Előadó: | Aida (musical) |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Tim Rice Szomor György |
Elton John |
|
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Musical |
Címkék: | feldolgozás [+] |
(Mereb):
Nyolc éves alig múltam
Hogy felnőtt lettem én
Zord, erős kezek fogtak át
Az udvar közepén
Még látom apám arcát
Ütik, de engem félt
A hazád volt a bölcsőm
S tán máshol ér a vég
Látod,értem
Látod,érzem
Míg ránk tört az a reggel
Apám oly büszke volt
Királyunk úgy tisztelte
Mint bölcs tanácsadót
S úgy gyúlnak most az emlékek
És fényük egyre nő
Már rád ismerek, Ő vagy
Te vagy a Hercegnő
Látod,ismersz
Nézz rám,ismersz
(Aida):
Túl sokat tudsz, és jól tennéd
Ha elfelejtenéd
A múlt már sírba hullt
Egy szolga vagy csakúgy, mint én
(Mereb):
Bár nem maradt már semmim
De a múltam még enyém
Te felgyújtottad bennem
A rég kihunyt reményt
(Aida):
Én arcod még nem láttam
Vágyam csak a síri csönd
(Mereb):
Nincs koronád és rab vagy
De mégis hercegnő
(Aida):
Nem, nem ismersz
(Mereb):
Szívem ismer
(Aida):
Szíved téved, nem ismersz
(Mereb):
Látod ismer
Szívem ismer
"Úgy érzem, egy életem van, nem leszek félember
mer’ bent izzik a szabadság a véremben"
Nyolcszámos lemezzel jelentkezik májusi tripla Aréna-koncertje előtt Magyarország legnépszerűbb előadója. A skatulya I. című lemezről a mariana.árok már túlszárnyalta a 2,5 milliós megtekintést YouTube-on, a cipoe pedig szintén hasít: 1,6 millió megtekintésnél jár. Ezekhez érkezik most hat további dal.
A dalszerző-előadó így mesél a lemezről: „Korábban mindig próbáltam előre összeírni, megtervezni minden dalt, aszerint haladni az alkotómunkával, ahogyan a fejemben egy album összeállt. Viszont a zenekészítési folyamat ennek a szöges ellentéte. Megannyi ilyen tapasztalat után biztosra mondom, hogy a legjobb hangulatok, illetve a legértékesebb gondolatok és dallamok mindig akkor érkeznek, amikor nincs előre felvázolva, hogy vajon milyen lesz a teljes egész.
A skatulya I. című lemezen Azahriah új területekre lép. Ő maga így fogalmaz: „A skatulya albumsorozattal igyekszem a legkísérletezőbb, legszélsőségesebb hangzásokat próbálgatni, aztán a legjobbakat leválogatom, s végül egy összefüggő sztorivá igyekszem formálni a lemezen.” S hogy a kísérletezést mennyire komolyan veszi, azt mi sem bizonyítja jobban, mint a tartarosz című dal – ami egy metálszám. Hasonlóra – hogy egy, a karrierje csúcsán járó popsztár metáldallal rukkoljon elő – még a nemzetközi színtéren se nagyon akad példa. De hát ő maga énekli: izzik a szabadság a vérében.
A visualizerekben a mariana.árok klipjének különös, enigmatikus látványvilága köszön vissza (Emil Goodman munkái), a szövegek pedig a carpe diemtől a világvége-flessig igen széles skálán mozognak. Egy biztos: úgy lángol, hogy még a tenger mélyén se lehet kioltani.
Fotó: Azahriah