dalszöveg, előadó kereső
Dalszöveg, előadó kereső
előadó, zeneszöveg betűválasztó
Válassz előadót:
0-9
a
b
c
d
e
f
g
h
i
j
k
l
m
n
o
p
q
r
s
t
u
v
w
x
y
z
Tartalom
Children of Distance: Játék az élet

Children of Distance - Játék az élet

off off off off off
Csapó kettő
Előadó: Children of Distance
Album: Csapó kettő
Megjelenés: 2007
Hossz: 0:00
Szövegírók: Somogyi Péter (Horus)
Ács Róbert (Carp-E)
Nyári Roland (Shady)
Ács Róbert
Nyári Roland
Somogyi Péter
Zeneszerzők: Keressük a zeneszerzőt!
Kiadó: szerzői kiadás
Stílus: Keressük!
Címkék: Keressük!
Miről szól a(z) 'Játék az élet' dalszöveg ?
Az életet játékként ábrázoló dalban a szereplők a játékba való elmerüléssel és a vele járó kihívásokkal, belső küzdelmekkel szembesülnek. A zenei szöveg hangsúlyozza, hogy életünkben a játékok, mint például a telefonok és számítógépek, fokozatosan váltják fel a hagyományos játékokat. A dalban megjelenő karakterek a videojátékokban való elmerülés, a kihívásokkal való szembenézés és a virtuális világgal való interakció révén tanulnak meg a való élet kihívásaival szembenézni. A refrén hangsúlyozza, hogy az élet maga is egy játék, melyben a személyes fejlődés és a kitartás kulcsfontosságúak. A dal egyszerre kritikája a modern technológiai társadalomnak, és üzenete, hogy az életet mint játékot kell élveznünk, miközben szembenézünk a kihívásokkal.
Nyomj egy like-ot ha tetszik ez a rovat!
Megtekintve: Ma 1, összesen 159769 alkalommal
Tartalom
Dalszöveg

Játék az élet

The life is a game…
The life is a game…
The life is a game…

1. Versszak: (Shady - Horus)
Először ücsörgő kölök voltam, kezemben a csörgő,
Aztán töltőtollra cseréltem, így lettem én költő!
Vagy mi. Én ezzel játszom, meg ezzel a pár sorral
De van aki az életével, akad aki másokkal
Először még kis maci, meg a csattogós lepke
Aztán guminő, smaci, vagy egy vibri oda lentre,
Telefon, Pc, vagy bármi, de gixer,
Hogy évek elteltével már csak a bot lesz a játékszer.
Na de csend, itt a gonosz, ki a véremet akarja,
A feje atombomba, és a fúrógép a karja.
Már marja a szememet a méreg, de hát félek,
Órákon át nem aludtam, hogy idáig elérjek.
A tenyerem izzad, a markom begörcsöl,
A félelem démona a véremből szürcsöl.
Óóó Istenem, végem, a fejem a padlón,
Izzik az arcom, mint a zokni a kandallón.

Refrén:
Izzad a kéz, héj! Forr már a fej, Héj!
Nem állítanak meg, így telik el az éj!Héj!
Durva jó a grafika, ha nem játszol mit sem ér,
Mert játék az élet, the life is a game!

Izzad a kéz, héj! Forr már a fej, Héj!
Nem állítanak meg, így telik el az éj!Héj!
Durva jó a grafika, ha nem játszol mit sem ér,
Mert játék az élet, the life is a game!

2. Versszak: (Carp-E – Shady)
A gépet bekapcsolom, a játékot beteszem
Egy pillanatra elmerengek mi lesz majd a lemezen
Nehezen, de rászánom magam, és elkezdem
Bár villog a képernyő a szemem meg se rezzen
Érzem, hogy a kezemben az irányítás most már
A karakter a játékban mindent összerongál
Órák óta nyomom, nem láttam, hogy meddig tartott
De fáradni kezdek, lassan feladom a harcot
Hajnali 4, lassan indulni kéne,
De a villogó fényekkel a szememben égve
Megpróbálom még egyszer, így még nem lehet vége
Mindenképpen ki kell jutnom lehetőleg élve.
Kivégzem, bevégzem, a szoba bűzét belégzem,
Már nem kell sok: a világ megmentésével megelégszem.
A munka ma a múlté, a hangerő a hi-fié,
Ezért jó, yo, yo, jipiyo jipijé!

Refrén:
Izzad a kéz, héj! Forr már a fej, Héj!
Nem állítanak meg, így telik el az éj!Héj!
Durva jó a grafika, ha nem játszol mit sem ér,
Mert játék az élet, the life is a game!

Izzad a kéz, héj! Forr már a fej, Héj!
Nem állítanak meg, így telik el az éj!Héj!
Durva jó a grafika, ha nem játszol mit sem ér,
Mert játék az élet, the life is a game!

3. Versszak: (Horus – Carp-E)
Bassza meg elkaptak, vége van a játéknak,
Kilépek az ajtón, de itt is csak támadnak,
Másznak a pofámba, lőnek a fejemre,
Az életmentő csomagot most hova teszem be?
Most jut eszembe, már rég lövöldözni kéne,
De valami szar került a fegyverem csövébe.
Lövésre már nincs idő, futok mint egy állat,
Közben bámulok a nagyvilágra, tátom a számat.
A hazámat csodálom, hisz az életünk játék
Túl komolyan veszitek, csak egy mosolyt látnék
Az arcodon amint te is minden nap ráébredsz
A következő napod is csak ugyanúgy játék lesz
Ezért ne add fel most, csak indítsd el újra
Az életünk már nem áll le, bármilyen furcsa
Ezt addig kell élvezni, amíg megtehetjük
Mindegy hogy ér véget, mi mindenképp szeretjük.

Refrén:
Izzad a kéz, héj! Forr már a fej, Héj!
Nem állítanak meg, így telik el az éj!Héj!
Durva jó a grafika, ha nem játszol mit sem ér,
Mert játék az élet, the life is a game!

Izzad a kéz, héj! Forr már a fej, Héj!
Nem állítanak meg, így telik el az éj!Héj!
Durva jó a grafika, ha nem játszol mit sem ér,
Mert játék az élet, the life is a game!

Izzad a kéz, héj! Forr már a fej, Héj!
Nem állítanak meg, így telik el az éj!Héj!
Durva jó a grafika, ha nem játszol mit sem ér,
Mert játék az élet, the life is a game!

Izzad a kéz, héj! Forr már a fej, Héj!
Nem állítanak meg, így telik el az éj!Héj!
Durva jó a grafika, ha nem játszol mit sem ér,
Mert játék az élet, the life is a game!

The life is a game…
The life is a game…
The life is a game…
The life is a game…

előadó, zeneszöveg betűválasztó
Válassz előadót:
0-9
a
b
c
d
e
f
g
h
i
j
k
l
m
n
o
p
q
r
s
t
u
v
w
x
y
z
Hírek
Hírek

Fesztiválország: a porból lett szabadság filmje nem lesz mindannyiunk életének mozija

– A fesztiválszezon végén már csak a karszalag fakó lenyomata emlékeztet a nyárra, de a közösen átélt kalandok, a felejthetetlen koncertélmények és a frissen megtapasztalt szabadság érzése velünk maradnak. Ezeket az élményeket és az általuk felvetett kérdéseket vizsgálja a Fesztiválország című zenés mozifilm – szól a beharangozó.



 

Kiss Tibi, a Quimby énekese a film egyik jelenetében
Fotó: JUNO11


 

Kötelező és marginális nyilatkozatok a Fesztiválországban

 

A legismertebb magyar fesztiválszervezők szólalnak meg: Lobenwein Norbert, Fülöp Zoltán, Márta István, Oszkó-Jakab Natália, Valde Orsolya, Varga Balázs, Lovasi András és persze kihagyhatatlan Gerendai Károly és Müller Péter Sziámi. Emellett Lovasi András, a Halott Pénz, a Bagossy Brothers Company, a Quimby, Дeva, Sisi, a Margaret Island, a Blahalouisiana is mesél a fesztivál-élményekről.



Müller Péter Sziámi a film díszbemutatóján
Fotó: JUNO11

 

De miért maradtak ki olyan fesztiválok, amelyek máig meghatározó szereplői (Campus) vagy azok voltak (Hegyalja) a hazai fesztivál-történelemnek? Irreleváns a Dope Calypso és Soma Mamagésa megszólalása. Soma talán épp a forgatás idején lépett fel az Everness Fesztiválon és ezért nyilatkozott, nem derül ki. Önnön erőltetett poénjain nevetgélő, a Szigeten felbukkanó Nánásiék sem adnak hozzá a filmhez. Megszólal még Sisitől Grandpierre Attilán, az átszellemült Varga Líviuson át Beton.Hofiig Beck Zoli és Eke Angéla is, azonban a film készítőinek koncepciója így sem nyilvánvaló.

 

– A szerkesztési elvem az volt, hogy a hazai fesztiválvilág sokszínűségét mutassuk be, tehát egy-egy fesztiváltípus vagy szubkultúra reprezentálója került be a filmbe – fogalmazott Csizmadia Attila, rendező.



Csizmadia Attila rendező és Varga Lívius (Quimby)

a díszbemutatón

Fotó: JUNO11 Facebook

 

Indokolatlan, hogy a széttetovált, extrém külsejű modell Szintia, aki életében először járt (a Sziget) fesztiválon, egy önálló szeckiót kapjon a filmben. Nem elegáns az sem, hogy olyan nyilatkozatok is vannak, amelyek arról tanúskodnak, hogy egyes előadók mely fesztiválokat nem ismerik. Elmondható kulturáltan (ahogyan a Gryllus-testvérek megbeszélik az Ozora Fesztivált – és ez még vicces is), de ha mégsem sikerül, talán célszerűbb kihagyni az adott véleményt.



A Gryllus-fivérek a film egyik jelenetében
Fotó: JUNO


Függetlenül attól, hogy mit gondolunk a Bánkitó Fesztiválról vagy hogy ismerjük-e a Fekete Zajt, nem tanácsos sértő megjegyzésekkel illetni az adott műfaj kedvelőit. Zenei stílusokról és azok rajongóiról illetlenség bántó dolgokat mondani, pláne ha színpadi ember az illető. Így épp az az elfogadás és nyitottság veszik el a történetből, amelyet hangsúlyoz.

 

Történetmesélés


Talán épp egy fiktív szereplős történet tette volna kerekké a filmet és törölte volna el a kissé nyers, dokumentumfilmes jelleget? (Ahogyan a Mi vagyunk Azahriah-filmnek jót tett az extra eseményszál.)  A Fesztiválország a közlemény szerint abba a filmes hagyományba szeretne illeszkedni, amelynek mérföldkövei az Oscar-díjas Woodstock (Michael Wadleigh, 1970), a Glastonbury (Julien Temple, 2006) vagy az avantgárd Global Groove (Nam June Paik, 1973). Ez sajnos, nem sikerül neki.

 

Remek lépés volt az archív felvételek modern kori újraforgatása

 

Gerendai Károlyt már az első Sziget Fesztiválok idején is kamerák kísérték. Számos legendás lépésének (ahogyan sétál a K-hídon vagy a Hajógyárin) eredetijét és reprodukcióját is láthatjuk a Fesztiválországban.  A kilencvenes években a fiatalok mertek nagyot álmodni. Megteremtették azt az atmoszférát, amely hazánkat Európa fesztivál-nagyhatalmává tette. Így lett a Diákszigetből Európa legsokszínű fesztiválja. Így élte az álmát a fiatal Gerendai is.

 

Lovasi András mesél arról, hogy hogyan találták ki a Fishing On Orfű fesztivált. Márta István arról sztorizik, hogy hogyan gyökerezett ki a Balaton-felvidéki falu pajtájából a Művészetek Völgye, amelyet aztán a Gryllus-fivérek értékes munkája is formált. Olyanná, amely ma lehetővé teszi, hogy az egykori Kapolcsi Művészeti Napok mára a nyár egyik legnagyobb kulturális ünnepe legyen.



Lovasi András, a Kispál és a Borz frontembere a film egyik

jelenetében

Fotó: JUNO11

 

A legjobb plakátragasztók a KFT-nek dolgoztak: a Volt Fesztivál alapítói

 

Szívmelengető érzés, ahogyan Fülöp Zoltán és Lobenwein Norbert abban a tornateremben mesél, amelyben a legendás soproni fesztivál alapjait lefektették. Kezdetben maguk plakátoltak. Majd híre ment, hogy ezt milyen jól csinálják, a KFT zenekar is felkérte őket a feladatra.



Fülöp Zoltán és Lobenwein Norbert fesztiválszervezők a film

díszbemutatóján

Fotó: JUNO11 Facebook

 

A Sziget Fesztiválon Torgyán József is tiszteletét tette

 

A Független Kisgazdapárt elnöke nyomatékosította a fiatal srácokban, hogy az a fontos, hogy a csajoknál jól teljesítsenek. Akkoriban a rendezvényen Drogbusz is volt – a szerhasználat ellen kampányolt – nevét sokan félreértelmezték.

 

Lemmy (Motörhead), David Bowie, vagy épp a az egyik utolsó Linkin Park-koncert az énekes tragikus öngyilkossága előtt Sopronban. A balatoni nyár vízparti élményei, a Bánki-tó bája, a Fekete Zaj experimentális zenéinek sötét mélysége és Paloznak lankáin szálló melódiák egy pohár gyöngyöző bort kortyolgatva – ez mind része a magyar fesztivál-kultúrának. 


És a porból lett szabadság, ahogyan a film mottója hangzik. Pillanatnyi emlékképek, a hazai fesztivál-történelem hangulatos mementói, amelyek jólesőn melengetik a néző szívet.



A Blahalouisiana fesztiválkoncertje
Fotó: JUNO11

 

Életed mozija – hangzik a film másik szlogenje

 

A fiatalabb generációknak is annyit ad ez a film, mint a hőskor fesztiválozóinak? Inkább azok számára gazdag és üdítő, akik nem a zenei szektor szereplői és most pillantanak be először a magyar fesztiválok kulisszái mögé?

 

Egy korszak vége a hazai fesztiválozásban

 

Ahogyan Lobeinwein Norbert fogalmaz: most jött el egy korszak vége. Noresz az idei Strand Fesztiválon, a Dalszerző podcastjében beszélt arról, hogy a közelmúltban beszélgettek a szervező kollégákkal arról, hogy hogyan haladhat tovább a fesztiválok jövője a mai Magyarországon.

 

Vajon a jövő generációja is megtapasztalhatja majd, hogy milyen érzés a porból lett szabadság?

 

Trailer itt.


Közönség-találkozós vetítések listája itt.

 

A Fesztiválország 2025. szeptember 18-tól országosan látható a hazai mozikban.

 

Fotók: JUNO11

 

 

Vers mindenkinek - zenei ajánlat

Tóth Árpád - Újév reggele c. megzenésített verse

Adományozás