Előadó: | Cseh Tamás |
---|---|
Album: | Új dalok |
Megjelenés: | 1990 |
Hossz: | 2:50 |
Szövegírók: |
Bereményi Géza Cseh Tamás |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Gong |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Amikor begerjed a jóindulat,
az ember visszakézből megint árva marad,
mindenki jót akar, s te árva cigány
ott állsz és nincs gazsula,
csak a jó akarata,
mindenki szigorú lesz, tudja mi lesz,
és a jó akarata nagyon kemény kereszt,
mert, ha a jóért megy a harc,
te nem cigánykodhatsz.
Nem söpör padlást már, ki padlást söpört,
már nem is öldököl, aki rég öldökölt,
az idők szétváltak, te árva cigány,
a húrjaid vonalán
szanaszét szállt a világ,
s beárad a szétszállt világ résein a „ jóindulat ",
s ebben az áradatban a hegedülő árva
cigány marad,
folyik a jóért a harc,
de nem cigánykodhatsz.
És hogyha nem cigánykodhatsz árva cigány,
húzz nekik valamit az élet mián,
húzd azt, hogy nem minden a jóindulat,
az élet árva marad,
így megint árva marad,
az élet féregszerű, mégis, mégis marad,
jöhet sok tányérfejű, buzgó jóindulat,
folyhat a jóért a harc,
ha nem cigánykodhatsz.
Jó lenne cigánykodni, vén hegedűs,
és ha egy nagyon picit rád jön a tűz
játszani hangszereden, úgy, ahogyan,
valahogy húrja szerint
valahogy hangja szerint
de sajnos mostan begerjedt a „ jóindulat ",
félni kell, hogy az élet visszakézből ismét
árva marad,
hegedűd árva marad, s te nem cigánykodhatsz.
Néznek a tányérfejűk nem láttak még hegedűt
begerjedt és
szigorú, számonkérő fiúk.
S mondják, hogy játszd hegedűn, csak azt,
hogy hol van a bűn,
s az élet úgy veszik el, már megint
úgy, ahogy kell.
"Úgy érzem, egy életem van, nem leszek félember
mer’ bent izzik a szabadság a véremben"
Nyolcszámos lemezzel jelentkezik májusi tripla Aréna-koncertje előtt Magyarország legnépszerűbb előadója. A skatulya I. című lemezről a mariana.árok már túlszárnyalta a 2,5 milliós megtekintést YouTube-on, a cipoe pedig szintén hasít: 1,6 millió megtekintésnél jár. Ezekhez érkezik most hat további dal.
A dalszerző-előadó így mesél a lemezről: „Korábban mindig próbáltam előre összeírni, megtervezni minden dalt, aszerint haladni az alkotómunkával, ahogyan a fejemben egy album összeállt. Viszont a zenekészítési folyamat ennek a szöges ellentéte. Megannyi ilyen tapasztalat után biztosra mondom, hogy a legjobb hangulatok, illetve a legértékesebb gondolatok és dallamok mindig akkor érkeznek, amikor nincs előre felvázolva, hogy vajon milyen lesz a teljes egész.
A skatulya I. című lemezen Azahriah új területekre lép. Ő maga így fogalmaz: „A skatulya albumsorozattal igyekszem a legkísérletezőbb, legszélsőségesebb hangzásokat próbálgatni, aztán a legjobbakat leválogatom, s végül egy összefüggő sztorivá igyekszem formálni a lemezen.” S hogy a kísérletezést mennyire komolyan veszi, azt mi sem bizonyítja jobban, mint a tartarosz című dal – ami egy metálszám. Hasonlóra – hogy egy, a karrierje csúcsán járó popsztár metáldallal rukkoljon elő – még a nemzetközi színtéren se nagyon akad példa. De hát ő maga énekli: izzik a szabadság a vérében.
A visualizerekben a mariana.árok klipjének különös, enigmatikus látványvilága köszön vissza (Emil Goodman munkái), a szövegek pedig a carpe diemtől a világvége-flessig igen széles skálán mozognak. Egy biztos: úgy lángol, hogy még a tenger mélyén se lehet kioltani.
Fotó: Azahriah