. Mond miért kell úgy lennie, hogy aki nem szeret, Veled lehet!? Megtennék mindent, esküszöm, hogy mindent Érted, de mit mondjak még? Én csak szeretlek ezt értsd meg. Mai napig nem fogom fel, hogy a helyes utam melyik. Nem tudom elfogadni, ha nem szeretsz, rosszul esik. Mindig azt kértem, hogy őszintén és nyitottan, de ha a szerelem gyönyörű, akkor miért kellett titokban találkoznunk mindig úgy, mikor nem látnak? Miért kellene elhinnem, hogy a fogalom nem fájhat? Amikor fáj olyankor érzem úgy, hogy végem. Volt hogy elakartam menni és volt kezemben a késem. Ma már megértem, hogy nem megoldás a túlvilág, de ha én vagyok a gyáva, akkor a Te szíved a túl szilárd. Kérnélek úgy csináld, ahogy a szíved lediktálja, hogy a szerelem nem múlik ahogy a srác azt lefirkálja. Szemében könnyel, volt hogy batyuval a hátamon indultam világgá, mert megharapott a fájdalom. Kalandor lettem, egy elvarázsolt kisgyerek, aki így fejez ki mindent, mert Ő így szeret.
Niki: Álmodom Rólad... könnyek csöppennek a lapra... Miattad sírok... ezért vagy minden dalban...
Rico: Mindig ezüstérmes voltam, jelentéktelen és második. A szívemet kitépted, de már nem csak nézek, látok is. Az idő begyógyít, azt mondtad, hogy minden sebet, de ha a tükör előtt állok, csak a tükörképem nevet; az is csak rajtam, mert én Beléd szerettem és így meghaltam. Érted mindent feladtam. Üzentem könnyes szemmel, pedig nem kérted, de azt mondtad Te is érzed ugyanazt a dolgot, hogy Te is vonzódsz hozzám, hogy Te sem vagy boldog, hogy Te is sírtál miattam és hiányzok még sokszor, Te is furcsának találod, hogy amikor más csókol a szíved majd kiugrik, pedig épp rám gondol.
Niki: Álmodom Rólad... könnyek csöppennek a lapra... Miattad sírok... ezért vagy minden dalban...
Rico: Yo, üzenem... ezek emlékek... üzenem... hey, üzenem...
Niki: Álmodom Rólad... könnyek csöppennek a lapra... Miattad sírok... ezért vagy minden dalban...
A tizennyolc főt számláló zenekar július 3-án a főváros legnagyobb szabadtéri koncerthelyszínén lépett fel. Tizenhárom énekessel, öt zenésszel és egy, háromtagú fúvós szekcióval álltak színpadra. A Budapest Bár monstre koncerttel ünnepelte a fennállása tizennyolcadik születésnapját.
Én a bánatomat mindig kifogom videó itt.
A Budapest Bár az elmúlt, közel két évtized egyik legkülönlegesebb társulása a hazai zenei életben. Farkas Róbert a magyar zene paletta ikonikus előadóit és zenészet összefogva dolgoz fel filmslágereket, kuplékat, táncdalokat és egyéb híres dalokat úgy, hogy azokat mívesen hangszerelt cigányzene kíséretében, újrahangolva adja elő a formációval. A rendszeresen koncertező Budapest Bár a sokak által ismert dallamokat, a rég elfeledett kincseket önti a mai kor közönsége számára is élvezhető formátumba.
A csapat eredetileg egy lemezt tervezett, 2025-ben azonban már elmondhatja, hogy 1500 koncert, 10 lemez, egy könyv, egy film, és sok-sok lehengerlő pillanat van mögötte.
Az este keretében fellépett a Parkban a formáció teljes tagsága, azaz: Behumi Dóri énekes, fuvolista, Farkas Richárd bőgős, Farkas Róbert zenekarvezető, hegedűművész, gitáros, Ferenczi Bora énekes, Ferenczi György énekes, szájharmonikás, Frenk énekes, Keleti András énekes, dalszerző, Kiss Tibor énekes, dalszerző, Kisvári Bence dobos, Kollár-Klemencz László énekes, dalszerző, Lovasi András énekes, dalszerző, Mező Misi énekes, Németh Juci énekes, dalszerző, Ökrös Károly harmonikás-zongorista, Rutkai Bori énekes, dalszerző, Szűcs Krisztián énekes, dalszerző, Tóth Vera énekes és Ürmös Sándor cimbalmos.
Nem meglepő, hogy kik kapták a legnagyobb tapsot
Fellépésük már a korai években kultikussá vált a Budapest Bár koncertjein. Ők azok, akik már a formáció előtt is a hazai zenei élet kiválóságai voltak a saját zenekaruk élén. Kiss Tibi és Lovasi András a legrégebbi motorosok a Bár életében, ahogyan Németh Juci is. Az énekesnő nem csupán énekelt egy dalt, hanem szórakoztató mesét is kreált hozzá, amelyet úgy adott elő, mintha egy mókás színdarab vezető színésznője állna a színpadon. Szórakoztató és végtelenül energikus volt a produkciója.
Mező Misi fellépése közben a Park stábja is táncra perdült.
Kollár-Klemencz Lászlóra egyszerűen nem lehet nem figyelni
Kollár-Klemencz László korábbi saját, Kistehén nevű formációjának ikonikus dalával, az Ezt is elviszem magammal című szerzeménnyel tarolt és kapott elképesztő tapsot. Az író-költő-énekes-dalszerző napjaink egyik legizgalmasabb jelensége a hazai kulturális élet palettáján és ez szinte tapintható volt a közönség rezgéseiben is.
Szűcs Krisztián, a Heaven Street Seven frontembere vitathatatlanul a hazai alternatív zenei élet legnépszerűbb előadója volt, két évtizeden keresztül. Majd amikor pár évvel ezelőtt – szintén a Budapest Parkban – a HS7 visszatért a színpadra bebizonyosodott, hogy mit sem veszített erejéből mindaz, amit az énekes és a köré épült minőségi muzsikálás képvisel. Ezen az estén a Húszezer éjszakás kalandot énekelte a Budapest Bár koncertjén.
Természetesen Rutkai Bori, Ferenczi Bora, Frenk, Behumi Dóri és Ferenczi Gyuri és a többi énekes is visszatért a színpadra a második felvonásban is. Mindenki olyannyira együtt lélegzett a produkcióval, hogy egymás dalait is – stílszerűen – bárként berendezett színpadon ülve nézték végig.
A Szilvafácska továbbra is osztatlan sikernek örvend
Az egyik legnagyobb ovációt a Lovasi András tolmácsolásában csúcsra járatott és a streaming-listák alapján is az egyik legnépszerűbb dal, a Szilvafácska zsebelte be a Parkban.
Ezt a nótát a tizenegynéhány éves lányok is teli torokból énekelték, s bár szokatlan volt hallani tőlük, hogy “nőjj nekem, hadd legyen a Bandi bának pálinkája”, az este hangulatához abszolút illeszkedett.
Az este végén kizárólag a zenekar játszott
Vérbeli cigány ritmusokat hallhatott a közönség, a zene iránt alázatos, a hangszereiket mesterien bűvölő zenészek tolmácsolásában.
Énmellettem elaludni nem lehet videó itt.
Kiss Tibi Tóth Vera kettőse zárta az estét
Az Eurythmics, Annie Lennox és Dave Stewart időtlen klasszikusával, a Sweet Dreams-szel léptek fel, amely természetesen a Budapest Bár-dalok stílusában, az egyik leginkább nagyívű hangszereléssel szólalt meg.
A teltház-teremtette hangulatot, a hömpölygő tapstenger képét, rengeteg boldog arc látványát és a táncoló staff-os lányok emlékét is hazavitte a koncertlátogató a Budapest Bár születésnapi koncertjéről.
A Parkban készült, tavalyi koncertvideó itt.
Fotók: Budapest Park Facebook