Előadó: | Kispál és a Borz |
---|---|
Album: | Bandi a hegyről |
Megjelenés: | 2001 |
Hossz: | Keressük! |
Szövegírók: |
Lovasi András |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Universal Music Kft. |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Hát szóval...
Búcsúzó Nap fényébe' fekszünk,
végtelenül nincsen kiírtva belőlünk,
az érzés, nincsen megírva, nem érdekes,
azért nincsen, mert ami érdekes,
megvan írva minden.
Szóval a búcsúzó Nap fényébe' fekszünk,
darus autóval húzattuk fel ágyastul magunk,
a Nap elé, hogy süssön telibe,
ha lemegy a hülye, biztos diszkóba fog menni, mindenki,
de most még posztmodernül rávakuzunk a Napra,
nem ideges, megy át hidrogénből héliumba,
nem mondja, hogy ennyi, lekéne nekem menni,
a hülye Napja, csak szónélkül lemegy.
Szóval a búcsúzó Nap fényébe' fekszünk,
búsúló valaki nőm és várja a holdat,
nézek rá, ő meg: Mondjad!
Kérdezem, mi a baja,
mindig ezt kérdezem,
ő meg mindig azt mondja: Semmi nincsen.
Hát persze, mert ami érdekes az megvan írva minden,
ugye azért nincsen, nem azért válaszolja,
hanem azért, mert megvan minden baszva.
Hűaha...
Ja, azért is hagyja.
Hagyja, sőt akarja,
valami basztassa.
Abból látszik, hogy él,
abból látszik, hogy él.
Na ne hülyéskedjél!
Igen, abból látszik, hogy él
és élés közben nem henyél.
A búcsúzó Nap fényébe' fekszünk,
végtelenül nincsen kiírtva belőlünk az érzés,
nincsen megírva, azért nincsen,
mert ami érdekes, megvan írva minden, de minden, de minden...
Szóval a búcsúzó Nap fényébe' fekszünk,
darus autóval húzattuk fel ágyastul magunk
a Nap elé, hogy süssön telibe,
ha lemegy a hülye, biztos diszkóba fogunk menni,
mint mindenki,
de most még posztmodernül rávakuzunk a Napra,
nem ideges, megy át hidrogénből héliumba,
nem mondja, hogy ennyi,
lekéne nekem menni,
a hülye Napja csak szónélkül lemegy.
A mi Erkelünk címmel készített dokumentumfilmet a magyarság egyik legnagyobb zeneszerzőjéről a Magyar Történelmi és Műfaji Film Alapítvány.
- Tavaly májusban látták meg a Vidéki Múzeumok Szövetsége dokumentumfilm-készítői pályázatát, amelyre Szappanos Gábor történész kollégájuk készített szinopszist - idézte fel
- Az volt a fő koncepció, hogy ne csak a nemzeti opera és különböző intézmények létrehozójaként mutassák be Erkel Ferencet, hanem koncentráljanak a kevésbé ismert fiatalkori, gyulai éveire, valamint az olyan különlegességekre, mint például a sakkhoz való viszonya - tette hozzá a korábban az Erkel Ferenc Emlékházat, jelenleg a gyulai várat vezető Szappanos Gábor.
- A forgatás tavaly júniusban kezdődött el. Felidézte, az ő javaslatára bővítették ki a koncepciót, hogy ne csak a gyulai éveket mutassák be a filmben, így forgattak Budapesten, Debrecenben, a budakeszi Erkel Ferenc Művelődési Központban és a Magyar Zene Házában is.
Sikerült rávennünk Mécs Károlyt, hogy vállalja el a film narrátori szerepét, vele tavaly december 30-án készítettük el a felvételeket. A nemzet művésze február 26-án elhunyt, így ez lett az utolsó alkotás, amelyet színművészként elkészített
- fogalmazott Somogyváry Ákos, az Erkel Ferenc Társaság elnöke.
- A 80 perces filmben foglalkoznak azzal, hogy Erkel felmenői és leszármazottai között is sokan kerültek közel a zenéhez; ezt a vonalat egészen a mai korig, a most is élő utódokig követték. A megszólalók között szerepel mások mellett Batta András zenetörténész, a Filharmóniai Társaság elnöke, az Erkel Diák Ünnepek kapcsán Sós Judit, a gyulai polgármesteri hivatal munkatársa, de például Kocsis János, a gyulai Emlékház vezetője és Kónya István alpolgármester is - mondta
Az Almásy-kastélyban zárt körben levetítették a filmet az alkotásban részt vevőknek, de a film rendezőjének kérésére - hogy az alkotást különböző szemlékre be tudják nevezni - egyelőre nem mutatják be nyilvánosan.
Várhatóan ősszel mutatják be a filmet, és arról is tárgyal a forgalmazó, hogy a televízióban is levetítsék.
A cél az volt, hogy oktató jelleggel, iskolákban is használhassák az alkotást, ezért készül majd belőle egy rövidebb, körülbelül félórás verzió is.
A városnak régóta "az egyik legszebb küldetése" Erkel Ferenc emlékének az őrzése.
Fotó: Wikipedia