Előadó: | Children of Distance |
---|---|
Album: | Egyedül a világ közepén |
Megjelenés: | 2006 |
Hossz: | Keressük! |
Szövegírók: |
Somogyi Péter (Horus) Ács Róbert (Carp-E) |
Mister KA |
|
Kiadó: | Szerzői kiadás |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
1. Versszak: (Carp-E)
Na végre itt van a nyár, mindenki csak erre vár
Az összes ember, s a nap is, és ha megtalál
Akkor majd érzed, és többet nem is kérded
Hisz a nap most nem másért süt, hanem érted
És meleg van újra, lassan barnul a bőröm
Ezért aztán a napsugarakat is eltűröm
Ha már úgyis ilyen meleg van irány a strand
Ott majd a csajokkal is vár egy kis kaland
Szép az élet remélem te is látod
Tarts velem nyugodtan és meg nem bánod
Mert minek ülnél otthon, kérlek gondolkodj el ezen
Én csak segíteni akarok és csak is érted teszem
Na most figyelj, mindjárt indul a buli
Ne izgulj most emiatt nagyon jó lesz tuti
Mert engem hallasz most de én nem hallak téged
Ettől függetlenül csak neked zenélek
Refrén:
Na végre itt a nyár, hé gyere mozdulj már,
Hisz egy éve minden egyes ember erre vár.
Kezdj magaddal valamit, ne punnyadj otthon,
Csak kövess minket, legyél ott velünk a fronton.
Igyekezz a vízbe, hisz minden ember itt van,
Úgy érzed majd magad, mint egy lakodalomban.
A falakból a távolság gyermekei szól,
Közben kérdezgetik tőled, bébi mit iszol?
2. Versszak: (Horus)
Ahogy beköszönt a nyár, a jókedv megtalál,
Nincs egy árva lélek sem, aki a parton álldogál.
Mindenki a vízben, a ruhák ledobálva,
A hangulat már lassan kezd a tetőfokára,
Állni, de próbálj meg ne várni, közénk állni,
A haverokkal együtt a buliba beszállni.
Vár a táncparkett hogyha meguntad a vizet,
Gyere velem kislány Horus valamit majd fizet.
Te rám kacsintasz, én meg elviszlek táncolni,
Ha benne vagy lekerülhet rólunk pár holmi.
Eltűnünk a tömegből, a pillantások elől,
Hisz a gyönyörű szemeidnek, más csávó is bedől.
Ha ilyen szép lányt látok felcsillan a remény,
Nem lehetsz ma este másé, csak az enyém.
Csak veled akarom tölteni ezt az éjszakát,
Koronázzuk meg együtt az év legszebb évszakát.
Refrén:
Na végre itt a nyár, hé gyere mozdulj már,
Hisz egy éve minden egyes ember erre vár.
Kezdj magaddal valamit, ne punnyadj otthon,
Csak kövess minket, legyél ott velünk a fronton.
Igyekezz a vízbe, hisz minden ember itt van,
Úgy érzed majd magad, mint egy lakodalomban.
A falakból a távolság gyermekei szól,
Közben kérdezgetik tőled, bébi mit iszol?
3. versszak: (Carp-E)
Na igen sajnos lassan vége van a nyárnak
De ilyenkor az emberek még mindig lazán járnak
A csajokon is van ruha, de takarása kevés
Na ilyenkor nem jöhet elő a semmit tevés
Oda mész lassan, már a csaj is csak erre vár
Nem iszik semmit, de megkérded, hogy kér e már?
Valamit inni, amitől oldódik a gátlás
Aztán meg csak hallgatod, hogy jön a kiáltás
Hogy óhh igen… de jó az ital
És te is látod épp most, hogy az idő még fiatal
Hát gyerünk most táncolni, mert itt van a nyár
Aki engem keres, az a pultnál megtalál
Amint iszok egy koktélt, és élvezem az életet
Aki meg nem így tesz, annak azt mondom tévedett
Most megint kilenc hónap mire élvezed a napot
De a nyártól cserébe mindenki jó kedvet kapott…
Refrén:
Na végre itt a nyár, hé gyere mozdulj már,
Hisz egy éve minden egyes ember erre vár.
Kezdj magaddal valamit, ne punnyadj otthon,
Csak kövess minket, legyél ott velünk a fronton.
Igyekezz a vízbe, hisz minden ember itt van,
Úgy érzed majd magad, mint egy lakodalomban.
A falakból a távolság gyermekei szól,
Közben kérdezgetik tőled, bébi mit iszol?
Na végre itt a nyár, hé gyere mozdulj már,
Hisz egy éve minden egyes ember erre vár.
Kezdj magaddal valamit, ne punnyadj otthon,
Csak kövess minket, legyél ott velünk a fronton.
Igyekezz a vízbe, hisz minden ember itt van,
Úgy érzed majd magad, mint egy lakodalomban.
A falakból a távolság gyermekei szól,
Közben kérdezgetik tőled, bébi mit iszol?
– A fesztiválszezon végén már csak a karszalag fakó lenyomata emlékeztet a nyárra, de a közösen átélt kalandok, a felejthetetlen koncertélmények és a frissen megtapasztalt szabadság érzése velünk maradnak. Ezeket az élményeket és az általuk felvetett kérdéseket vizsgálja a Fesztiválország című zenés mozifilm – szól a beharangozó.
Fotó: JUNO11
Kötelező és marginális nyilatkozatok a Fesztiválországban
A legismertebb magyar fesztiválszervezők szólalnak meg: Lobenwein Norbert, Fülöp Zoltán, Márta István, Oszkó-Jakab Natália, Valde Orsolya, Varga Balázs, Lovasi András és persze kihagyhatatlan Gerendai Károly és Müller Péter Sziámi. Emellett Lovasi András, a Halott Pénz, a Bagossy Brothers Company, a Quimby, Дeva, Sisi, a Margaret Island, a Blahalouisiana is mesél a fesztivál-élményekről.
Müller Péter Sziámi a film díszbemutatóján
Fotó: JUNO11
De miért maradtak ki olyan fesztiválok, amelyek máig meghatározó szereplői (Campus) vagy azok voltak (Hegyalja) a hazai fesztivál-történelemnek? Irreleváns a Dope Calypso és Soma Mamagésa megszólalása. Soma talán épp a forgatás idején lépett fel az Everness Fesztiválon és ezért nyilatkozott, nem derül ki. Önnön erőltetett poénjain nevetgélő, a Szigeten felbukkanó Nánásiék sem adnak hozzá a filmhez. Megszólal még Sisitől Grandpierre Attilán, az átszellemült Varga Líviuson át Beton.Hofiig Beck Zoli és Eke Angéla is, azonban a film készítőinek koncepciója így sem nyilvánvaló.
– A szerkesztési elvem az volt, hogy a hazai fesztiválvilág sokszínűségét mutassuk be, tehát egy-egy fesztiváltípus vagy szubkultúra reprezentálója került be a filmbe – fogalmazott Csizmadia Attila, rendező.
Csizmadia Attila rendező és Varga Lívius (Quimby)
a díszbemutatón
Indokolatlan, hogy a széttetovált, extrém külsejű modell Szintia, aki életében először járt (a Sziget) fesztiválon, egy önálló szeckiót kapjon a filmben. Nem elegáns az sem, hogy olyan nyilatkozatok is vannak, amelyek arról tanúskodnak, hogy egyes előadók mely fesztiválokat nem ismerik. Elmondható kulturáltan (ahogyan a Gryllus-testvérek megbeszélik az Ozora Fesztivált – és ez még vicces is), de ha mégsem sikerül, talán célszerűbb kihagyni az adott véleményt.
A Gryllus-fivérek a film egyik jelenetében
Fotó: JUNO
Függetlenül attól, hogy mit gondolunk a Bánkitó Fesztiválról vagy hogy ismerjük-e a Fekete Zajt, nem tanácsos sértő megjegyzésekkel illetni az adott műfaj kedvelőit. Zenei stílusokról és azok rajongóiról illetlenség bántó dolgokat mondani, pláne ha színpadi ember az illető. Így épp az az elfogadás és nyitottság veszik el a történetből, amelyet hangsúlyoz.
Történetmesélés
Talán épp egy fiktív szereplős történet tette volna kerekké a filmet és törölte volna el a kissé nyers, dokumentumfilmes jelleget? (Ahogyan a Mi vagyunk Azahriah-filmnek jót tett az extra eseményszál.) A Fesztiválország a közlemény szerint abba a filmes hagyományba szeretne illeszkedni, amelynek mérföldkövei az Oscar-díjas Woodstock (Michael Wadleigh, 1970), a Glastonbury (Julien Temple, 2006) vagy az avantgárd Global Groove (Nam June Paik, 1973). Ez sajnos, nem sikerül neki.
Remek lépés volt az archív felvételek modern kori újraforgatása
Gerendai Károlyt már az első Sziget Fesztiválok idején is kamerák kísérték. Számos legendás lépésének (ahogyan sétál a K-hídon vagy a Hajógyárin) eredetijét és reprodukcióját is láthatjuk a Fesztiválországban. A kilencvenes években a fiatalok mertek nagyot álmodni. Megteremtették azt az atmoszférát, amely hazánkat Európa fesztivál-nagyhatalmává tette. Így lett a Diákszigetből Európa legsokszínű fesztiválja. Így élte az álmát a fiatal Gerendai is.
Lovasi András mesél arról, hogy hogyan találták ki a Fishing On Orfű fesztivált. Márta István arról sztorizik, hogy hogyan gyökerezett ki a Balaton-felvidéki falu pajtájából a Művészetek Völgye, amelyet aztán a Gryllus-fivérek értékes munkája is formált. Olyanná, amely ma lehetővé teszi, hogy az egykori Kapolcsi Művészeti Napok mára a nyár egyik legnagyobb kulturális ünnepe legyen.
Lovasi András, a Kispál és a Borz frontembere a film egyik
jelenetében
Fotó: JUNO11
A legjobb plakátragasztók a KFT-nek dolgoztak: a Volt Fesztivál alapítói
Szívmelengető érzés, ahogyan Fülöp Zoltán és Lobenwein Norbert abban a tornateremben mesél, amelyben a legendás soproni fesztivál alapjait lefektették. Kezdetben maguk plakátoltak. Majd híre ment, hogy ezt milyen jól csinálják, a KFT zenekar is felkérte őket a feladatra.
Fülöp Zoltán és Lobenwein Norbert fesztiválszervezők a film
díszbemutatóján
Fotó: JUNO11 Facebook
A Sziget Fesztiválon Torgyán József is tiszteletét tette
A Független Kisgazdapárt elnöke nyomatékosította a fiatal srácokban, hogy az a fontos, hogy a csajoknál jól teljesítsenek. Akkoriban a rendezvényen Drogbusz is volt – a szerhasználat ellen kampányolt – nevét sokan félreértelmezték.
Lemmy (Motörhead), David Bowie, vagy épp a az egyik utolsó Linkin Park-koncert az énekes tragikus öngyilkossága előtt Sopronban. A balatoni nyár vízparti élményei, a Bánki-tó bája, a Fekete Zaj experimentális zenéinek sötét mélysége és Paloznak lankáin szálló melódiák egy pohár gyöngyöző bort kortyolgatva – ez mind része a magyar fesztivál-kultúrának.
És a porból lett szabadság, ahogyan a film mottója hangzik. Pillanatnyi emlékképek, a hazai fesztivál-történelem hangulatos mementói, amelyek jólesőn melengetik a néző szívet.
A Blahalouisiana fesztiválkoncertje
Fotó: JUNO11
Életed mozija – hangzik a film másik szlogenje
A fiatalabb generációknak is annyit ad ez a film, mint a hőskor fesztiválozóinak? Inkább azok számára gazdag és üdítő, akik nem a zenei szektor szereplői és most pillantanak be először a magyar fesztiválok kulisszái mögé?
Egy korszak vége a hazai fesztiválozásban
Ahogyan Lobeinwein Norbert fogalmaz: most jött el egy korszak vége. Noresz az idei Strand Fesztiválon, a Dalszerző podcastjében beszélt arról, hogy a közelmúltban beszélgettek a szervező kollégákkal arról, hogy hogyan haladhat tovább a fesztiválok jövője a mai Magyarországon.
Vajon a jövő generációja is megtapasztalhatja majd, hogy milyen érzés a porból lett szabadság?
Közönség-találkozós vetítések listája itt.
A Fesztiválország 2025. szeptember 18-tól országosan látható a hazai mozikban.
Fotók: JUNO11