Előadó: | Pokolgép |
---|---|
Album: | Pokoli mesék |
Megjelenés: | 2007 |
Hossz: | 4:55 |
Szövegírók: |
Nagy Dávid Kukovecz Gábor |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Hammer Records |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Ez a vár még magába zár
Cellám mélyén a halál vár
Ajtaja nem nyit már csak zár
Karon át, amit féreg rág
Meleg húsomba béklyót vág
Mondtam már nincs a földön igazság
Ha az éj leszáll
Lelépek hív a szabadság
Ha az őr nem lát
Kiásom magam innen és pont. Viszlát!
Refrén:
Hívogat egy ének a szirének
Hangján szólnak a szirénák
Halálos ítéletem itt élem
Lassan elfelejt a külvilág
Hívogat egy ének a szirének
Hangján szólnak a szirénák
Halálos ítéletem itt élem
Téged nézlek a rácson át
Ez a vár, ami magába zár
Te odakint én rám vársz
Rövid az életem ennyi nekem is jár
Vár egy szív, ami nem passzív
Ami ma éjjel magához hív
Olyan örvény, ami magába szív
Ha az éj leszáll
Lelépek hív a szabadság
Ha az őr nem lát
Kiásom magam innen és pont. Viszlát!
Refrén:
Hívogat egy ének a szirének
Hangján szólnak a szirénák
Halálos ítéletem itt élem
Lassan elfelejt a külvilág
Hívogat egy ének a szirének
Hangján szólnak a szirénák
Halálos ítéletem itt élem
Téged nézlek a rácson át
Hívogat egy ének
De szólnak a szirénák
Halálos ítéletem
Elfelejt a külvilág
Hívogat egy ének
De szólnak a szirénák
Halálos ítéletem
Hogy téged nézlek a rácson át
Hívogat egy ének a szirének
Hangján szólnak a szirénák
Halálos ítéletem itt élem
Lassan elfelejt a külvilág
Hívogat egy ének a szirének
Hangján szólnak a szirénák
Halálos ítéletem itt élem
Téged nézlek a rácson át
"Úgy érzem, egy életem van, nem leszek félember
mer’ bent izzik a szabadság a véremben"
Nyolcszámos lemezzel jelentkezik májusi tripla Aréna-koncertje előtt Magyarország legnépszerűbb előadója. A skatulya I. című lemezről a mariana.árok már túlszárnyalta a 2,5 milliós megtekintést YouTube-on, a cipoe pedig szintén hasít: 1,6 millió megtekintésnél jár. Ezekhez érkezik most hat további dal.
A dalszerző-előadó így mesél a lemezről: „Korábban mindig próbáltam előre összeírni, megtervezni minden dalt, aszerint haladni az alkotómunkával, ahogyan a fejemben egy album összeállt. Viszont a zenekészítési folyamat ennek a szöges ellentéte. Megannyi ilyen tapasztalat után biztosra mondom, hogy a legjobb hangulatok, illetve a legértékesebb gondolatok és dallamok mindig akkor érkeznek, amikor nincs előre felvázolva, hogy vajon milyen lesz a teljes egész.
A skatulya I. című lemezen Azahriah új területekre lép. Ő maga így fogalmaz: „A skatulya albumsorozattal igyekszem a legkísérletezőbb, legszélsőségesebb hangzásokat próbálgatni, aztán a legjobbakat leválogatom, s végül egy összefüggő sztorivá igyekszem formálni a lemezen.” S hogy a kísérletezést mennyire komolyan veszi, azt mi sem bizonyítja jobban, mint a tartarosz című dal – ami egy metálszám. Hasonlóra – hogy egy, a karrierje csúcsán járó popsztár metáldallal rukkoljon elő – még a nemzetközi színtéren se nagyon akad példa. De hát ő maga énekli: izzik a szabadság a vérében.
A visualizerekben a mariana.árok klipjének különös, enigmatikus látványvilága köszön vissza (Emil Goodman munkái), a szövegek pedig a carpe diemtől a világvége-flessig igen széles skálán mozognak. Egy biztos: úgy lángol, hogy még a tenger mélyén se lehet kioltani.
Fotó: Azahriah