Előadó: | Irigy Hónaljmirigy |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: | Keressük a szövegírót! |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Tudom az idén sem marad el a KARÁCSONY,
tudom, hogy tele lesz megint a virgácsom.
Csak rohanok, robogok, jönnek majd a rokonok;
Beverik a BIG-LEET*, lehúzzák a konyakot.
Csak töröm itt a fejem, hogy kinek mit is vegyek,
a spórolt pénzem seggére verek.
Kezemben a lista: az öregemnek bicska,
a kissebbik húgomnak mûbõrharisnya. Bemegyek a boltba, veszek cukorsüveget,
nyomulok a polcra és leverek egy üveget.
Még ezüst a FENYÕ, de már aranyáron -
Hagyd a francba, majd a PARKBAN kivágom!
Nyitva van az aranykapu, csak bukjatok rajta;
norvég mintás cérnazokni, egymillió fajta.
És minden árus megállít egy pár szóra:
"Kiscsillagom ezeröt a karcóra!"
A kádba a vizet beleeresztem,
de már egy hete csak egy ponty úszkál ott helyettem; -
Na húzzá' már el innen, ez az én helyem,
Fürödhetsz majd eleget a levesben.
Sül már a BIG-LEE, INDULJON A BANZÁJ!
Az egész konyha a feje tetején áll,
Kinek a diós, kinek a mákos,
Személy szerint nekem a KOVÁCS ÁKOS.
Felpuffadt a hasam, a fogam tiszta mák
BIG-LEE függõ lettem, nem bír el az ágy.
Díszítem a fenyõt, csupa gyanta a szára,
ettõl lesz majd epillált a nagymama lába.
Vagy tizenöt tonnányi rámcsorgott,
mire fel tudtam rakni egy habcsókot.
Aztán fülig érõ szájjal ünnepelünk;
Vajon a Fenyõ alatt karácsonykor mit lelünk?
De mindig mindenki ugyanazt kapja:
zokni, gatya, sál meg sapka.
És jöjjön itt most az utolsó strófa:
A TV-mûsor? - Az katasztrófa! -,
a lemezjátszón is a szép zenék
Mikor a padlószõnyeg szépen ég,
kokszos a pulyka, a fenyõfa ronda,
Sikít a ZÁMBÓ, süvölt a KORDA.
NA GYERE, NA GYERE! A szaloncukrot edd le!
AZ IRIGY HÓNALJMIRIGY, AKI SEGÍT NEKED EBBEN!
A csomag érintetlen, a család tiszta stressz,
fogadjunk nem lesz anyámra jó a tornadressz!
Hull a hó, hullajó, itt a Télapó!
Teletömött zacskójában fagyott mogyoró.
Hû de jó, hullajó az alkalmi meló,
januártól úgyis újra adóbehajtó.
nyáron pedig illegális lakásfoglaló,
vagy sertésgondozó,
vagy gázóra-leolvasó.
Pricc, Pratz, Prucc
Schoblocher Barbaráék feltöltötték jó energiákkal a Park közönségét
A 2011 őszén alakult Blahalouisiana Székesfehérvárról indult. Akkor beat-rock/pop-soul zenekarként aposztrofálta magát. A csapat azonban a tavaly megjelent Sötét Villám című lemez után napjainkban már egy, az eddiginél jóval színesebb zenei világba kalauzol. Az Amore (de nem veled) című szerzeménnyel a Blahalouisiana a közelmúltban le is leplezte az új érát.
A Parkban július 17-én tartott fellépésen a már ismert számokon kívül újdonságok is várták a rajongókat: a Blahalouisiana júliusig ugyanis több új dal megjelenését tervezi, melyeknek előszele már a budapesti koncerten is érzékelhető volt. Az estét Molnár Tamás nyitotta a Blahalouisiana előtt.
Blahalouisiana-dalszövegek itt.
Az este főszereplője a Blahalouisiana, és énekesnője, Schoblocher Barbara nem arról ismert, hogy megbújik a sarokban. A frontember öltözködése, karakteres hangszíne, hangjának intenzitása és dalszövegeinek tartalma mind megköveteli a maximális figyelmet. Mindemellett Barbara igazán kellemes jelenség a személyisége szempontjából is: a közönséggel együtt lélegezve vezette végig a koncertet, jóleső együtt-rezgéseket generálva.
A már a friss sajtófotókon is egészen üde stílust magára öltött formáció a közelmúltban megjelent Amore (de nem veled) című, az új érát előrevetítő dala mellett a koncert dallistájában a legnagyobb favoritok is helyet kaptak: a Túl távol, elég közel, a Szeressetek, a Faliórák vagy a Testemnek ha engedem.
Mi is az a friss éra, amellyel beharangozták a fővárosi koncertet?
Innen szép a győzelem, Ahol összeér összeér, Éllek túl, Ott van a nap, Nem ereszt – ilyen nótákkal is pakolta tele az estét a Blahalouisiana. Barbi párja, Apey (azaz Áron András, akivel több formációban is együtt zenélnek — így az Áron András & The Black Circle Orchestra-ban is) mély hatással van az énekesnő stílusára. Áron András igazi multi-instrumentalista multitálentum, aki a metalos gyökerei ellenére otthonosan mozog többek között a country világában is. Ebben pedig Barbi is remekül működik, s egyúttal finoman, jó érzékkel be is építi a stílus elemeit saját formációjába.
Mára a konga, a szaxofon, a földszínek alkalmazása, a béke és a szeretet hangsúlyozása, hippi-életérzés mind komfortosan vibrál a Blahalouisiana dalaival.
Beat, rock, kultúrház, háttérfüggöny és táncdalfesztivál
A látvány – Beatles-koncertek és a hetvenes éveket idéző, művelődési házas diszkók archív képkockáival, valamint a színpadon háttérként alkalmazott, szintén a kultúrház-érzetet keltő, finoman megvilágított drapériákkal egészült ki. Mindez a táncdalfesztiválok korszakába repített vissza. A beat és a rock volt a főszereplő. Több volt a félháznál a Parkban, a zenekar pedig láthatóan lazán, könnyedén létezett a színpadon. Élvezték azt a felhőtlen vibe-ot, amit ez az új irány hozzád a koncerthez.
Ez az összhatás a korábbi, Kovács Kati-Schoblocher Barbi duettet is megidézte.
Ha érdekel, milyen volt a látvány és az érzések a Parkban, nézd meg ezt a videót a korábbi duettről. Remekül leírja a fővárosi Blahalouisiana-koncert hangulatát.
A Faliórák annyira csúcsra járatta az érzelmeket, hogy Barbi sírva fakadt
– Bármennyire szeretek szerelmes lenni, a mai koncert érzése annál sokkal jobb
– fogalmazott az énekesnő.
A Vaksötét ezt követően akusztikus verzióban hangzott el és adott némi nyugvópontot az estének, hogy aztán a Kedvenc naplementém ismét felrázza a közönséget. A Szeressetek pedig tovább kontrázta a hangulatot.
Az estét az új sláger, az Amore zárta: temperamentumos, olaszos életérzést hagyva maga után.
– Vigyétek el ezt a sok pozitív energiát oda, ahol a legnagyobb szükség van rá. Meg tudjuk menteni a világot, elegen vagyunk itt és most ehhez
– tette hozzá Barbi.
Fotók: Blahalouisiana