Előadó: | További Magyar Hangok |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Beszédes Richárd |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
A pornósztár munka közben
Romantikáért könyörgött,
Hallotta ezt a réten egy bárány
De szokás szerint csak hallgatott.
A vándor az úton választhatott:
Varsót-e, vagy Warszawát?
A háború kitört, s a véradó
Érezte a vér hívó szavát.
Megszomjazott a borkóstoló
És megéhezett a vámpírlegény.
Keresett Pesten egy esti testet
De úgy tűnik, nem volt elég serény.
Az orvosok már letettek róla
Mindent, ami rajta volt,
De volt egy kórház a város szélén
Dzsordzs Klúni éppen ott dalolt.
Refrén:
Állj ki helyettem, állj vagy lövök!
Amint te belépsz, én rögtön jövök.
Ha én mondok tizet, te gondolj százat!
Ha elnyomnak engem, ne tartsd a szádat!
Ha be vagyok rúgva, ne rúgj ki rögtön!
Rúgj ki a hámból, lazíts a gyeplõn!
Ha döntened kell, hogy birkát, vagy marhát:
Csak csak csak csak: a csirkefarhát!
Már nem látszik ki a sóból a ropi,
A lekvár körül kevés a fánk.
Korrekt a modor, szolid a stílus
Sovány a Pa-Dö-Dö, kövér a pánk.
A világ kifordult kissé
Az egyéni érdek globális,
A legszebb maszk még most is a Kiss-é
De a legmenõbb szex a virtuális.
Refrén...
Nem vagyok én hentes
Csak egy szimpla mészáros,
És félnem kell, hogy az IQ-mra
Valaki mindjárt rátapos.
De tudom, hogy a társadalom
Szépen csendben elrohad,
Mert nem tudják, hogy a csirkehúsban
Akad még egy-két jó falat.
Leszállt az este Boeing módra,
De nem talált tornyot a sötét miatt.
Szorít a nadrág, lötyög a bõ ing
Az utolsó cérna is elszakadt.
Már csak egy csepp van a pohárban
Az utolsó vonat is arrébb ment,
De utolsóból lehet még elsõ
És nem kell hozzá menetrend.
Refrén...
Schoblocher Barbaráék feltöltötték jó energiákkal a Park közönségét
A 2011 őszén alakult Blahalouisiana Székesfehérvárról indult. Akkor beat-rock/pop-soul zenekarként aposztrofálta magát. A csapat azonban a tavaly megjelent Sötét Villám című lemez után napjainkban már egy, az eddiginél jóval színesebb zenei világba kalauzol. Az Amore (de nem veled) című szerzeménnyel a Blahalouisiana a közelmúltban le is leplezte az új érát.
A Parkban július 17-én tartott fellépésen a már ismert számokon kívül újdonságok is várták a rajongókat: a Blahalouisiana júliusig ugyanis több új dal megjelenését tervezi, melyeknek előszele már a budapesti koncerten is érzékelhető volt. Az estét Molnár Tamás nyitotta a Blahalouisiana előtt.
Blahalouisiana-dalszövegek itt.
Az este főszereplője a Blahalouisiana, és énekesnője, Schoblocher Barbara nem arról ismert, hogy megbújik a sarokban. A frontember öltözködése, karakteres hangszíne, hangjának intenzitása és dalszövegeinek tartalma mind megköveteli a maximális figyelmet. Mindemellett Barbara igazán kellemes jelenség a személyisége szempontjából is: a közönséggel együtt lélegezve vezette végig a koncertet, jóleső együtt-rezgéseket generálva.
A már a friss sajtófotókon is egészen üde stílust magára öltött formáció a közelmúltban megjelent Amore (de nem veled) című, az új érát előrevetítő dala mellett a koncert dallistájában a legnagyobb favoritok is helyet kaptak: a Túl távol, elég közel, a Szeressetek, a Faliórák vagy a Testemnek ha engedem.
Mi is az a friss éra, amellyel beharangozták a fővárosi koncertet?
Innen szép a győzelem, Ahol összeér összeér, Éllek túl, Ott van a nap, Nem ereszt – ilyen nótákkal is pakolta tele az estét a Blahalouisiana. Barbi párja, Apey (azaz Áron András, akivel több formációban is együtt zenélnek — így az Áron András & The Black Circle Orchestra-ban is) mély hatással van az énekesnő stílusára. Áron András igazi multi-instrumentalista multitálentum, aki a metalos gyökerei ellenére otthonosan mozog többek között a country világában is. Ebben pedig Barbi is remekül működik, s egyúttal finoman, jó érzékkel be is építi a stílus elemeit saját formációjába.
Mára a konga, a szaxofon, a földszínek alkalmazása, a béke és a szeretet hangsúlyozása, hippi-életérzés mind komfortosan vibrál a Blahalouisiana dalaival.
Beat, rock, kultúrház, háttérfüggöny és táncdalfesztivál
A látvány – Beatles-koncertek és a hetvenes éveket idéző, művelődési házas diszkók archív képkockáival, valamint a színpadon háttérként alkalmazott, szintén a kultúrház-érzetet keltő, finoman megvilágított drapériákkal egészült ki. Mindez a táncdalfesztiválok korszakába repített vissza. A beat és a rock volt a főszereplő. Több volt a félháznál a Parkban, a zenekar pedig láthatóan lazán, könnyedén létezett a színpadon. Élvezték azt a felhőtlen vibe-ot, amit ez az új irány hozzád a koncerthez.
Ez az összhatás a korábbi, Kovács Kati-Schoblocher Barbi duettet is megidézte.
Ha érdekel, milyen volt a látvány és az érzések a Parkban, nézd meg ezt a videót a korábbi duettről. Remekül leírja a fővárosi Blahalouisiana-koncert hangulatát.
A Faliórák annyira csúcsra járatta az érzelmeket, hogy Barbi sírva fakadt
– Bármennyire szeretek szerelmes lenni, a mai koncert érzése annál sokkal jobb
– fogalmazott az énekesnő.
A Vaksötét ezt követően akusztikus verzióban hangzott el és adott némi nyugvópontot az estének, hogy aztán a Kedvenc naplementém ismét felrázza a közönséget. A Szeressetek pedig tovább kontrázta a hangulatot.
Az estét az új sláger, az Amore zárta: temperamentumos, olaszos életérzést hagyva maga után.
– Vigyétek el ezt a sok pozitív energiát oda, ahol a legnagyobb szükség van rá. Meg tudjuk menteni a világot, elegen vagyunk itt és most ehhez
– tette hozzá Barbi.
Fotók: Blahalouisiana