Előadó: | DSP |
---|---|
Album: | TÁRSADALOMKLINIKA |
Megjelenés: | 2008 |
Hossz: | 0:00 |
Szövegírók: |
Dipa Hajdú Imre Bom Krausz Attila Tóth Dániel György |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
/Dipa/
Refrén:
Figyelj a neszekre lehet ma veszek meg
sok állat emberi külsővel vezet meg
Figyelj a neszekre lehet ma veszek meg
sok állat emberi külsővel vezet meg
/Bom/
hova a picsába szaladsz a farkas a gigádba harap
ha utolér ugy sikítasz ahogy csak a picsáknak szabad
ordítsatok ha más kussol de csak akkor
akkor bégessenek a birkák mikor a bikák alszanak
a szarkák úgy rántanak be hazáig le se vágod
a verebek szotyiznak a dróton kajak be sem áll a szájuk
ha be sötétedik a falka kölykei az utca barmai
a panel majmai két kézzel zörgetik a rácsot
ez kiszagolja a félelmet ha villan a kék fény el megy
a madarak fel lélegezhetnek itt a kopó nyújt védelmet
ahol a rókák kergetik a veszett kutyákat
és a hiéna lakik jól akit a kígyók is utálnak
a nők meg a legtöbb tátógó aranyhal
'kövér tehén pénz éhes' nem smárol varangyal
ez lepkévé válik minire cseréli a farmerét
és lesokkolva smekkeli a sok kis kanveréd
de még téged is hajt a pénz te is öregebb leszel
mert a kényelem a farkasokból is ölebet nevel
kimennek a divatból a patkányok elcseszett egy telep
mára csak pedigrés kutyák csakholnak a veszettek helyett
Refrén:2x
izzik a levegő baj van a bambán legelő
bambik remegnek ők szaladnak legelöl
a magányos farkas szólna a spannak de nincs kinek
a bajban az ellenségek is össze bujnak akár a pingvinek
most te lépsz ez a terepes sakktábla
te vaktába támadsz a másik meg jelent a patkánynak
boldogan élnek a szorgos méhek a kaptárba
nyolctól négyig sok évig az önkéntes rabságba
a tücsök meg csak hegedül az aluljáróba
ö szabad de ugy csinál mintha szarul járt volna
a kis tacskó épp attól fél hogy valaki pont akkor lép
közbe mikor le esne neki egy kis aprópénz
körbe köröznek a keselyük a gyerekek felett
lesik a gyengét kizsigerelik az elesetteket
ez egy olyan állat mese amiből hiányzik a tanulság
míg a teknösök futnak a nyulak az igazak álmát alusszák
Refrén:2x
Schoblocher Barbaráék feltöltötték jó energiákkal a Park közönségét
A 2011 őszén alakult Blahalouisiana Székesfehérvárról indult. Akkor beat-rock/pop-soul zenekarként aposztrofálta magát. A csapat azonban a tavaly megjelent Sötét Villám című lemez után napjainkban már egy, az eddiginél jóval színesebb zenei világba kalauzol. Az Amore (de nem veled) című szerzeménnyel a Blahalouisiana a közelmúltban le is leplezte az új érát.
A Parkban július 17-én tartott fellépésen a már ismert számokon kívül újdonságok is várták a rajongókat: a Blahalouisiana júliusig ugyanis több új dal megjelenését tervezi, melyeknek előszele már a budapesti koncerten is érzékelhető volt. Az estét Molnár Tamás nyitotta a Blahalouisiana előtt.
Blahalouisiana-dalszövegek itt.
Az este főszereplője a Blahalouisiana, és énekesnője, Schoblocher Barbara nem arról ismert, hogy megbújik a sarokban. A frontember öltözködése, karakteres hangszíne, hangjának intenzitása és dalszövegeinek tartalma mind megköveteli a maximális figyelmet. Mindemellett Barbara igazán kellemes jelenség a személyisége szempontjából is: a közönséggel együtt lélegezve vezette végig a koncertet, jóleső együtt-rezgéseket generálva.
A már a friss sajtófotókon is egészen üde stílust magára öltött formáció a közelmúltban megjelent Amore (de nem veled) című, az új érát előrevetítő dala mellett a koncert dallistájában a legnagyobb favoritok is helyet kaptak: a Túl távol, elég közel, a Szeressetek, a Faliórák vagy a Testemnek ha engedem.
Mi is az a friss éra, amellyel beharangozták a fővárosi koncertet?
Innen szép a győzelem, Ahol összeér összeér, Éllek túl, Ott van a nap, Nem ereszt – ilyen nótákkal is pakolta tele az estét a Blahalouisiana. Barbi párja, Apey (azaz Áron András, akivel több formációban is együtt zenélnek — így az Áron András & The Black Circle Orchestra-ban is) mély hatással van az énekesnő stílusára. Áron András igazi multi-instrumentalista multitálentum, aki a metalos gyökerei ellenére otthonosan mozog többek között a country világában is. Ebben pedig Barbi is remekül működik, s egyúttal finoman, jó érzékkel be is építi a stílus elemeit saját formációjába.
Mára a konga, a szaxofon, a földszínek alkalmazása, a béke és a szeretet hangsúlyozása, hippi-életérzés mind komfortosan vibrál a Blahalouisiana dalaival.
Beat, rock, kultúrház, háttérfüggöny és táncdalfesztivál
A látvány – Beatles-koncertek és a hetvenes éveket idéző, művelődési házas diszkók archív képkockáival, valamint a színpadon háttérként alkalmazott, szintén a kultúrház-érzetet keltő, finoman megvilágított drapériákkal egészült ki. Mindez a táncdalfesztiválok korszakába repített vissza. A beat és a rock volt a főszereplő. Több volt a félháznál a Parkban, a zenekar pedig láthatóan lazán, könnyedén létezett a színpadon. Élvezték azt a felhőtlen vibe-ot, amit ez az új irány hozzád a koncerthez.
Ez az összhatás a korábbi, Kovács Kati-Schoblocher Barbi duettet is megidézte.
Ha érdekel, milyen volt a látvány és az érzések a Parkban, nézd meg ezt a videót a korábbi duettről. Remekül leírja a fővárosi Blahalouisiana-koncert hangulatát.
A Faliórák annyira csúcsra járatta az érzelmeket, hogy Barbi sírva fakadt
– Bármennyire szeretek szerelmes lenni, a mai koncert érzése annál sokkal jobb
– fogalmazott az énekesnő.
A Vaksötét ezt követően akusztikus verzióban hangzott el és adott némi nyugvópontot az estének, hogy aztán a Kedvenc naplementém ismét felrázza a közönséget. A Szeressetek pedig tovább kontrázta a hangulatot.
Az estét az új sláger, az Amore zárta: temperamentumos, olaszos életérzést hagyva maga után.
– Vigyétek el ezt a sok pozitív energiát oda, ahol a legnagyobb szükség van rá. Meg tudjuk menteni a világot, elegen vagyunk itt és most ehhez
– tette hozzá Barbi.
Fotók: Blahalouisiana