dalszöveg, előadó kereső
Dalszöveg, előadó kereső
előadó, zeneszöveg betűválasztó
Válassz előadót:
0-9
a
b
c
d
e
f
g
h
i
j
k
l
m
n
o
p
q
r
s
t
u
v
w
x
y
z
Tartalom
Children of Distance: Négy Keréken (2.0)

Children of Distance - Négy Keréken (2.0)

off off off off off
Album: nincs kép
Miről szól a(z) 'Négy Keréken (2.0)' dalszöveg ?
Ez a dal az autók iránti szenvedélyről, a sebesség szeretetéről és a kocsizás életérzéséről szól. A refrénben a szereplők azt éneklik, hogy addig gurulnak az életben, amíg a képzetükben csak a kocsi és a sebesség létezik, és ha ez eltűnik, akkor temessék el őket. Az első versszakban Carp-E arról rappel, hogy az autózás az élete, hogy a gyorsítás érzetét szereti, és hogy a sebesség érzet az, ami mindig feldobja. Horus a második versszakban leírja, hogy milyen érzés, amikor beindul a járgány, és hogy örül, hogy nem fárad el, és nem fáj a lába. A harmadik versszakban Horus és Shady arról rappelnek, hogy az autók és a sebesség érzése nélkül nem élet az élet, és hogy a sebesség határozza meg a mindennapjaikat.
Nyomj egy like-ot ha tetszik ez a rovat!
Megtekintve: Ma 1, összesen 50992 alkalommal
Tartalom
Dalszöveg

Négy Keréken (2.0)

Refrén:
Négy keréken gurulunk, amíg az élet
Meg nem áll, és megjelenik a képzet
Hogy nincs más csak a kocsi és a sebesség
Ha ez eltűnik, akkor a testemet temessék yo
El a föld színéről most már végleg
Ez volt az életem, nélküle nem élek
Tudom, hogy négy keréken egyszer majd célba érek,
De addig is gurulok, amíg tart az élet. yah

1. Versszak: (Carp-E)
Szeretem a kocsikat, de nem ez nem is lehet kérdés
Mert az autó az életem, ez egy életérzés
Az, hogy amikor beülsz, csak egy dolgot akarsz
Rálépsz a gázra majd 5 percig kaparsz
Érzed a gumiszagot, amikor majd gyorsítasz
Kétszázig meg se állsz, és akkor majd ordítasz
Hogy ez az ami kell nekem!Ez az én végzetem!
És ekkor a kormányról leveszem a két kezem
Élvezem azt amiért ma beültem a gépbe
Majd ekkor egy másik verda bekerül a képbe
De nincsen esélye, mert én vagyok a legjobb
A sebesség érzet az, ami engem mindig feldob
Gumicsík az aszfalton már örökké ott lesz
Ott hagyom a névjegyem, ami most pont ez
Vissza kettő padlógáz, ami most padlót ráz
Fel hát négy kerékre, amit te is most megpróbálsz

Refrén:
Négy keréken gurulunk, amíg az élet
Meg nem áll, és megjelenik a képzet
Hogy nincs más csak a kocsi és a sebesség
Ha ez eltűnik, akkor a testemet temessék yo
El a föld színéről most már végleg
Ez volt az életem, nélküle nem élek
Tudom, hogy négy keréken egyszer majd célba érek,
De addig is gurulok, amíg tart az élet. yah

2. Versszak: (Horus)
A járgány beindul és duruzsol a füledbe,
Ilyenkor úgy érzed, feléd bármi jöhetne.
Négy keréken cirkálsz a cél felé harminccal,
Dübörög a rap és te csak villogsz a lóvéddal.
Örülsz, hogy nem fáradsz el, nem fáj a lábad,
Csak azon vagy, hogy hangerővel nehogy alább add.
Megállsz a diszkó előtt, mindenki rád néz,
Mindenki tapsikol, a levegőben száz kéz.
Örülnek neked, hisz látják, hogy virulsz,
Tárt karokkal fogadnak, el is pirulsz.
Megérted, hogy miért szeretnek, megérted a helyzetet,
Látják azt, hogy parti arc vagy, élvezed az életet.
Nem iszol alkoholt, hisz vezetned kell még,
De nem búsulsz emiatt, tudod vár a négy kerék.
Gondolsz egyet, hazaindulsz, a bulinak már vége,
De nem áll meg az élet, tehát fel a négy kerékre.

Refrén:
Négy keréken gurulunk, amíg az élet
Meg nem áll, és megjelenik a képzet
Hogy nincs más csak a kocsi és a sebesség
Ha ez eltűnik, akkor a testemet temessék yo
El a föld színéről most már végleg
Ez volt az életem, nélküle nem élek
Tudom, hogy négy keréken egyszer majd célba érek,
De addig is gurulok, amíg tart az élet. yah

3. Versszak: (Horus & Shady)
Lehet kicsi vagy nagy, lehet fekete vagy fehér,
Ez az utánozhatatlan érzés mindennel felér
Lehet tündi bündi kis kerékkel, vagy utánfutón két tehénnel,
Spéci hintó nitróval és katapultos székbetéttel.
Csikorog a gumi, felszakad az aszfalt,
A szomszédok ébredeznek, felrúgják az asztalt.
Hisz csendesen és lassan, nem élet az élet,
A sebesség határozza meg mindennap a létet
És a korlátok közül ezzel azonnal kilépek,
Lehet hétfő, kedd, szerda, csütörtök vagy péntek!
Összetartozunk, és nem válunk el soha,
Mint az író és a tolla, mint a coca meg a cola.
Beülök mint egy veszett barom kettő hússzal hajtok
Szóval így áll a nagy szagos helyzet kettőspont itt tartok
Nincs más hátra, mint előre, hisz arra tart az utunk
Fel hát négy kerékre és bármeddig eljutunk

Refrén:
Négy keréken gurulunk, amíg az élet
Meg nem áll, és megjelenik a képzet
Hogy nincs más csak a kocsi és a sebesség
Ha ez eltűnik, akkor a testemet temessék yo
El a föld színéről most már végleg
Ez volt az életem, nélküle nem élek
Tudom, hogy négy keréken egyszer majd célba érek,
De addig is gurulok, amíg tart az élet. yah

Négy keréken gurulunk, amíg az élet
Meg nem áll, és megjelenik a képzet
Hogy nincs más csak a kocsi és a sebesség
Ha ez eltűnik, akkor a testemet temessék yo
El a föld színéről most már végleg
Ez volt az életem, nélküle nem élek
Tudom, hogy négy keréken egyszer majd célba érek,
De addig is gurulok, amíg tart az élet. yah

előadó, zeneszöveg betűválasztó
Válassz előadót:
0-9
a
b
c
d
e
f
g
h
i
j
k
l
m
n
o
p
q
r
s
t
u
v
w
x
y
z
Hírek
Hírek

Fesztiválország: a porból lett szabadság filmje nem lesz mindannyiunk életének mozija

– A fesztiválszezon végén már csak a karszalag fakó lenyomata emlékeztet a nyárra, de a közösen átélt kalandok, a felejthetetlen koncertélmények és a frissen megtapasztalt szabadság érzése velünk maradnak. Ezeket az élményeket és az általuk felvetett kérdéseket vizsgálja a Fesztiválország című zenés mozifilm – szól a beharangozó.



 

Kiss Tibi, a Quimby énekese a film egyik jelenetében
Fotó: JUNO11


 

Kötelező és marginális nyilatkozatok a Fesztiválországban

 

A legismertebb magyar fesztiválszervezők szólalnak meg: Lobenwein Norbert, Fülöp Zoltán, Márta István, Oszkó-Jakab Natália, Valde Orsolya, Varga Balázs, Lovasi András és persze kihagyhatatlan Gerendai Károly és Müller Péter Sziámi. Emellett Lovasi András, a Halott Pénz, a Bagossy Brothers Company, a Quimby, Дeva, Sisi, a Margaret Island, a Blahalouisiana is mesél a fesztivál-élményekről.



Müller Péter Sziámi a film díszbemutatóján
Fotó: JUNO11

 

De miért maradtak ki olyan fesztiválok, amelyek máig meghatározó szereplői (Campus) vagy azok voltak (Hegyalja) a hazai fesztivál-történelemnek? Irreleváns a Dope Calypso és Soma Mamagésa megszólalása. Soma talán épp a forgatás idején lépett fel az Everness Fesztiválon és ezért nyilatkozott, nem derül ki. Önnön erőltetett poénjain nevetgélő, a Szigeten felbukkanó Nánásiék sem adnak hozzá a filmhez. Megszólal még Sisitől Grandpierre Attilán, az átszellemült Varga Líviuson át Beton.Hofiig Beck Zoli és Eke Angéla is, azonban a film készítőinek koncepciója így sem nyilvánvaló.

 

– A szerkesztési elvem az volt, hogy a hazai fesztiválvilág sokszínűségét mutassuk be, tehát egy-egy fesztiváltípus vagy szubkultúra reprezentálója került be a filmbe – fogalmazott Csizmadia Attila, rendező.



Csizmadia Attila rendező és Varga Lívius (Quimby)

a díszbemutatón

Fotó: JUNO11 Facebook

 

Indokolatlan, hogy a széttetovált, extrém külsejű modell Szintia, aki életében először járt (a Sziget) fesztiválon, egy önálló szeckiót kapjon a filmben. Nem elegáns az sem, hogy olyan nyilatkozatok is vannak, amelyek arról tanúskodnak, hogy egyes előadók mely fesztiválokat nem ismerik. Elmondható kulturáltan (ahogyan a Gryllus-testvérek megbeszélik az Ozora Fesztivált – és ez még vicces is), de ha mégsem sikerül, talán célszerűbb kihagyni az adott véleményt.



A Gryllus-fivérek a film egyik jelenetében
Fotó: JUNO


Függetlenül attól, hogy mit gondolunk a Bánkitó Fesztiválról vagy hogy ismerjük-e a Fekete Zajt, nem tanácsos sértő megjegyzésekkel illetni az adott műfaj kedvelőit. Zenei stílusokról és azok rajongóiról illetlenség bántó dolgokat mondani, pláne ha színpadi ember az illető. Így épp az az elfogadás és nyitottság veszik el a történetből, amelyet hangsúlyoz.

 

Történetmesélés


Talán épp egy fiktív szereplős történet tette volna kerekké a filmet és törölte volna el a kissé nyers, dokumentumfilmes jelleget? (Ahogyan a Mi vagyunk Azahriah-filmnek jót tett az extra eseményszál.)  A Fesztiválország a közlemény szerint abba a filmes hagyományba szeretne illeszkedni, amelynek mérföldkövei az Oscar-díjas Woodstock (Michael Wadleigh, 1970), a Glastonbury (Julien Temple, 2006) vagy az avantgárd Global Groove (Nam June Paik, 1973). Ez sajnos, nem sikerül neki.

 

Remek lépés volt az archív felvételek modern kori újraforgatása

 

Gerendai Károlyt már az első Sziget Fesztiválok idején is kamerák kísérték. Számos legendás lépésének (ahogyan sétál a K-hídon vagy a Hajógyárin) eredetijét és reprodukcióját is láthatjuk a Fesztiválországban.  A kilencvenes években a fiatalok mertek nagyot álmodni. Megteremtették azt az atmoszférát, amely hazánkat Európa fesztivál-nagyhatalmává tette. Így lett a Diákszigetből Európa legsokszínű fesztiválja. Így élte az álmát a fiatal Gerendai is.

 

Lovasi András mesél arról, hogy hogyan találták ki a Fishing On Orfű fesztivált. Márta István arról sztorizik, hogy hogyan gyökerezett ki a Balaton-felvidéki falu pajtájából a Művészetek Völgye, amelyet aztán a Gryllus-fivérek értékes munkája is formált. Olyanná, amely ma lehetővé teszi, hogy az egykori Kapolcsi Művészeti Napok mára a nyár egyik legnagyobb kulturális ünnepe legyen.



Lovasi András, a Kispál és a Borz frontembere a film egyik

jelenetében

Fotó: JUNO11

 

A legjobb plakátragasztók a KFT-nek dolgoztak: a Volt Fesztivál alapítói

 

Szívmelengető érzés, ahogyan Fülöp Zoltán és Lobenwein Norbert abban a tornateremben mesél, amelyben a legendás soproni fesztivál alapjait lefektették. Kezdetben maguk plakátoltak. Majd híre ment, hogy ezt milyen jól csinálják, a KFT zenekar is felkérte őket a feladatra.



Fülöp Zoltán és Lobenwein Norbert fesztiválszervezők a film

díszbemutatóján

Fotó: JUNO11 Facebook

 

A Sziget Fesztiválon Torgyán József is tiszteletét tette

 

A Független Kisgazdapárt elnöke nyomatékosította a fiatal srácokban, hogy az a fontos, hogy a csajoknál jól teljesítsenek. Akkoriban a rendezvényen Drogbusz is volt – a szerhasználat ellen kampányolt – nevét sokan félreértelmezték.

 

Lemmy (Motörhead), David Bowie, vagy épp a az egyik utolsó Linkin Park-koncert az énekes tragikus öngyilkossága előtt Sopronban. A balatoni nyár vízparti élményei, a Bánki-tó bája, a Fekete Zaj experimentális zenéinek sötét mélysége és Paloznak lankáin szálló melódiák egy pohár gyöngyöző bort kortyolgatva – ez mind része a magyar fesztivál-kultúrának. 


És a porból lett szabadság, ahogyan a film mottója hangzik. Pillanatnyi emlékképek, a hazai fesztivál-történelem hangulatos mementói, amelyek jólesőn melengetik a néző szívet.



A Blahalouisiana fesztiválkoncertje
Fotó: JUNO11

 

Életed mozija – hangzik a film másik szlogenje

 

A fiatalabb generációknak is annyit ad ez a film, mint a hőskor fesztiválozóinak? Inkább azok számára gazdag és üdítő, akik nem a zenei szektor szereplői és most pillantanak be először a magyar fesztiválok kulisszái mögé?

 

Egy korszak vége a hazai fesztiválozásban

 

Ahogyan Lobeinwein Norbert fogalmaz: most jött el egy korszak vége. Noresz az idei Strand Fesztiválon, a Dalszerző podcastjében beszélt arról, hogy a közelmúltban beszélgettek a szervező kollégákkal arról, hogy hogyan haladhat tovább a fesztiválok jövője a mai Magyarországon.

 

Vajon a jövő generációja is megtapasztalhatja majd, hogy milyen érzés a porból lett szabadság?

 

Trailer itt.


Közönség-találkozós vetítések listája itt.

 

A Fesztiválország 2025. szeptember 18-tól országosan látható a hazai mozikban.

 

Fotók: JUNO11

 

 

Vers mindenkinek - zenei ajánlat

Tóth Árpád - Újév reggele c. megzenésített verse

Adományozás