Előadó: | V.S.O.P. |
---|---|
Album: | Mindig Friss !@#¤$ Kell! |
Megjelenés: | 2008 |
Hossz: | 3:59 |
Szövegírók: |
Sebestyén László Mucsi Lajos Papp Gergely Laczkó Bálint Solymos ádám Barbier Bálint Szrapkó Zoltán |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Bedlam Records |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Gino Papa:
Hé..
Csak úgy mondom,de nem azért, haver.
neked a verdád sokat ér./jah,igen/
Mert szuper,a kormányon a rókaprém
és megaraj alatta a neonfény.
Csini a küszöb, a felni is fasza,
pluszba' a csajod is laza.
Csak azt nem tudhatod,hogy kit szopott le,
mikor nem értél időben haza.
A nagymenő haverokkal a friss porokból,
szívod magadat mattra.
A Nagymező utcában egy csehóban iszol,
de kajakra nem jut a jattra.
Ha kidobnak a helyről és szakadt a formád,
de ezt egy cseppet sem bánod.
Az utolsó nőt, aki szóba áll veled,
véletlenül lehányod.
Refr.
Szombat este rossz buli után egy prostit szopatni-Ez annyira pesti!
Beszívott brigádnak hajnali ötkor pizzát hozatni-Ez annyira pesti!
A saroknál a Non-stop előtt a két dekást nyelni-Ez annyira pesti!
Vasárnap tetőtől-talpig lehányva a metróban kelni-Ez annyira pesti!
Papa Jo:
Ultra menő gádzsi,na jó ácsi.
Próbálkozhattok,át nem basszátok Papa bácsit,
Hiszitek vagy nem,én átlátok rajtatok.
Nem létező populáció a ti fajtátok,
mert én vagyok az baby,aki megakaszt.
Lehetsz külvárosi menő,vagy vidéki paraszt,
mert tudom,azt ha buta vagy buta maradsz,
itt mindent megkaphatsz,baby,csak bírni kell a faszt
Hé megaraj,ha belvárosi a csaj, /Ááááá!/
megőrjít ez a ricsaj!
Tudom kamu brenkó a sok miss picsa,
Győzike mondaná:Szöszi veled,dicsak!
$mok:
Na,milyen az a pesti,spanom?
A szótárba' ez neked estig tart.
Menj le egy partira,nézd meg,
mi is az a kibaszott trendi ma.
Hogy elfolyik a léd, mint a Nílus,
Kicsinálnak téged,spanom, mint egy vírus.
Elég beteg lett már a stílus,
a végén úgyis felszeletel majd a délhús.
és nem mész többet randira,
hisz úgysem költhetsz majd a Barbidra,
csak elindulsz majd olyan ariba,
hogy spanom a zaciba
Refr.
Szraplaw
10 hosszú éve ezt nézem;a dzsik,
felszín, kurvák nagy pénzek.
Ha itt van a péntek expenziv gépek,
haladnak a terepen /sztereótíp képek/
krómozott lécek,20 colos kerekek,
lowride, thaiföldi órák a kezeken.
Neked ez a trend,úgy érzed jól áll,
szolizol, gyúrsz és szívod a kólát.
Akarod a sok lányt,annyira ráteszel.
Amit ma elveszel,holnap az leszel.
Bármit megteszel,pénzed nincsen,
úgy te legyél az alfahím a bedbícsen.
az aranyad,a giccsed,de másod sincsen,
az annyira pesti,ahogy magad rakod.
Ötvenes a karod,de mekkora a faszod,öcsém?
Tudod valahol mindig van egy nagyobb...
Refr.
2x
-Non-stop csak azt hallgatom,
hogy a pestiek parasztoznak.
-Kajakra bazdmeg!
-Paraszt így,a pestiek úgy.Mi van itt?Hát én is pesti vagyok.
-Igen,te is pesti vagy,ezért te is egy kibaszott nagy paraszt vagy!
-Én is paraszt vagyok?
-Az vagy,egy kibaszott nagy paraszt vagy!Mert elmondanám neked, hogy Pesten élnek a legnagyobb parasztok!
Két műfaj találkozását mutatja be a Duett: zene és fényképezés című tablókiállítás, amely kedden nyílt meg Budapesten az MNMKK Magyar Nemzeti Múzeum kertjében.
A Magyar Nemzeti Múzeum és a Magyar Zene Háza közösen rendezi meg a kiállítást, amelynek másik része a városligeti intézményben látható. A két helyszínen megrendezett tárlatok fényképeit a Magyar Nemzeti Múzeum Történeti Fényképtárának gyűjteményeiből válogatták.
A Duett című kiállításban a zene és a fényképezés találkozik egymással
A két kifejezési forma egymással párbeszédet folytatva, formabontó módon mutatja be, ahogy a zenei élmények a fényképezés eszközei révén láthatóvá válnak.
A megszólaló zene betölti teret
Családi nappalit, hangversenytermet, rádióstúdiót, tánctermet, vendéglőt vagy akár egy városi teret, a képeken a zene, a zenélés és a hallgatás is képi formában jelenik meg.
Mindkét kiállítás azonos koncepció alapján jött létre
- A kiállítás archív felvételein zenei pillanatok, csend, harctér, polgári otthon és koncertek elevenednek meg. A pillanatfelvételek felidézik azt, hogy mi szólhatott ott és akkor. A néma képek a fantázia segítségével zenei élménnyé válnak - fogalmazott Bősze Ádám zenetörténész.
A kiállításon szereplő képek nem zenei hatást kívánnak kelteni a nézőben, nem a zenéből merítenek inspirációt, hanem a zenével töltött tereket nyitják meg előttünk, mindkét tárlatot különféle tértípusok mentén rendezték el.
Kilenc tértípus mentén mutat be archív felvételeket két hónapon keresztül
A szervezők olyan tereket kerestek, amelyek hangulatait és jelentéseit nagyban befolyásolta, hogy milyen zene szólt bennük és az, hogyan hatott az az ott lévőkre. Ezek a képek lehetőséget adnak arra, hogy kérdéseket tegyünk fel.
Az egyik képen a tizenhat éves Dohnányi Ernő látható édesapjával és más zenészek társaságában, egy másikon Cselényi József operaénekes otthonában a családjával, de Szabados György zongoraművész keze is felfedezhető az egyik archív felvételen zongorázás közben.
- Csellót készítő első világháborús katonák is megjelennek az egyik képen, de a kiállítás felvételei között feltűnik a Zeneakadémia tere is, amelyben "Clemens Krauss vezénylését képzelhetjük el, amint a Bécsi Operaház százfős énekkarát dirigálja a pesti közönség előtt" - mondta a kurátor.
Horn Márton, a Magyar Zene Háza intézményigazgatója beszédet mond a Duett: zene és fényképezés című tablókiállítás megnyitóján a Múzeumkertben 2025. október 7-én. A Magyar Nemzeti Múzeum és a Magyar Zene Háza közös kiállítása december 7-ig látogatható
Fotó: MTI/Hegedüs Róbert
Horn Márton, a Magyar Zene Háza intézményigazgatója szerint a képeket nézve megszólalhat bennünk a zene: olyan emlékek jönnek elő a gyerekkorból, a mindennapokból, amitől azt érezheti a néző, hogy a zene jelen van - hangsúlyozta.
A Duett: zene és fényképezés című tablókiállítás részlete a Múzeumkertben a megnyitó napján, 2025. október 7-én. A Magyar Nemzeti Múzeum és a Magyar Zene Háza közös kiállítása december 7-ig látogatható
Fotó: MTI/Hegedüs Róbert