Előadó: | Wolfeinstein |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Wolfeinstein |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Reff:(2x)
Könnybe lábadt szemmel az egész lakosság,
Ez nem egy francia dráma hanem a magyar valóság,
A placcon folyik mindennap a gyilkosság,
A megtört lelkeket a mélybe tapossák!
I.:
Budapesti képek, megtört lelkek,
gyilkos emberek,kiket az utca szült,
aki ha kell szó nélkül üt.
De mit vársz tőle hisz ezt tanulta,
a megélhetését másoktól lopja.
A gyerekek kezében a kés vagy a pisztoly,
egy belső hang azt mondja gyilkolj !
Megpróbálhatsz kitörni de úgy se tudsz,
életed során fölöslegesen futsz.
A prolik táborát gazdagítod,
a sorstársadat fosztogatod,
pedig nem ö tehet róla hogy ennyi itt a burzsuj,
a gazdag csak nevet hisz nem ö jár porul.
Ha belepusztulsz akkor se jutsz feljebb,
a Dunába csobban megfáradt tested,
a fellegekbe száll megtört lelked.
Reff:(2x)
Könnybe lábadt szemmel az egész lakosság,
Ez nem egy francia dráma hanem a magyar valóság,
A placcon folyik mindennap a gyilkosság,
A megtört lelkeket a mélybe tapossák!
II.:
A te fájdalmadat nem érti meg senki,
ebbe a világba nem jut neked semmi.
Pedig dolgozol és hajtasz,
a korházba a kezedbe 2 gyermeket tartasz.
Érzed hogy közeleg az utolsó rész,
legjobban mint mindenki a haláltól félsz,
Az idegeid nem bírják a mindennapos terhet,
a temetőbe pihen már a tested.
Mögötted marad két éhező száj,
a feleségednek így dolgozni muszáj.
Mindent elvállal amiért pénzt kap,
a nagyobb fizetésért főnököt szop.
A két kölyök cseperedik,a tereken verekedik,
végül bandába keveredik,bűnözővé nevelkedik.
Az anya az összeomlás szélén,
szeretett fiai egy cella mélyén..
Reff:(2x)
Könnybe lábadt szemmel az egész lakosság,
Ez nem egy francia dráma hanem a magyar valóság,
A placcon folyik mindennap a gyilkosság,
A megtört lelkeket a mélybe tapossák!
Schoblocher Barbaráék feltöltötték jó energiákkal a Park közönségét
A 2011 őszén alakult Blahalouisiana Székesfehérvárról indult. Akkor beat-rock/pop-soul zenekarként aposztrofálta magát. A csapat azonban a tavaly megjelent Sötét Villám című lemez után napjainkban már egy, az eddiginél jóval színesebb zenei világba kalauzol. Az Amore (de nem veled) című szerzeménnyel a Blahalouisiana a közelmúltban le is leplezte az új érát.
A Parkban július 17-én tartott fellépésen a már ismert számokon kívül újdonságok is várták a rajongókat: a Blahalouisiana júliusig ugyanis több új dal megjelenését tervezi, melyeknek előszele már a budapesti koncerten is érzékelhető volt. Az estét Molnár Tamás nyitotta a Blahalouisiana előtt.
Blahalouisiana-dalszövegek itt.
Az este főszereplője a Blahalouisiana, és énekesnője, Schoblocher Barbara nem arról ismert, hogy megbújik a sarokban. A frontember öltözködése, karakteres hangszíne, hangjának intenzitása és dalszövegeinek tartalma mind megköveteli a maximális figyelmet. Mindemellett Barbara igazán kellemes jelenség a személyisége szempontjából is: a közönséggel együtt lélegezve vezette végig a koncertet, jóleső együtt-rezgéseket generálva.
A már a friss sajtófotókon is egészen üde stílust magára öltött formáció a közelmúltban megjelent Amore (de nem veled) című, az új érát előrevetítő dala mellett a koncert dallistájában a legnagyobb favoritok is helyet kaptak: a Túl távol, elég közel, a Szeressetek, a Faliórák vagy a Testemnek ha engedem.
Mi is az a friss éra, amellyel beharangozták a fővárosi koncertet?
Innen szép a győzelem, Ahol összeér összeér, Éllek túl, Ott van a nap, Nem ereszt – ilyen nótákkal is pakolta tele az estét a Blahalouisiana. Barbi párja, Apey (azaz Áron András, akivel több formációban is együtt zenélnek — így az Áron András & The Black Circle Orchestra-ban is) mély hatással van az énekesnő stílusára. Áron András igazi multi-instrumentalista multitálentum, aki a metalos gyökerei ellenére otthonosan mozog többek között a country világában is. Ebben pedig Barbi is remekül működik, s egyúttal finoman, jó érzékkel be is építi a stílus elemeit saját formációjába.
Mára a konga, a szaxofon, a földszínek alkalmazása, a béke és a szeretet hangsúlyozása, hippi-életérzés mind komfortosan vibrál a Blahalouisiana dalaival.
Beat, rock, kultúrház, háttérfüggöny és táncdalfesztivál
A látvány – Beatles-koncertek és a hetvenes éveket idéző, művelődési házas diszkók archív képkockáival, valamint a színpadon háttérként alkalmazott, szintén a kultúrház-érzetet keltő, finoman megvilágított drapériákkal egészült ki. Mindez a táncdalfesztiválok korszakába repített vissza. A beat és a rock volt a főszereplő. Több volt a félháznál a Parkban, a zenekar pedig láthatóan lazán, könnyedén létezett a színpadon. Élvezték azt a felhőtlen vibe-ot, amit ez az új irány hozzád a koncerthez.
Ez az összhatás a korábbi, Kovács Kati-Schoblocher Barbi duettet is megidézte.
Ha érdekel, milyen volt a látvány és az érzések a Parkban, nézd meg ezt a videót a korábbi duettről. Remekül leírja a fővárosi Blahalouisiana-koncert hangulatát.
A Faliórák annyira csúcsra járatta az érzelmeket, hogy Barbi sírva fakadt
– Bármennyire szeretek szerelmes lenni, a mai koncert érzése annál sokkal jobb
– fogalmazott az énekesnő.
A Vaksötét ezt követően akusztikus verzióban hangzott el és adott némi nyugvópontot az estének, hogy aztán a Kedvenc naplementém ismét felrázza a közönséget. A Szeressetek pedig tovább kontrázta a hangulatot.
Az estét az új sláger, az Amore zárta: temperamentumos, olaszos életérzést hagyva maga után.
– Vigyétek el ezt a sok pozitív energiát oda, ahol a legnagyobb szükség van rá. Meg tudjuk menteni a világot, elegen vagyunk itt és most ehhez
– tette hozzá Barbi.
Fotók: Blahalouisiana