dalszöveg, előadó kereső
Dalszöveg, előadó kereső
előadó, zeneszöveg betűválasztó
Válassz előadót:
0-9
a
b
c
d
e
f
g
h
i
j
k
l
m
n
o
p
q
r
s
t
u
v
w
x
y
z
Tartalom
Vérfürdő: SZIA (közr. Fluor Filigran, Pixa)

SZIA (közr. Fluor Filigran, Pixa)

/Fluor Filigran/
Szia, mi a picsa van veled
Van melled, van segged, de van fejed?
Hajad kiengeded, egyszer csináljunk már olyat amit nem lehet
Horogkeresztet a halaknak, hogy higgyenek
Töltsd a cuccot, ez ingyenes, én nem mondom meg kit szeress
Az arcod szép vörös, a szarom két hetes
Együtt a kettő má egyből érdekes
De mit keresel te, nálad van a falu esze
Megbaszott zsemle, buzivirág szirma
Rakd a filcet a seggbe, fluor a taknyát
Rádkeni, mint a kisgyerekek, de
Szórjon rád átkot az árkelli
Ha te is rázod a 12 évesekre
Hozok papírt, csakúgy minden esetre
De ne fossá be
Öüfff ehö ehö

Refr.
Szia há’ kiez te?!
Vér te köcsög
Szia há’ miez te?! TE!
Szia há’ kiez te?!
F te köcsög
Szia há’ miez te?! TE!
Szia há’ kiez te?!
Pixi te köcsög
Szia há’ miez te?! TE!
Szia há’ kiez te?!
Köcsög te köcsög
Szia há’ miez TE!



/Drezzick/
A Taj paraszt nézd mekkora szart akaszt az orrod alá

Szia valami csörömpöl ez kurvamód nem közömbös
Vérfrissítés nézd be az ajtódon dörömböl
Bázz annyira duzzad az örömtől
Mintha a lokálba ingyen osztanának a sörökböl
Övön alúl s felül kiszipolyoz minek vigyorogsz?
Most kikapsz vígaszágon tán tilos volt?
Szójjá vagy halgass örökre a szádat tömöm be
Tömör Uccareppel köröz le
A páros mert tápos fejekkel tűzdelt a város
Áldott lelkek átkozottul rátok vertek számos
Terhet fejfájós lehet nektek
SZIA szemlátomást mecced
A miérteket hogy mocskos szájú tinédzserek
Miként mernek Sziázni idétlenek filléresek
Lehet kicidázni miként fejben úgy testben
Szeretlek imádlak akarlak ó te szia respekt

Refr.
Szia há’ kiez te?!
Vér te köcsög
Szia há’ miez te?! TE!
Szia há’ kiez te?!
F te köcsög
Szia há’ miez te?! TE!
Szia há’ kiez te?!
Pixi te köcsög
Szia há’ miez te?! TE!
Szia há’ kiez te?!
Köcsög te köcsög
Szia há’ miez TE!








/Royal/
Hello, Pixa ’namia…? Gergő gyerek apja fia
Maradjál a kaptafánál, kapjad magad ráncba szia
Elég hiba hogy azt vágtad be ez a helyi Harlem
Felnyitom a szemed, itt a Vérfertő na meg a kartel?
oké vettem….egyszer el meg egyszer észre
kérdem tetszik-e hepcia, ma úgyse hajlok részre
Gyerünk tegyed magad készre megy az ittas pajtatánc
Megy a rap meg megy „űáőúőó”…SZIA…ird körül mit látsz
Ugyvélem telített a ház, nah akkor csapd össze a Serato-t
Nemlátok már a haversrácom elég ütős szarától
Má romvagyok a szagától há’ respect jár nem fika
De hogy Kivel? Mikor? vagyunk páran ÉN vagyok az SZIA
Száznak egy a híja forintnak meg 50 lesz a fele
Zsákból kifolyik és búzával meg telemegy a zsebe
Szájból kapanyél kifele hallod mi ennek a neve
Huzál’ anyádba hát kiez? Annyi iszik mint egy teve
Ennek itt meg nincsen feje, annak meg ott csík a szeme
Asszem elférne a plasztika mert nem tréfa a fele
vissza menjé’ már kifele, edd a faszom finom tormás
ez a vidék, ha nem téped mi van kell neked egy tolmács

Refr. (2x)
Szia há’ kiez te?!
Vér te köcsög
Szia há’ miez te?! TE!
Szia há’ kiez te?!
F te köcsög
Szia há’ miez te?! TE!
Szia há’ kiez te?!
Pixi te köcsög
Szia há’ miez te?! TE!
Szia há’ kiez te?!
Köcsög te köcsög
Szia há’ miez TE!

Fatality te köcsög!

Hírek
Hírek

TUDÓSÍTÁS: Petruska x Forte Társulat x Géem

Az esemény beharangozója így szólt.


 

A februári Zene x Mozgás esten három művészeti ág találkozott. Zene, tánc és színház is szerepet kapott.

 

Grecsó Zoltán vendége a Forte Társulat volt, akik színházi darabok táncos feldolgozásait adják elő. Repertoárjukban szerepelnek Petőfi Sándor és Borbély Szilárd drámák, de készítettek feldolgozást Lars von Trier Táncos a sötétben című filmjéből is. Grecsó Zoltán Horváth Csaba koreográfussal beszélgetett, a társulat pedig természetesen bemutatóval is készült a nézőknek.


Az esthez társult az A Dal felfedezettje, Petruska András. Ő zenélt a Forte Társulat performansza alatt, de muzsikált a fiatal tehetség, Géem is.


Az esemény a Petőfi 200 Emlékév keretében, a Nemzeti Kulturális Alap támogatásával jött létre.


 

Petruska András két nagylemezzel és két EP-vel a diszkográfiájában, az A Dal felfedezettjeként is ismert a közönség számára. Az ő játékát és a tehetségkutatót megjárt Trouble in My Mind című dalt önálló előadásban is élvezhettük, s Petruska muzsikája szolgált aláfestőként a Forte Társulat műsorához is.



 


- Választottam egy olyan szakmát magamnak, amelyben ki tudok teljesedni és jól tudom érezni magam bárhol a világon, ahová leraknak. Nincsenek ennél nagyobb álmaim az életben


- vallja a művészetéről, a zenéről Petruska.


Petruska adatlapját itt találod.

 

Az este és a beszélgetés folyamán Petruska minimális betekintést engedett önmagába, a zenéhez való hozzáállásába és mély gondolataiba, amelyek irányítják a némiképp arisztokrarikusra vett karaktervonásait.

 

- Nem szeretem a gondolatolvasást


- vallja Petruska.

 

Vagyis jobban teszi a közönség, ha nem akarja megfejteni azt, hogy milyen ember is igazából Petruska.





A programban színházi darabok zenés-táncos feldolgozása szerepelt és persze a hangulatos pódiumbeszélgetés, melyet most is – mint minden korábbi tánc-témájú estet – Grecsó Zoltán táncművész moderált a tőle már megszokott barátságos és felkészült formában.

 

Horváth Csaba, a Forte Társulat művészeti vezetője és koreográfusa mesélt arról, hogy az A38-on látott performansz két fiatal tehetsége szerepel abban a darabban is, amelyet a veszprémi Hangvillában visz színpadra a társulat. Ez pedig a Petőfi-emlékév kapcsán az egyik leginkább kardinális darab a költő-óriástól: A helység kalapácsát rendezi, fizikai színház formájában.





Ebben - még ha drámai darabról is van szó - a szereplők ugyanannyira fejezik ki a testükkel, mint a szavak szintjén  a mondandójukat. Ez különlegesebbé és élvezhetőbbé teszi az előadást. Tánc, zene, színház és próza közöséből áll össze az, amit fizikai színháznak neveznek.

 




A fiatal tehetség, Géem zeneiségére már a kétezres évek közepén is azt mondtuk volna, hogy hálószoba-pop. 


Ültünk az albérletben délután háromkor, hatalmas semmitttevés és világmegváltó gondolatok közepette, egy üveg bor bódító társaságában és trip-hopot hallgattuk. Portishead-et vagy Flunk-ot. És rettentően fontosnak éreztük magunkat. És szükségünk volt erre az elvonulásra, a csendre, a megnyugvásra, a tűnődésre. 

 

De lehetne Géem műfaja a fürdőszoba-pop is. Előbbi azért illik jobban Géem zenéjére, mert Csillapító című klipje egyszálgitáros elmélkedés egy hálószobából. Álomvilágból, merengőn, padlót bámulón gondolatait dúdolva, gitárját pengetve. Ez a fajta muzsika napjaink életritmusát nulla százalékban tükrözi. Ugyanakkor felsejlik benne valami, ami arra enged következtetni: generációjának – és mindazoknak, akiket korosztályán túl is képes megszólítani – igenis szüksége van erre a lassan hömpölygő, magvas gondolatoktól mentes, merengő gondolat-folyamra.





Éppen azért, mert iszonyatos tempót diktálnak a hétköznapok. És jobb, ha olykor megállunk egy ilyen nóta felett tanakodva. Segít kiszakadni a pörgésből és némi digitális detox-ban részesít. Reménykeltő, hogy Géem generációja számára sem minden a technológiáról szól. Tekintve, hogy napjainkban óriási nosztalgia uralkodik a világban zeneileg, érzésekben, hangulatokban, emlékekben, nem is túlzottan idegen a közönségtől, hogy azonosuljon Géem-el. 





Ez a múltba révedés pedig az ezredforduló utáni évekre hatványozotton vonatkozik. Elhitte az emberiség, hogy nagy és pozitív változások elé néz, hogy a világ jobb hely lesz, mint volt. Aztán kaptunk a nyakunkba klímakatasztrófát, gazdasági válságot, természeti katasztrófát, világjárványt és háborút. Csoda, ha elvágyódik a nép (a hálószobába)?

 

Géem megtalálta azt az otthonosan megnyugtató érzést, amit akkor érzünk, amikor este magunkra húzzuk a takarót és teret engedhetünk lelkiállapotunk megnyugvásának. 

 




 

Fotók: Zeneszöveg.hu hivatalos