Előadó: | Fluor Filigran |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Fluor Filigran Eckü |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Rap1 (Fluor):
Hogy mi lesz itt ezután, ki tudja
most Fogadjunk egy sörben, hogy iszunk ma
EcküFluor azaz rossz kedv kicsukva
belekeveredünk mindig a lehetetlen szitukba
csajszi… gatya letolva, tanga ki
jöhetsz közös fotóra, azt hallani
hogy az egész klub levágta, ha Tomika Tudinni
betolja a képét akkor elindul a party
refrén:
Zsííííír a buli - többen hánytak
Rap2 (Eckü):
Nálunk a buli tudod zsír, tesó nem egy babazsúr
Az égbe tornázva a hangulat, a Klasszik katapult
Lő ki Fluorral, Eckü mi a pálya? Kislány szia
Vágja egész Hungária, ahol járunk nincsen hiba
Többen hánytak, az sem gond, csak semmi tátika
Kirappeljük a helyet, azt a megérdemelt pár pia
Fűti fel az estét még, fű nem Fásy
Öröm, boldogság, három kivánság, mint Tibi Bácsi
Kell az új is, Hősök riadó miénk a tér
Minden csajnak felhívás: bugyit bedobálni ér
Humánus vagyok, mindig segítem a fajtámat
Üdvözöl a Malátai Söretet-szolgálat
Korsóval, pohárral azt mutatja a géntérkép
Ha eljössz a partinkra, tuti fain lesz a hétvégéd
Ha meg ismered a mondást is, előnyödre válhat
Eckü Fluor mindig itt: "Zsír a buli többen hánytak!"
refrén
Rap3 (Fluor):
Mutasd mit tudsz, hé, részegedjél okosan
ha még ébren vagy hajnalban
brékelhetsz Ecküvel a Koko Dzsambóra
megcsináljuk a műsort, hiszen van itt jópár forma
aki benne van a jóban, legyünk akárhol
előkerül egy-két szál is, ami könnyen elvarázsol
úgy érkezem, hogy lemászom a plakátról
akkor távozom, mikor a többség nem is tud má magától
járni
éjjelente szédül minden bicikli, ha megúszod hazáig
másnap nem ér má’ behányni
me’ nem kell a toxik, mint a Britney Spears
maradj a picsádon, ha csak sírni bírsz
biztos a depi meal okozta a hisztit,
fel a fejjel aztán lehet bulizni
ha meg nem megy, nem cink, tanulj még
vagy nézd meg a neten, hogy mi hogy nyomjuk a turnét
refrén
1. rész, Fotográfus mesterek és fotóművészek íróportréi, 2024. április 27 – június 24.
2. rész, A múzeumi fényképészek íróportréi, 2024. június 27 – december 15.
2024-ben alapításának 70. évfordulóját ünnepli a Petőfi Irodalmi Múzeum, amelyet egy gazdag és sokszínű, gyűjteményeit bemutató kiállítássorozattal ünnepel meg. Ennek a sorozatnak képezi az első részét A halandóság törékeny arcai fotókiállítás a Petőfi Irodalmi Múzeum gyűjteményének íróportréiból. A jubileumi tárlat olyan válogatást mutat be a múzeum archív fényképeiből, amely sajátos keresztmetszetet nyújt az irodalom jeles szereplőiről éppúgy, mint a magyar fotótörténet kiemelkedő alkotóiról.
A kiállítás felépítése rendhagyó, mivel azonos főcím alatt két önálló, időben egymást követő tárlat szerepel. Az elsőn (2024. április 27 – június 24.) az archív írói arcképekre, míg a másodikon (2024. június 27 – december 15.) a múzeumi fényképészek munkája során készült portrékra kerül a hangsúly. A két egymást követő tárlat összesen mintegy 150, a múzeum tulajdonában lévő klasszikus magyar író arcképét vonultatja fel.
Végigtekintve a kiállításon, a látogató számos ismerős fényképre bukkanhat. Ki ne látta volna tankönyvében a megtört tekintetű Arany, az igéző Ady, a kalapos dendi Kosztolányi vagy a vigasztalan Juhász Gyula fotóját? Közös bennük, hogy valamennyit a PIM fotógyűjteménye őrzi.
A múzeum már 1954-es megalakulásakor kiemelt jelentőséget tulajdonított a fotográfiáknak, amelyek műtárgyként, készítőjüket is megnevezve kerültek be a nyilvántartásba. Az áprilisban megnyílt tárlat válogatás a Művészeti, Relikvia- és Fotótár 40 ezer darabos írói ikonográfiai kollekciójából, a PIM fotógyűjteményének legértékesebb egységéből. A Művészeti Tár fotógyűjteménye országosan is a legnagyobb írói képi adatbázis, és mint ilyen, nélkülözhetetlen kiállítások, irodalmi kiadványok összeállításakor is.
Az első bemutatón (2024. április 27. – június 23.) szereplő, időrendben kiállított mintegy 80 fénykép neves fotográfusok – Simonyi Antal, Ellinger Ede, Uher Ödön, Székely Aladár, Rónai Dénes, Pécsi József, Escher Károly, Zinner Erzsébet, Balla Demeter, Gink Károly, Molnár Edit, Szilágyi Lenke és többek - munkáin keresztül egyben fotótörténeti ívet is felrajzol, érzékeltetve, hogyan alakult a portréfényképezés technikája és szemléletmódja a korai és a legújabb felvételek között eltelt mintegy 150 évben. A tárlat legkorábbi fotográfiája Tiedge János Vörösmartyt ábrázoló felvétele 1854-ből, míg a legutóbbiak a 2000-es évekből valók. A kiállítás az irodalom és fotográfia egyfajta izgalmas találkozására invitál.
A gyűjtemény bővelkedik különleges, korai fényképészeti eljárással készült eredeti fotográfiákban. Kiemelkedik közülük Székely Aladár Ady Endréről 1915-ben készült dedikált fotója, Simonyi Antal Jókai Mórról, illetve Arany Jánosról készült albumin fényképei, Ellinger Ede Arany János fényképe, Balogh Rudolf Molnár Ferencről haditudósítóként készült fotója, vagy Edward Steichen, a divatfotózás úttörőjének Molnár Ferenc portréja, és Kaffka Margit albumin fényképe.
A halandóság törékeny arcai címet Juhász Ferenc Molnár Edit Íróportréim című 1973-as pécsi kiállítására írt megnyitóbeszédéből kölcsönöztük.
A második kiállításon (2024. június 27. – december 15.) a PIM fotósai (Berekméri Zoltán, Flesch Bálint, Bókay László, Dobóczi Zsolt, Belicza László Gábor, Gál Csaba és Birtalan Zsolt) által az elmúlt évtizedekben készített íróportrékra kerül majd a hangsúly.
A kiállítás kurátorai: Kovács Ida és Kemény Aranka irodalmi muzeológusok, PIM
Grafikai tervezés: Csuport Andrea
Látványterv: Mihalkov György, PIM