Előadó: | ZöldÖvezet |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Csababá H.J. Mester |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
PeetBeat:
Ezt nézd meg spanom, mert itt a harmadikon fent
Innen sok mindent láthatok, amit lentről nem
Az ablakok, amik nem változnak se nappal, sem éjjel
Vannak különös dolgok, amit csak itt láthatsz, érted?
Itt a telepen tengetem a napokat
Ahol pörögetem az alapokat
Néma ez a város, csak itt folyik az élet
A négyes blokkban, a harmadikon, ahol élek
Te csak lentről flesselsz felfele az égre
Nekem csak egy karnyújtásnyira van innen az élet
Neked a belváros, nekem a kül a véglet
Te belülről, én kívülről kapom a vételt
Nekem ez nem csak a sok közül egy szerep
Ami másnak lehet csak egy szelet
Ha fülelsz, észlelhetsz a levegőben mást is
Nem csak a fagyosat szelet
Körk’:
Mert itt haver mást kapsz, mint a belváros feltúrbózott utcáin,
Mely elkápráztat úgy, mint két kövér street kokain,
Figyeld a falain, győződj meg az okain,
Kik innen jönnek, benne vannak, de mégis odakinn’
Szmogfelhő a játszótéren, jó szer, vagy jó sz*r,
Magányosan kelek át rajta, a panel erdő eltakar,
Hangot adok a fülhallgatóba, máris ketten lettünk,
Itt van PeetBeat a hangadó, a tiltott fáról ettünk,
Pislognak az ablakok, mint 200 digital szempár,
A Barátok közt idejében mind egy ritmusra vibrál,
Lélegzik a beton, lüktet a panel,
Mint megannyi urban hip-hop tracknek ihletője nem hagy el
Ott él benned, ahogy te is ott élsz benne,
Más az érték, más az eszköz, mit ő ad a kezedbe,
A Gazdálkodj okosan realitása egy valós valóság show,
A szomszédok a nézőid, ez a legtöbb tőled, mi adható
Refrén:
Sokan élnek lakásban, igazi otthon helyett,
Hol gyertyát, hol dekket gyújtanak a kezek,
Ahol valakinek a kezdet, másnek a vég indulhat el,
Ott lélegzik a beton, lüktet a panel
Csababá:
Szédülök a betonon, vibrál a kép
20 évet leültem már, ez épp elég
Hogy lássam, mit láthat itt pár arc elszállva,
Falkában járva vagy magába zárva
Rúgják a port, ahogy mi is rúgtuk anno
Űzik az élvezetet, a léthez a mankót
Mert, nem kell sok ész, csak egy tiszta pillanat
Hogy leverjen a víz, jobb lesz a holnappal?
Ólomlábakon rohan, ömlik az idő (voc
Öngyújtó lángja a fény, feszül a tüdő (voc
Mint az őrült, ki letépte láncát
Vágtatott a gyermek az éjszakán át
Lélegzik a beton, lüktet a panel
Izzó vörösként tűnik a nap el
Olvaszt a forróság, ragad a bőröm
Itt egy újabb esély, bánni a bűnöm
H.J. Mester:
Ceruzák az ég felé a végtelenben összeérnek
Más emberek, más remények, más személyiségek
Összeférnek itt már hosszú évek óta!
Saját házam táján seprek, enyém ez a porta!
Itt a kelet meg a telep, itt él bennünk itt van veled
Az én fajtám szúrja szemed, de ide nem ér el a kezed!
Ez egy más dimenzió egy másik párhuzamos valóság
A téren lenn az okosság a férget itt eltapossák!
Ha nem vagy résen ombre, itt egy ötös oszd be!
Húzd meg magad vagy húzz a f...ba ne köpj a levesembe
Ezt nyeld le! Technikás a szövegem!
Magába zár a panel kandelábereken rád veretem!
Refrén:
Sokan élnek lakásban, igazi otthon helyett,
Hol gyertyát, hol dekket gyújtanak a kezek,
Ahol valakinek a kezdet, másnek a vég indulhat el,
Ott lélegzik a beton, lüktet a panel
A most megjelenő ötödik Elefánt nagylemez, a SEMMI az előző két albummal együtt alkot egy univerzumot, miközben zeneileg és szövegében is minden eddiginél jobban elrugaszkodik a zenekar “megszokott” világától. Az eklektikus, mégis átgondolt és szorosan összekapcsolódó tematikák mentén haladó anyag koncepciója egyszerre jól körülhatárolható és absztrakt - pont, ahogy a semmi.
Nemrégiben a Van Harag című zaklatott hangvételű dallal, és a hozzá készült felkavaró videoklippel vezette fel új nagylemezét az Elefánt. Ez azonban valóban egy ízelítő volt a most megjelenő, tizenegy dalos albumról, amin egyszerre jelennek meg a ‘90-es évek post-punk és stoner hatásai, a mélabús, andalító dallamok és a szintetizátor minden mennyiségben. Mindez valahogy mégis olyan formában, hogy a sokféleség egy kerek egészet alkot - ebben segítségükre volt producerük, Dexter.
A most megjelenő SEMMI névválasztása sem véletlen, kapcsolatban áll ugyanis a korábbi, Minden című lemezzel, illetve vannak olyan dalpárok - például a Kösz és a Bocs vagy a Nincs harag és a Van Harag -, amelyek témájukban alkotnak egy univerzumot, sőt, kiegészítik egymást.
Nem csak zeneileg, de dalszövegek tekintetében is változatos a SEMMI, ami olyan témákat feszeget, ami mindannyiunkat foglalkoztat, magunkban sokat merengünk rajta, de valahogy mégis nehezünkre esik beszélni róla.
“Kevésbe a hétköznapok, és sokkal inkább az egzisztenciális jellegű kérdésekkel foglalkozunk, annak filozófiai értelmében. Ilyen például a halál vagy a semmi - én szeretem körbejárni ezeket a témákat, és van ezzel kapcsolatban mondanivalóm is. Mi nem arról mesélünk, hogy mi történik velünk vagy körülöttünk, sokkal inkább arról, mi zajlik le a fejünkben.” - tette hozzá Szendrői.
A semmit ráadásul nem csak zeneileg és mondanivaló tekintetében boncolgatják, hanem Tihanyi Anna fotográfus segítségével vizuálisan is megjelenítik. A koncepcióról így mesél:
“Az alapvető választóvonal a termékeny, vagyis a pozitív semmi, és a mindent elpusztító semmi között alakult ki. Az alapötlet a szoba volt egy térben (van is a lemezen egy ilyen című dal), ebben próbáltam meg elhelyezni a zenekart, és köréjük különböző elemeket használni. Én általában amúgy is terekben gondolkodom, itt pedig szerettünk volna egy semmihez nem kapcsolódó, “lebegő”, az ürességet ellensúlyozó teret kialakítani. Egy közös alkotói pillanatot kerestünk, ahol a csendet, a káoszban lévő nyugalmat tudjuk kifejezni.”
Ezzel tehát egy új fejezet kezdődik az Elefánt életében, aminek első állomása június 7-én lesz a Budapest Parkban, ahol bemutatják a bemutathatatlant, vagyis a SEMMI-t, amelynek dalait itt hallhatja majd a közönség először élőben.
Elefánt - SEMMI: https://open.spotify.com/album/1Rchnvg8ARhvC8IX4Rq0Dn