A Társulat – Mima bemutatkozása – Vörös Malom
Mező Zoltán
Hölgyeim és Uraim! Bemutatom a nőt! Én Mimának hívom, a név komédiásnőt jelent. Méltóztassanak figyelni, bemutatom, hogyan tud szeretni.
Herczeg Flóra:
Úgy szeretlek, mint egy istent Meghalok teérted én. Csókold sebesre a szomjas számat, Ne kímélj! Végzetem vagy, úgy imádlak, Párod vagyok s rabszolgád. Vágyom rád, vad tűzben égek, csókolj hát!
Mező Zoltán:
Most pedig, ha megengedik, bemutatom, hogy tud gyűlölni!
Molnár Ágnes:
"Gyűlöllek hitvány féreg, gyűlöllek te rút. Gyűlöllek, tönkreteszlek, pusztulj tőlem, Gyűlöllek, minden egyes porcikám utál! Nincs nálad undorítóbb ellenségem, Pusztulj! Gyerünk, pusztulj! Gyerünk, pusztulj!"
Mező Zoltán:
Egy kis mutatvány: szeretet és gyűlölet váltakozása
Fejes Szandra:
"Úgy szeretlek, mint egy istent. Gyűlöllek hitvány féreg, gyűlöllek te rút. Végzetem vagy, úgy imádlak, Pusztulj! Gyerünk, pusztulj! Gyerünk, pusztulj
Mező Zoltán:
Most semlegessé válik
Simon Boglárka:
Tőlem ugyan jöhet-mehet, tehet-vehet bármit, Bánom is, ha fel is fordul, hangyányit se számít. Felkötheti magát, édes, borotvával az se vészes. Kínlódik vagy gyorsan, végez, mindegy
Mező Zoltán:
Hazudni fog
Kelemen Éva:
Gyereket akarok tőled, gyereket akarok tőled, mucikám! Csoda milyen anya lennék, te meg az a pici csöppség, gyere már! Egy gyermek, csakis tőled! Tegyél hát anyává macikám, ne vacillálj! Egy gyermek, csöpp kis gyermek. Nem kell a pénzed, egy kisded mit kérek, hát ne lazsálj!"
Mező Zoltán:
Az ellentettje
Torma Emese:
Há, nem akarok gyereket, csak gyereket ne kérlek! Így se tudunk meg élni oszt minek az a féreg. Elrontaná az alakomat, egész nap csak bőgne. Moshatnám a pelenkákat, tejbepapit főzve. Há, nem járhatnék táncóni se, moziba se tőle. Há nem akarok gyereket tőled!"
Mező Zoltán:
Nézzünk egy másik példát
Éder Enikő
" Utálom az ékszert. Soha nem is hordtam, fújj az a gyöngysor! Nem kell! Vedd meg édes azt a kis gyöngysort! Ha nem kapom meg, meghalok. Tudod jól, hogy imádom az ékszert. Mit tegyek, hisz nő vagyok. Egy smaragdért mit megtennék, és azt hiszem, hogy közben el se pirulnék! Hát vedd meg édes azt a kis gyöngysort, ha nem kapom meg, belehalok!"
Mező Zoltán:
Házasság
Töreki Andrea:
Nem megyek feleségül hozzád! A szívem az úgyis a tiéd! Ne emlegess anyakönyvet, oltárt! Hisz nékem a csókod is elég! Ha nem vesz rögtön feleségül, Megcsalom, hogy belekékül! Elvette a lányságomat, Épp hogy elmúltam tizenhat! Nem ússza meg másképp, Csak ha elvesz így lesz, nincs más kiút!"
Mező Zoltán:
A legnehezebb helyzetekben is feltalálja magát
Bodnár Vivien:
Jenő te őrült vagy! Az ajtót töröd rám! Ödönnel gyanúsítasz, ölj meg inkább! Jenő te őrült vagy, én nem bírom tovább! Hozd csak a revolvered, ölj meg, lőj hát! Jenő te őrült vagy egy féltékeny bolond! Ez lesz a végzetünk, hát el kell vesznünk! Jenő te őrült vagy, de lásd, hogy szeretlek, Nem bánom, legyen vége, haljunk együtt! Ölj meg hát, ölj meg hát, legyek én az első, kérlek Várj, csak várj, várj, csak várj, előbb én lőlek le téged"
Mező Zoltán:
Nevet!
Sir!
Táncol!
Lányok együtt:
Bravó! Bravó! Bravó!
Mező Zoltán:
Neeem!
Zene és tánc
Zene és tánc
Massimo Mercelli és az Anima Musicae Kamarazenekar hangversenye
(január 28., szombat, 19:00 – Óbudai Társaskör)
Szenvedélyes dallamok, pezsgő ritmusok, mediterrán temperamentum: mindez az Anima Musicae Kamarazenekar és Massimo Mercelli január 28-i koncertjén az Óbudai Társaskörben.
Az eredeti koncepciótól nem eltérve, ezúttal is 20.századi különlegességek csendülnek fel a Capriccioso-bérlet következő állomásán, olasz és argentin szerzők műveiből válogatva.
Massimo Mercelli neve ismerős lehet a hazai közönség számára, hiszen az olasz fuvolavirtuóz 2018-ban az együttes vendégszólistájaként fellépett már az Óbudai Társaskör színpadán. Lehengerlő játéka olyan világhírű zeneszerzőket is megihletett, mint Krzysztof Penderecki, Philip Glass, Ennio Morricone, vagy Giovanni Sollima, akinek egyik műve el is hangzik a koncerten.
Kamarazenészként és szólistaként a világ számos pontján fellépett már, többek között a New York-i Carnegie Hallban, a Moszkvai Konzervatóriumban, a Szentpétervári Filharmóniában, az Amszterdami Concertgebouwban és a Salzburgi Mozartban. A komolyzenei élet legjelentősebb művészeivel és együtteseivel dolgozhatott együtt, mint például Gidon Kremerrel, Jurij Bashmettel, a Berlini Filharmonikusokkal, vagy a Moszkvai Kamarazenekarral.
A január 28-i koncertet különös kettősség hatja át
A modern, 20.századi hangzásvilág mellett a tánc kerül a középpontba. A hangverseny Respighi: Régi dalok és táncok című kompozíciójával kezdődik, mely egyfajta visszatekintést enged az antik korokba, izgalmas időutazásra hívja a hallgatóságot. Az ezt követő mű a ma is aktívan munkálkodó zeneszerző, Giovanni Sollima tollából származik, akinek Contrafactus című darabjában hallhatják előszőr Massimo Mercellit az Anima Musicae kíséretében.
A koncert második feléhez közeledve az olasz zeneszerzők után az argentin komponistáké lesz a főszerep: a szünet előtt Astor Piazzolla egyik leghíresebb műve, A tangó története hangzik el, Ivan Nardelli átiratában. A négy tételes művel a szerző már önmagában kivívta volna magának a ,,tangó királya” címet, de a koncert végén is hallhatóak lesznek a jellegzetes dallamok, és összetéveszthetetlen ritmusok, melyekkel világhírre tett szert. Piazzolla művei között egy másik, talán kevésbé ismert argentin szerző is helyet kapott: Alberto Ginastera, akinek 1965-ben keletkezett Concertoját adja elő az Anima Musicae Kamarazenekar. A koncertet három rövidebb, méltán népszerű Piazzolla mű zárja: a Fuga y misterio, az Oblivion és a Libertango, Ott Rezső átiratában.
A Capriccioso-bérlet második hangversenyén ezúttal is egy világhírű művészt hoz el az Anima Musicae Kamarazenekar az Óbudai Társaskör színpadára, akivel együtt megelevenítik a zene és a tánc különös kapcsolatát.
A. Piazzolla: Fuga y misterio (Ott Rezső átirata) az Anima Musicae Kamarazenekar előadásában.
A koncert az Olasz Kultúrintézet támogatásával valósul meg.