Előadó: | Children of Distance |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Somogyi Péter (Horus) Ács Róbert (Carp-E) Nyári Roland (Shady) Ács Róbert Nyári Roland Somogyi Péter |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
1. Versszak: (Horus)
A semmi közepén, az üveghegyeken túl,
Túl a nagy tengeren, egy kismalac túr.
Született valaki, nem tudta, hová került,
Az orvosok arca, is mosolyra derült.
A pólyából két nagy fül mi kilátszott,
Ordítottam, valami akkor is bántott.
Tudtam, hogy nem jó helyre kerültem,
De láttam, a szarból kell majd felépítenem váram.
Nőttem, nőttem, faltam az éveket,
Okoztam szüleimnek kellemetlen perceket.
Felnőttem, na de megállj!
Megmutatom magamat, megjöttem!
Itt állok csapatban, mikrofon kézben,
Három táj fenegyereke, teljes egészben.
Bajban vészben, együtt a tengeren,
Evezünk a tutajunkon, ismeretlen vizeken.
A semmiből jöttünk, talán arra is tartunk,
De bízom, nem így van, na hagy halljuk,
Cé Ó Dé, itt a bandám,
Ha veletek vagyok a nap vigyorog rám.
Bolondos dallamok a csillagok ölén,
Nem egyedül állok már a világ közepén.
Ez az én csapatom ne feledd te se,
Rosszul gondolod, ez csak egy mese.
Refrén:
Ez nem csak egy mese, ez nem csak egy álom,
Egy történet, melynek, a végét nem látom.
Tetszik vagy nem tetszik itt vagyunk barátom,
A távolság fáj de mi átugrunk a gáton.
Ez nem csak egy mese, ez nem csak egy álom,
Egy történet, melynek, a végét nem látom.
Míg itt vagyok addig mi szívemen a számon,
Nagyot vállaltam, de még élek nem bánom.
Ez nem csak egy mese, ez nem csak egy álom,
Egy történet, melynek a végét nem látom,
Három szív most száll fel az égig,
Kapaszkodj belénk, mi kísérünk végig.
2. Versszak: (Shady)
Megjöttem csupaszon, elkísér kukacom,
Ha többet nem utazom, lesz egy kis kupacom.
De hogy ne legyen unalom, az okosságot ugatom
Mondandóm tudatom, rímekkel nem fukaron,
Partin és mulatón, az időmet múlatom
Az új utat mutatom, hogy túlláss a Tupac-on.
Bulizás a jutalom, a lábakon nincs uralom,
A pörgés lesz úrrá a hölgyeken és urakon.
Nem árulok el vele nagy titkot.
Hogy a CoD nem pop, hanem hip-hop.
Szállnak a szavak, a rímek, a betűk,
Hallgatni arany, figyeld a síró hegedűt.
Nem vagyok egyedül, a kis csapatom összejött,
Rohadt távol egymástól, de a zene összeköt.
Barátot szerencse hoz, szükség próbál,
Megmentenek, mikor a hóhér kötelet lóbál.
Sokszor nem értem, de valamit elértem,
Anyu, apu itt vagyok, figyeld a zenében,
Még a kabala babámnak is könnycsepp a szemében,
A fene se tudja, hogy még mivel tetézzem.
Magányos estéken a párnámat becézem,
A legkisebb fiúnak nem ez volt a mesében,
Ha csak álmodozom, az életet lekésem,
Sok minden múlik a reggeli kelésen.
Refrén:
Ez nem csak egy mese, ez nem csak egy álom,
Egy történet, melynek, a végét nem látom.
Tetszik vagy nem tetszik itt vagyunk barátom,
A távolság fáj de mi átugrunk a gáton.
Ez nem csak egy mese, ez nem csak egy álom,
Egy történet, melynek, a végét nem látom.
Míg itt vagyok addig mi szívemen a számon,
Nagyot vállaltam, de még élek nem bánom.
Ez nem csak egy mese, ez nem csak egy álom,
Egy történet, melynek a végét nem látom,
Három szív most száll fel az égig,
Kapaszkodj belénk, mi kísérünk végig.
3. Versszak: (Carp-E)
Egy könyv, egy sor, egy mondat, egy dallam
Egy álom, egy mese, én mind ezt akartam
Egy zene, egy ütem, egy rím, csak egy érzés
Ez ellen hidd el nekem nincsen kiképzés
Bíztam benne, hogy ez lesz az esélyünk
Amit csak szeretnénk majd minden elérünk
Egy szó, a távolság már a csapatunk része
Már ő is beleszőtte magát ebbe a mesébe
Esélye csak akkor van ennek az egésznek
Ha súlyát egyszer te is megérzed
Mert ebben a mesében, mi vagyunk a hősök
Három jó barát, és nem csak ismerősök
Ez itt nem álom, ez az életünk hallhatod
A lemezen a zenének a barátság tart bakot
Nem maradt másom, csak ahogy a vásznon
Lepereg előttem és nem lesz már barátom
És tudom ha feladnám, nem maradna semmi
Így nem kéne feledni és az értelmet keresni
Csak maradna egy dal amit érdemes szeretni
És szólna értem, azért hogy bizonyítsa létem
Hogy bizonyítsa, amit csak tudtam elértem
Nem kellett kérnem, és most sem kell tennem
Hogy bocsáss meg, mert én az álmom követtem
Egy mese amit élek, ne álmodd meg helyettem!
Refrén:
Ez nem csak egy mese, ez nem csak egy álom,
Egy történet, melynek, a végét nem látom.
Tetszik vagy nem tetszik itt vagyunk barátom,
A távolság fáj de mi átugrunk a gáton.
Ez nem csak egy mese, ez nem csak egy álom,
Egy történet, melynek, a végét nem látom.
Míg itt vagyok addig mi szívemen a számon,
Nagyot vállaltam, de még élek nem bánom.
Ez nem csak egy mese, ez nem csak egy álom,
Egy történet, melynek a végét nem látom,
Három szív most száll fel az égig,
Kapaszkodj belénk, mi kísérünk végig.
Ez nem csak egy mese, ez nem csak egy álom…
Ez nem csak egy mese, ez nem csak egy álom,
Egy történet, melynek, a végét nem látom…
Ez nem csak egy mese, ez nem csak egy álom…
Ez nem csak egy mese, ez nem csak egy álom,
Egy történet, melynek, a végét nem látom.
Tetszik vagy nem tetszik itt vagyunk barátom,
A távolság fáj de mi átugrunk a gáton.
Ez nem csak egy mese, ez nem csak egy álom,
Egy történet, melynek, a végét nem látom.
Míg itt vagyok addig mi szívemen a számon,
Nagyot vállaltam, de még élek nem bánom.
Ez nem csak egy mese, ez nem csak egy álom,
Egy történet, melynek a végét nem látom,
Három szív most száll fel az égig,
Kapaszkodj belénk, mi kísérünk végig.
– A fesztiválszezon végén már csak a karszalag fakó lenyomata emlékeztet a nyárra, de a közösen átélt kalandok, a felejthetetlen koncertélmények és a frissen megtapasztalt szabadság érzése velünk maradnak. Ezeket az élményeket és az általuk felvetett kérdéseket vizsgálja a Fesztiválország című zenés mozifilm – szól a beharangozó.
Fotó: JUNO11
Kötelező és marginális nyilatkozatok a Fesztiválországban
A legismertebb magyar fesztiválszervezők szólalnak meg: Lobenwein Norbert, Fülöp Zoltán, Márta István, Oszkó-Jakab Natália, Valde Orsolya, Varga Balázs, Lovasi András és persze kihagyhatatlan Gerendai Károly és Müller Péter Sziámi. Emellett Lovasi András, a Halott Pénz, a Bagossy Brothers Company, a Quimby, Дeva, Sisi, a Margaret Island, a Blahalouisiana is mesél a fesztivál-élményekről.
Müller Péter Sziámi a film díszbemutatóján
Fotó: JUNO11
De miért maradtak ki olyan fesztiválok, amelyek máig meghatározó szereplői (Campus) vagy azok voltak (Hegyalja) a hazai fesztivál-történelemnek? Irreleváns a Dope Calypso és Soma Mamagésa megszólalása. Soma talán épp a forgatás idején lépett fel az Everness Fesztiválon és ezért nyilatkozott, nem derül ki. Önnön erőltetett poénjain nevetgélő, a Szigeten felbukkanó Nánásiék sem adnak hozzá a filmhez. Megszólal még Sisitől Grandpierre Attilán, az átszellemült Varga Líviuson át Beton.Hofiig Beck Zoli és Eke Angéla is, azonban a film készítőinek koncepciója így sem nyilvánvaló.
– A szerkesztési elvem az volt, hogy a hazai fesztiválvilág sokszínűségét mutassuk be, tehát egy-egy fesztiváltípus vagy szubkultúra reprezentálója került be a filmbe – fogalmazott Csizmadia Attila, rendező.
Csizmadia Attila rendező és Varga Lívius (Quimby)
a díszbemutatón
Indokolatlan, hogy a széttetovált, extrém külsejű modell Szintia, aki életében először járt (a Sziget) fesztiválon, egy önálló szeckiót kapjon a filmben. Nem elegáns az sem, hogy olyan nyilatkozatok is vannak, amelyek arról tanúskodnak, hogy egyes előadók mely fesztiválokat nem ismerik. Elmondható kulturáltan (ahogyan a Gryllus-testvérek megbeszélik az Ozora Fesztivált – és ez még vicces is), de ha mégsem sikerül, talán célszerűbb kihagyni az adott véleményt.
A Gryllus-fivérek a film egyik jelenetében
Fotó: JUNO
Függetlenül attól, hogy mit gondolunk a Bánkitó Fesztiválról vagy hogy ismerjük-e a Fekete Zajt, nem tanácsos sértő megjegyzésekkel illetni az adott műfaj kedvelőit. Zenei stílusokról és azok rajongóiról illetlenség bántó dolgokat mondani, pláne ha színpadi ember az illető. Így épp az az elfogadás és nyitottság veszik el a történetből, amelyet hangsúlyoz.
Történetmesélés
Talán épp egy fiktív szereplős történet tette volna kerekké a filmet és törölte volna el a kissé nyers, dokumentumfilmes jelleget? (Ahogyan a Mi vagyunk Azahriah-filmnek jót tett az extra eseményszál.) A Fesztiválország a közlemény szerint abba a filmes hagyományba szeretne illeszkedni, amelynek mérföldkövei az Oscar-díjas Woodstock (Michael Wadleigh, 1970), a Glastonbury (Julien Temple, 2006) vagy az avantgárd Global Groove (Nam June Paik, 1973). Ez sajnos, nem sikerül neki.
Remek lépés volt az archív felvételek modern kori újraforgatása
Gerendai Károlyt már az első Sziget Fesztiválok idején is kamerák kísérték. Számos legendás lépésének (ahogyan sétál a K-hídon vagy a Hajógyárin) eredetijét és reprodukcióját is láthatjuk a Fesztiválországban. A kilencvenes években a fiatalok mertek nagyot álmodni. Megteremtették azt az atmoszférát, amely hazánkat Európa fesztivál-nagyhatalmává tette. Így lett a Diákszigetből Európa legsokszínű fesztiválja. Így élte az álmát a fiatal Gerendai is.
Lovasi András mesél arról, hogy hogyan találták ki a Fishing On Orfű fesztivált. Márta István arról sztorizik, hogy hogyan gyökerezett ki a Balaton-felvidéki falu pajtájából a Művészetek Völgye, amelyet aztán a Gryllus-fivérek értékes munkája is formált. Olyanná, amely ma lehetővé teszi, hogy az egykori Kapolcsi Művészeti Napok mára a nyár egyik legnagyobb kulturális ünnepe legyen.
Lovasi András, a Kispál és a Borz frontembere a film egyik
jelenetében
Fotó: JUNO11
A legjobb plakátragasztók a KFT-nek dolgoztak: a Volt Fesztivál alapítói
Szívmelengető érzés, ahogyan Fülöp Zoltán és Lobenwein Norbert abban a tornateremben mesél, amelyben a legendás soproni fesztivál alapjait lefektették. Kezdetben maguk plakátoltak. Majd híre ment, hogy ezt milyen jól csinálják, a KFT zenekar is felkérte őket a feladatra.
Fülöp Zoltán és Lobenwein Norbert fesztiválszervezők a film
díszbemutatóján
Fotó: JUNO11 Facebook
A Sziget Fesztiválon Torgyán József is tiszteletét tette
A Független Kisgazdapárt elnöke nyomatékosította a fiatal srácokban, hogy az a fontos, hogy a csajoknál jól teljesítsenek. Akkoriban a rendezvényen Drogbusz is volt – a szerhasználat ellen kampányolt – nevét sokan félreértelmezték.
Lemmy (Motörhead), David Bowie, vagy épp a az egyik utolsó Linkin Park-koncert az énekes tragikus öngyilkossága előtt Sopronban. A balatoni nyár vízparti élményei, a Bánki-tó bája, a Fekete Zaj experimentális zenéinek sötét mélysége és Paloznak lankáin szálló melódiák egy pohár gyöngyöző bort kortyolgatva – ez mind része a magyar fesztivál-kultúrának.
És a porból lett szabadság, ahogyan a film mottója hangzik. Pillanatnyi emlékképek, a hazai fesztivál-történelem hangulatos mementói, amelyek jólesőn melengetik a néző szívet.
A Blahalouisiana fesztiválkoncertje
Fotó: JUNO11
Életed mozija – hangzik a film másik szlogenje
A fiatalabb generációknak is annyit ad ez a film, mint a hőskor fesztiválozóinak? Inkább azok számára gazdag és üdítő, akik nem a zenei szektor szereplői és most pillantanak be először a magyar fesztiválok kulisszái mögé?
Egy korszak vége a hazai fesztiválozásban
Ahogyan Lobeinwein Norbert fogalmaz: most jött el egy korszak vége. Noresz az idei Strand Fesztiválon, a Dalszerző podcastjében beszélt arról, hogy a közelmúltban beszélgettek a szervező kollégákkal arról, hogy hogyan haladhat tovább a fesztiválok jövője a mai Magyarországon.
Vajon a jövő generációja is megtapasztalhatja majd, hogy milyen érzés a porból lett szabadság?
Közönség-találkozós vetítések listája itt.
A Fesztiválország 2025. szeptember 18-tól országosan látható a hazai mozikban.
Fotók: JUNO11