Filo:
Yo, ey oh, hey’ itt az F I L O.
Mert Isten szeret engem, én meg szeretem őt,
Mert mindig tartok dolgokat a szemem előtt,
Mert minden új nap nyújt valami felemelőt,
Azt, hogy holnap megbaszok majd egy fekete nőt.
Az utca kerül engem, én nem kerülöm őt,
Felneveltek, mint anyámék a karon ülőt.
Itt a vénámba méreg, mit a karomba lőtt,
Magyarország, hát ez lettél, kardjába dőlt.
Kérlek, adj még erőt, hogy érezzem, beat-ekre vérezzen a lelkem
Ne engedd azt, hogy vétkezzem.
Szeged szeretet, nem szervezet, mint KGB,
Szeretjük egymást mi, de nem a kp-ér’,
Mert a szívemet az rántja, ha a 2 szemem látja,
Hogy a könnyed az arcodat szántja.
Ő a terek barátja, neki vigaszág,
Lehet maréknyi, de azok igazán.
Engem szeret, de miért utál másokat,
Engem szeret, de mondd, miért nem válogat.
Isten nem figyel, Isten eltávon,
Isten tudom, van, de én már nem látom.
Ez már tényleg kifürkészhetetlen,
Hogy normális ember, meg művész se lettem.
Így hát ezúton üzenném Istennek,
Köszönöm, hogy ismerlek.
Refr.: (2x)
Ianaa:
Miért nem vagy itt, miért nem vagy mellettem,
Miért hagytál el, mondd meg, hogy mit tettem.
Szólj hozzám, téged kérlek,
Itt hagytál egyedül, és sötétben élek.
Smile of Hell:
Nekem mindenem a beatem, az érzék amit apám adott.
Nekem mindenem a szerelem, amit anyám rám hagyott.
Nekem mindenem az utca, ami felnevelt engem.
Nekem mindenem a hajnal, ami elvisz majd innen.
Isten merre vagy, én, már nem látlak, elhagytál engem
És már leszarom az imákat, üres szavak, amire nem érkezik válasz,
Egy elfeledett szerelem, hiába lázadsz.
Sokáig kerestem hol vagy, mentem és kutattam,
De csak béklyókat és büntetést találtam az utamban.
Az ördöghöz menjek, ő talán majd figyel rám,
Téged hiába várlak, elveszett a hitem tán?
Egy küldetés az életem, a múltam meg legenda,
Szívesen megyek, hogy ha kell, ha megállna a szívem ma.
Valaki hisz még benned, előttem templomok bezártak.
Bennem él még a remény, harcolok, míg elásnak.
Refr.: (2x)
Ianaa:
Miért nem vagy itt, miért nem vagy mellettem,
Miért hagytál el, mondd meg, hogy mit tettem.
Szólj hozzám, téged kérlek,
Itt hagytál egyedül, és sötétben élek.
Filo:
Yo, yo, a szobádban mormolod az imákat,
egy emelettel feljebb a gyerekek meg megtömik a pipákat.
Olyan bikákat szültek már Szegednek,
a vitát intézik, aztán temetnek el.
Uram mennék, de mondd meg, hogy merre kell,
Uram mennék, de másokat nem érdekel.
Engem fellöknek, én meg azt hittem, hogy fent vagy,
De nem látok mást, csak a felhőket.
Refr.: (2x)
Ianaa:
Miért nem vagy itt, miért nem vagy mellettem,
Miért hagytál el, mondd meg, hogy mit tettem.
Szólj hozzám, téged kérlek,
Itt hagytál egyedül, és sötétben élek.
Refr.: (2x)
SoH:
Miért nem vagy itt, miért nem vagy mellettem,
Miért hagytál el, mondd meg, hogy mit tettem.
Szólj hozzám, téged kérlek,
Itt hagytál egyedül, és sötétben élek.
A Kontraszt zenekar levette a polcról régi versesköteteit és modern zenei köntösbe öltöztette kedvenc verseit, így megszületett első versmegzenésítés lemezük: a Lennék valakié, melyen úgy hallhatunk hármat a magyar irodalom legszebb versei közül, ahogy ezelőtt még sohasem.
A DAL SZÖVEGÉT ITT TALÁLOD.
A többnyire újhullámos alterpop zenét játszó Kontraszt zenekar hangzásvilága mindig is változatos volt, saját bevallásuk szerint azért, mert nem szeretnék a dalokat korlátok közé szorítani, nem keretezik be magukat egyetlen stílus határaival. Ez jellemző az új EP-re is: a három versmegzenésítésből álló lemezen helyet kapott a folk-popos Dal a rózsákról (Juhász Gyula), az elektronikus hangszerelésű Egyedül (József Attila), és a letisztult, mégis erőteljes, zongora alapú Szeretném, hogyha szeretnének (Ady Endre) is.
A lemezt stílusosan A magyar költészet napja előtt jelentették meg, és arról is meséltek, hogy miért döntöttek versmegzenésítések mellett.
„Sokszor látjuk közösségi média oldalakon, hogy rengetegen osztanak meg számukra fontos dalszövegeket. Ennek mindig örülünk, mert a legjobb dolog, ami történhet egy dalszöveggel az, ha valaki magáénak érzi, de eszünkbe jutott az is, hogy verseket miért nem szokás megosztani?
Egészen csodálatos az, amikor százéves verseket olvasok, és a saját gondolataimat találom meg bennük. A verseskötetek a polcon olyanok, mint az időkapszulák.
A régi költőink ugyanazt érezték mint mi, ugyanolyan problémákkal küzdöttek, mint mi, de a mód, ahogy kimondták és leírták ezeket az érzéseket, átgondolt, kifinomult és gyönyörű. Ez igazi művészet – de akkor miért nem ez folyik a csapból is? Szerettünk volna hozzájárulni, hogy a versek szikráját lánggá élesszük, ezért modern zenei környezetbe helyeztük őket, és megpróbáltuk felerősíteni a mondanivalójukat anélkül, hogy egyetlen szót is megváltoztattunk volna bennük.”
– magyarázta a Kontraszt énekesnője, Mirtse Korinna. Szerzőtársával, Csizmazia Zsolt gitárossal 2019 óra alkotnak közösen, színpadra pedig Balázs Misivel (billentyű), Molnár Péterrel (basszusgitár) és Holdosi Attilával (dob) közösen viszik a Kontraszt-dalokat.
„A lemez alapötlete Csizitől ered, a megzenésítések koncepciója pedig bennem született meg, de a dalokhoz a zenekar minden tagja hozzáadott valamit, és szerintem ez így lett kerek. A felvételi és produceri munkálatokat Balázs Misi látta el csakúgy, mint az előző, Múltidő albumunknál.” - mesélt a lemez keletkezési körülményeiről Korinna. A három dalból egyhez videoklip is készült Bikali Sándor operatőri munkálatai közreműködésével. A látványt egészen különlegessé teszi a Molnár Viktória (Szoknyavarázs) szoknyatervező által készített ruhaköltemény, ami a dal egy pontján kiemelt szerepet kap.
„A Dal a rózsákról című versben annyira hangsúlyos szimbólum a rózsa, hogy nem szerettük volna kihagyni a klipből, de a rózsa mindig veszélyes terep: nem akartuk túlromantizálni a koncepciót. Innen jött az ötlet, hogy Juhász Gyula piros és fehér rózsáit egy nagy piros szoknya szimbolizálja, ami a vers fordulópontján átváltozik fehérré. Viki gyönyörű szoknyái megemelték a klip látványvilágát, öröm volt közösen dolgozni vele, szeretjük, amikor a különböző művészeti ágazatok összekapcsolódnak.”
Az irodalom, a zene és a divat mellé még a festészet is betársult: a kislemez borítóját Molnár Éva (AKVA Wallpapers) festette meg, így a Lennék valakié igazi összművészeti projekt lett.
A kislemez dalai élőben is megszólalnak majd a Kontraszt egyetlen tavaszi koncertjén, melyet április 6-án tartanak az A38 hajón, a Magidom zenekarral karöltve.
A lemez és a videoklip az NKA támogatásával készült.
Fotók: Bikali Sándor