Előadó: | Mr.Busta |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: | Keressük a szövegírót! |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Jony Tomia: (refrén)
Régen gyakran úgy éreztem,
utálnak engem, de tovább léptem.
Mindenkit leszarok, többé nincs pardon,
az egész ország a haragomtól tartson.
Busta:
Benne vagyok régen ebben a rap szakmában,
már az agyamra mentél, ahogy semmit nem csináltam.
Elvették az időmet, elvették az eszemet,
el akarták venni a szívemet, de hidd el
azt könnyen nem lehet.
Itt vagyok kiiktatva, saját alapra,
a faszomat is bekaphatja a sok győri kutya.
A Cof meg a Phat együtt fair igazi csicska,
itt mindenki örülne ha a seggemből nyalna.
Erre ne gyere te soha, hamar elvesztem a fejem,
a késem rátok fenem és mindenkinek ezt üzenem:
anyagom van bőven és szívni lehet tőle,
itt én vagyok a gettó szupersztár, magamat rég kinőttem.
11 éve a rapszakmában rengeteg dolgot megcsináltam,
félre nem álltam és nem is fogok
és addig megyek amíg meg nem halok.
A Busta Joni Gang Bang egy fogalom
és az átkozott tiszteletedre nem vágyom.
Jony Tomia: (refrén)
Régen gyakran úgy éreztem,
utálnak engem, de tovább léptem.
Mindenkit leszarok, többé nincs pardon,
az egész ország a haragomtól tartson.
Régen gyakran úgy éreztem,
utálnak engem, de tovább léptem.
Mindenkit leszarok, többé nincs pardon,
az egész ország a haragomtól tartson.
Busta:
A türelem rózsát terem
a lassú infarktusból.
Ez az egész egy nagy fos,
mit beszéltél nagyokos.
Itt én vagyok az igaz divat kutya
és tőlem lett a Da Flava,
Da Flava ezt mondja az egész utca.
Nincsen semmi vita,
itt tények vannak bazd meg.
Hogy mi maradt nálam és mi van nálad
a zsebedbe ez itt a lényeg,
meg az, hogy nekem nagy a szívem
meg nagy a becsületem, mint Johny Tapia
mindenkinek odaverem.
Egy a lényeg öcsém,
hogy velem van az utca,
az igazi gengszter tudja,
hogy hol tart már a Busta,
mert elszaladt a popszakma szekere,
a faszomat verem bele,
hogy folyna ki a Kozsó két szép szeme.
Az egész rudi szakma, a Kicsi G a fika,
esik eső, fúj a szél, itt hagytál el csúnya.
Végezz velem geci, vétkezz vele légyszi,
a makkomon a szád a szívemet kitépi.
Jony Tomia: (refrén)
Régen gyakran úgy éreztem,
utálnak engem, de tovább léptem.
Mindenkit leszarok, többé nincs pardon,
az egész ország a haragomtól tartson.
Régen gyakran úgy éreztem,
utálnak engem, de tovább léptem.
Mindenkit leszarok, többé nincs pardon,
az egész ország a haragomtól tartson.
Régen gyakran úgy éreztem,
utálnak engem, de tovább léptem.
Mindenkit leszarok, többé nincs pardon,
az egész ország a haragomtól tartson.
Busta:
A gyenge jellemeket előbb utóbb leléptetik,
akik lesznek az ellenségeidből hamar sittes buzik.
A cuccos hülyegyerek is nyomta nekem a szöveget,
a kurvákkal együtt a pokolban úgyis elégtek.
Az anyaghúzós romák nem bírnak a gádzsóval,
az igazi nagy cigányok mutatnak a Bustával,
a TRU, ez a három betű jelenti azt,
hogy maradj igaz, még akkor is, ha kattan a ravasz.
A követendő példa John Gotti meg az ő szarja,
Nápoly - Szicília, eljutott a Busta-féle maffia,
kiváló áruk fóruma, sok vérszívó katona,
ez a garancia arra, hogy mi vagyunk az utca hangja.
A becenevem gengszter ezen a környéken,
ahol már régen nem féltem a családom nevében
mondom azt, hogy egy mindenkiért, mindenki egyért.
Ez egy cigány-magyar baszás, jegyezd meg ezt testvér.
Jony Tomia: (refrén)
Régen gyakran úgy éreztem,
utálnak engem, de tovább léptem.
Mindenkit leszarok, többé nincs pardon,
az egész ország a haragomtól tartson.
Régen gyakran úgy éreztem,
utálnak engem, de tovább léptem.
Mindenkit leszarok, többé nincs pardon,
az egész ország a haragomtól tartson.
Régen gyakran úgy éreztem,
utálnak engem, de tovább léptem.
Mindenkit leszarok, többé nincs pardon,
az egész ország a haragomtól tartson.
Régen gyakran úgy éreztem,
utálnak engem, de tovább léptem.
Mindenkit leszarok, többé nincs pardon,
az egész ország a haragomtól tartson.
Két műfaj találkozását mutatja be a Duett: zene és fényképezés című tablókiállítás, amely kedden nyílt meg Budapesten az MNMKK Magyar Nemzeti Múzeum kertjében.
A Magyar Nemzeti Múzeum és a Magyar Zene Háza közösen rendezi meg a kiállítást, amelynek másik része a városligeti intézményben látható. A két helyszínen megrendezett tárlatok fényképeit a Magyar Nemzeti Múzeum Történeti Fényképtárának gyűjteményeiből válogatták.
A Duett című kiállításban a zene és a fényképezés találkozik egymással
A két kifejezési forma egymással párbeszédet folytatva, formabontó módon mutatja be, ahogy a zenei élmények a fényképezés eszközei révén láthatóvá válnak.
A megszólaló zene betölti teret
Családi nappalit, hangversenytermet, rádióstúdiót, tánctermet, vendéglőt vagy akár egy városi teret, a képeken a zene, a zenélés és a hallgatás is képi formában jelenik meg.
Mindkét kiállítás azonos koncepció alapján jött létre
- A kiállítás archív felvételein zenei pillanatok, csend, harctér, polgári otthon és koncertek elevenednek meg. A pillanatfelvételek felidézik azt, hogy mi szólhatott ott és akkor. A néma képek a fantázia segítségével zenei élménnyé válnak - fogalmazott Bősze Ádám zenetörténész.
A kiállításon szereplő képek nem zenei hatást kívánnak kelteni a nézőben, nem a zenéből merítenek inspirációt, hanem a zenével töltött tereket nyitják meg előttünk, mindkét tárlatot különféle tértípusok mentén rendezték el.
Kilenc tértípus mentén mutat be archív felvételeket két hónapon keresztül
A szervezők olyan tereket kerestek, amelyek hangulatait és jelentéseit nagyban befolyásolta, hogy milyen zene szólt bennük és az, hogyan hatott az az ott lévőkre. Ezek a képek lehetőséget adnak arra, hogy kérdéseket tegyünk fel.
Az egyik képen a tizenhat éves Dohnányi Ernő látható édesapjával és más zenészek társaságában, egy másikon Cselényi József operaénekes otthonában a családjával, de Szabados György zongoraművész keze is felfedezhető az egyik archív felvételen zongorázás közben.
- Csellót készítő első világháborús katonák is megjelennek az egyik képen, de a kiállítás felvételei között feltűnik a Zeneakadémia tere is, amelyben "Clemens Krauss vezénylését képzelhetjük el, amint a Bécsi Operaház százfős énekkarát dirigálja a pesti közönség előtt" - mondta a kurátor.
Horn Márton, a Magyar Zene Háza intézményigazgatója beszédet mond a Duett: zene és fényképezés című tablókiállítás megnyitóján a Múzeumkertben 2025. október 7-én. A Magyar Nemzeti Múzeum és a Magyar Zene Háza közös kiállítása december 7-ig látogatható
Fotó: MTI/Hegedüs Róbert
Horn Márton, a Magyar Zene Háza intézményigazgatója szerint a képeket nézve megszólalhat bennünk a zene: olyan emlékek jönnek elő a gyerekkorból, a mindennapokból, amitől azt érezheti a néző, hogy a zene jelen van - hangsúlyozta.
A Duett: zene és fényképezés című tablókiállítás részlete a Múzeumkertben a megnyitó napján, 2025. október 7-én. A Magyar Nemzeti Múzeum és a Magyar Zene Háza közös kiállítása december 7-ig látogatható
Fotó: MTI/Hegedüs Róbert