


| Előadó: | T-Kyd |
|---|---|
| Album: | Keressük! |
| Szövegírók: | Keressük a szövegírót! |
| Keressük a zeneszerzőt! | |
| Kiadó: | Keressük! |
| Stílus: | Keressük! |
| Címkék: | Keressük! |

Mi a pálya?
Bloose Broavaz
Angyal visszatér
2 00 6, jönnek a szavak
Amitől ledőlnek a falak nyugattól keletig
Itt a szó, ami épít. A szó, ami szépít
És itt van az Angyal, ki szavakkal térít
De túl sok a tér itt, túl sok a levegő
Kevés a földön járó, sok a lebegő
Túl sok a szemét, kevés az ehető
Ez itt MO, bébi. Underground temető
A lehető legjobb negatív, jobb, mint a HIV
Így lesz az elmétek vegetatív
A relatív elméletek megdőlnek sorba'
Hát hol az igazság? A borba' vagy a porba'?
Nemzet vagyunk vagy csak egyszerű horda?
Tízmillió szellem, életükön csorba
Most kitörni készül ez a vulkán
Túl sok a rabszolga, élükön ott ugat a szultán
Porba hullik most a turbán a fejről
Ha kiírtunk erről a helyről
Refrén: x2
Ez nem show, ez csak szó.
Nekem jó, neked jó ez a flow
Gyere bro', KYD, mi a pálya?
Hol a szó? Mire jó?
Hey yo, ez a Broavaz
Nekem jó, de a szavaknak megvan az ára.
Itt a szó, ami rombol, a szó, ami tombol
Egy újabb eszme, mit az ördög kigondol
Kifontol, kifér. Újabb pofontól fél
És van, aki csak egyszerűen örül, hogy él
A halott napoknak már vége
Ragyogjon az árnyék, a fénynek kicsorbul az éle
Hát boruljunk térdre, de ne értsd ezt félre
Ha északon az Isten, induljunk délre
A szó, ami rombol. Igen, a szó, ami számít
A hold bevilágít, tudatot tágít
Könyörög az élet, napokat kunyerál
Az agyadban szép emlékek után guberál
Itt a szó, ami szép, mint egy kép
Néha szúr, néha tép, néha torz, néha ép
De ha éppen ez kell, akkor én lehajtom a fejem
Mert tudom, hol a helyem, mi a nevem
KYD
Refrén x2
Itt a szó, ami éltet, a szó, ami késztet
Mi helyetted nagy tetteket visz majd véghez
Hát rajta, rakj még egy felet a félhez
És minden félből egy újabb egész lesz
Ha minden szóból rímeket tenyésztesz
Úgy minden jóból még jobbat remélhetsz
A szó, ami hajt. Igen, a szó, ami késztet
Mögöttem az évek, de nem ürül a készlet
Mert ez a képlet neked túl nagy feladat
Az agyad nem fog MC, a szemed leragad
Ez a képesség képessé tesz arra
Engem, ami téged kétessé tesz
A rím a nyáladtól pépessé lesz
A népesség készen áll az észvesztéshez
Mert jönnek a szavak, úgyhogy gyere haver, falazz
Most és mindörökké Broavaz!
VIP
Refrén x2


Az„i’m not her” című dallal teljessé vált CARI egész évben épülő EP-je, a „killing spree”.
CARI tavaly decemberben kezdte el felépíteni hatszámos minialbumát, ami egy szakítást, illetve a hozzákapcsolódó megéléseket, tapasztalatokat dolgozza fel. Bár a számok a különböző stációkból kifolyólag más-más hangzásvilágot és érzelmeket közvetítenek, az elsőként megjelent címadó dal, a „killing spree” az, ami talán legjobban összefoglalja a teljes anyagot, témáját és hangulatát tekintve is.
A rádöbbenés, hogy megfejlődted önmagad
Az első track egy szakítás utáni „rebound” kapcsolat káoszát mutatja be, míg a második, „don’t let go” című dalra bekúszik a valóság sötétsége, és bár a remény még pislákol, hogy van visszaút, tudjuk, hogy a továbblépés a jó döntés. A két fél közti dinamikára Oláh Marcell közreműködésével erősített rá az énekesnő.
A harmadik szám, az ARON-nal közös „töltény”
A szakítást követő időszak egyik legsötétebb momentuma, a toxikus kötődés felismerése és feldolgozása.
Ennek súlyát a hangzásvilággal és a hozzá készült klipben nagyon nyers és erős vizuális eszközökkel hangsúlyoztak.
A következőként megjelent „broken boy” már a feldolgozási időszak záróakkordja fele mutat, mikor a régi kapcsolaton már túl vagyunk, de az új kapcsolatba való belépéskor a kételkedést még vastagon hordozzuk magunkkal:
a dal érzelmessége közvetíti a félelmet, hogy saját magunkat is védeni akarjuk, és a másikat sem akarjuk összetörni.
Az utolsó előttiként megjelent „still healing” az egyetlen dal, ami tisztán, kizárólag az énről szól: a befelé figyelésről, az önismeretről és a fejlődési folyamatról, ami a szakítás következtében végbement, valamint, ahogy a cím is utal rá, annak elfogadásáról, hogy
a traumákból való gyógyulás nem lineáris, és elengedhetetlen, hogy magunk felé is türelmet gyakoroljunk.
Így érkezünk meg a záráshoz, az „i’m not her”-höz ami egy pozitív rádöbbenést dolgoz fel: a pillanatot, mikor rájövünk, hogy a befektetett energia és belső munka nem volt hiába, mert a végeláthatatlannak tűnő gyászfolyamat során megfejlődtük, amit meg kellett.
„A dalt magát egy kissé félresikeredett este után írtam, mikor elmentem egy buliba egy fiúval, és bár nagyon nem szerettem volna összefutni az exemmel, természetesen megtörtént. Ő nagyon szeretett volna velem beszélgetni, én pedig minden módon kerültem ezt” – mesélt inspirációjáról CARI.
„Ezeket a kaotikus érzéseket foglaltam bele a dalba, és a realizációt, hogy én már nem az vagyok, akit ő ismert, hanem egy sokkal erősebb verziója önmagamnak – erősebb, mint gondoltam. Én már rég túl vagyok rajta, ő pedig megragadt ugyanott, a múltban. Nem akartam hozzászólni, így inkább ebben a dalban mondom el neki egyszer és mindenkorra, hogy maradjon tőlem távol.”
Az énekesnő nagy hangsúlyt fektet arra, hogy dalai mellé vizuális élmény is társuljon
Így az „i’m not her” sem maradt klip nélkül. CARI nem először dolgozott Drin Dragovojával és Hatvani Krisztiánnal, így a kreatív munka nagy egyetértésben, gördülékenyen haladt.
„Az EP erájának lezárására egy igazi pop-punk, 2000-es évek eleji tinifilm vibe-ot álmodtunk meg. Egy iskolában és a tornatermében forgattunk, hogy átadjuk ezt a miliőt” – indokolja a látványvilágot az énekesnő.
„A maszkos férfi jelképezi az exemet és a traumákat, amiket okozott – ezek együttesével birkózom meg a videó végére.”
CARI zenekarával november 19-én a Gödör Klubban mutatja be először élőben a teljes EP-t, de persze a korábbi dalai is felcsendülnek majd, és a jövő évébe is nyerhetünk majd egy kis betekintést.
Fotók: CARI