Előadó: | Children of Distance |
---|---|
Album: | Egyedül a világ közepén |
Megjelenés: | 2006 |
Hossz: | Keressük! |
Szövegírók: |
Ács Róbert (Carp-E) |
Kőházy Ferenc (FankaDeli) |
|
Kiadó: | Szerzői kiadás |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
1 Versszak:
Add ide a mikit, mert én vagyok az, akit
Elkap az ütem, és a rímekkel szakít
És átlép a határon, elhagyja a múltat
És elhozza nektek, az Isteni újat
Azt, amit vártatok azt, amit szerettek
Engem az biztos, hogy soha el nem feledtek
Én leszek az, akit bevésel az agyba
Nem hagy majd nyugodni az érzés magadban
Az, hogy én itt vagyok, az hogy én itt leszek
Feladni nem fogom, s ezt nektek köszönhetem
Azt, hogy még mindig írogatom a szövegeket
S itt vagyok talpon és még mindig nevetek
Azokon az arcokon, akik engem lehúztak
Ők lesznek az elsők, akiket majd bezúznak
Bizony be ember, be a betonba
Mert én úgy kellek nektek, mint urán az atomba
Refrén:
Én? Ja, ja mert ez az, ami fasza
Én vagyok a király, Igen, én vagyok a laza
Remélem vágod, hogy a pénznek nincs szaga
Bulizz még velem, (hé), ne menj még haza!
Én? Ja, ja mert ez az, ami fasza
Én vagyok a király, Igen, én vagyok a laza
Remélem vágod, hogy a pénznek nincs szaga
Bulizz még velem, (hé), ne menj még haza!
2. Versszak:
Itt van a ritmus, és itt van a szövegem
Ha nem tetszik valami, hát kapd be a lövegem
Nem érdekel senki én a saját utam járom
Ha azt kell, én megőrzöm magamnak a világom
Én leszek egyedül, s magamnak nyomom
De egyedül tőlem, fog ledőlni a plafon
Mert eget rengető, az amit én nyomok
A fal lepusztul, nem lesz már csak homok
Ami elszáll a szélben, messze a távolba
És eltűnik végleg, és nem lesz, ki cáfolja
Nem lesz, ki ellenezze, azt, ami szar
Ezért is szól hozzátok most ez a dal
Gyere velem te is, és oszlassuk a tömeget
Akik azért vannak, hogy lehúzzák az öreget
Azt, aki amióta a Hip-Hop már létezik
Csak arra vár, hogy egy jobb kor elérkezik
Refrén:
Én? Ja, ja mert ez az, ami fasza
Én vagyok a király, Igen, én vagyok a laza
Remélem vágod, hogy a pénznek nincs szaga
Bulizz még velem, (hé), ne menj még haza!
Én? Ja, ja mert ez az, ami fasza
Én vagyok a király, Igen, én vagyok a laza
Remélem vágod, hogy a pénznek nincs szaga
Bulizz még velem, (hé), ne menj még haza!
3. Versszak:
De sosem hitte, hogy ez valóban eljön
S a szemén kicsordul egy aprócska könny
Azokért, srácokért, akik ezt is elérték
Akiknek köszönhetik, hogy ezt is megélték
És éppen ezért, most itt vagyok én
Hogy halljad te is, hogy távol a vég
Nincs aki, megállítsa öreg most ezeket
Ha te is együtt érzel velem, tedd fel a kezedet
És integess bátran, mert tőled ezt vártam
És reméltem, hogy tényleg leszünk egy páran
Akik megtesznek mindent, mit tudnak
Hogy kiszűrjék azokat, akik hazudnak
A társdalomból csak megélni akarnak
De, hogy nekik adjanak, inkább elszaladnak
Elmenekülnek és eltűnnek végleg
És itt van az underground, mint egy új nézet
Refrén:
Én? Ja, ja mert ez az, ami fasza
Én vagyok a király, Igen, én vagyok a laza
Remélem vágod, hogy a pénznek nincs szaga
Bulizz még velem, (hé), ne menj még haza!
Én? Ja, ja mert ez az, ami fasza
Én vagyok a király, Igen, én vagyok a laza
Remélem vágod, hogy a pénznek nincs szaga
Bulizz még velem, (hé), ne menj még haza!
Ne menj még haza!
Ne menj még haza!
Ne menj még haza!
– A fesztiválszezon végén már csak a karszalag fakó lenyomata emlékeztet a nyárra, de a közösen átélt kalandok, a felejthetetlen koncertélmények és a frissen megtapasztalt szabadság érzése velünk maradnak. Ezeket az élményeket és az általuk felvetett kérdéseket vizsgálja a Fesztiválország című zenés mozifilm – szól a beharangozó.
Fotó: JUNO11
Kötelező és marginális nyilatkozatok a Fesztiválországban
A legismertebb magyar fesztiválszervezők szólalnak meg: Lobenwein Norbert, Fülöp Zoltán, Márta István, Oszkó-Jakab Natália, Valde Orsolya, Varga Balázs, Lovasi András és persze kihagyhatatlan Gerendai Károly és Müller Péter Sziámi. Emellett Lovasi András, a Halott Pénz, a Bagossy Brothers Company, a Quimby, Дeva, Sisi, a Margaret Island, a Blahalouisiana is mesél a fesztivál-élményekről.
Müller Péter Sziámi a film díszbemutatóján
Fotó: JUNO11
De miért maradtak ki olyan fesztiválok, amelyek máig meghatározó szereplői (Campus) vagy azok voltak (Hegyalja) a hazai fesztivál-történelemnek? Irreleváns a Dope Calypso és Soma Mamagésa megszólalása. Soma talán épp a forgatás idején lépett fel az Everness Fesztiválon és ezért nyilatkozott, nem derül ki. Önnön erőltetett poénjain nevetgélő, a Szigeten felbukkanó Nánásiék sem adnak hozzá a filmhez. Megszólal még Sisitől Grandpierre Attilán, az átszellemült Varga Líviuson át Beton.Hofiig Beck Zoli és Eke Angéla is, azonban a film készítőinek koncepciója így sem nyilvánvaló.
– A szerkesztési elvem az volt, hogy a hazai fesztiválvilág sokszínűségét mutassuk be, tehát egy-egy fesztiváltípus vagy szubkultúra reprezentálója került be a filmbe – fogalmazott Csizmadia Attila, rendező.
Csizmadia Attila rendező és Varga Lívius (Quimby)
a díszbemutatón
Indokolatlan, hogy a széttetovált, extrém külsejű modell Szintia, aki életében először járt (a Sziget) fesztiválon, egy önálló szeckiót kapjon a filmben. Nem elegáns az sem, hogy olyan nyilatkozatok is vannak, amelyek arról tanúskodnak, hogy egyes előadók mely fesztiválokat nem ismerik. Elmondható kulturáltan (ahogyan a Gryllus-testvérek megbeszélik az Ozora Fesztivált – és ez még vicces is), de ha mégsem sikerül, talán célszerűbb kihagyni az adott véleményt.
A Gryllus-fivérek a film egyik jelenetében
Fotó: JUNO
Függetlenül attól, hogy mit gondolunk a Bánkitó Fesztiválról vagy hogy ismerjük-e a Fekete Zajt, nem tanácsos sértő megjegyzésekkel illetni az adott műfaj kedvelőit. Zenei stílusokról és azok rajongóiról illetlenség bántó dolgokat mondani, pláne ha színpadi ember az illető. Így épp az az elfogadás és nyitottság veszik el a történetből, amelyet hangsúlyoz.
Történetmesélés
Talán épp egy fiktív szereplős történet tette volna kerekké a filmet és törölte volna el a kissé nyers, dokumentumfilmes jelleget? (Ahogyan a Mi vagyunk Azahriah-filmnek jót tett az extra eseményszál.) A Fesztiválország a közlemény szerint abba a filmes hagyományba szeretne illeszkedni, amelynek mérföldkövei az Oscar-díjas Woodstock (Michael Wadleigh, 1970), a Glastonbury (Julien Temple, 2006) vagy az avantgárd Global Groove (Nam June Paik, 1973). Ez sajnos, nem sikerül neki.
Remek lépés volt az archív felvételek modern kori újraforgatása
Gerendai Károlyt már az első Sziget Fesztiválok idején is kamerák kísérték. Számos legendás lépésének (ahogyan sétál a K-hídon vagy a Hajógyárin) eredetijét és reprodukcióját is láthatjuk a Fesztiválországban. A kilencvenes években a fiatalok mertek nagyot álmodni. Megteremtették azt az atmoszférát, amely hazánkat Európa fesztivál-nagyhatalmává tette. Így lett a Diákszigetből Európa legsokszínű fesztiválja. Így élte az álmát a fiatal Gerendai is.
Lovasi András mesél arról, hogy hogyan találták ki a Fishing On Orfű fesztivált. Márta István arról sztorizik, hogy hogyan gyökerezett ki a Balaton-felvidéki falu pajtájából a Művészetek Völgye, amelyet aztán a Gryllus-fivérek értékes munkája is formált. Olyanná, amely ma lehetővé teszi, hogy az egykori Kapolcsi Művészeti Napok mára a nyár egyik legnagyobb kulturális ünnepe legyen.
Lovasi András, a Kispál és a Borz frontembere a film egyik
jelenetében
Fotó: JUNO11
A legjobb plakátragasztók a KFT-nek dolgoztak: a Volt Fesztivál alapítói
Szívmelengető érzés, ahogyan Fülöp Zoltán és Lobenwein Norbert abban a tornateremben mesél, amelyben a legendás soproni fesztivál alapjait lefektették. Kezdetben maguk plakátoltak. Majd híre ment, hogy ezt milyen jól csinálják, a KFT zenekar is felkérte őket a feladatra.
Fülöp Zoltán és Lobenwein Norbert fesztiválszervezők a film
díszbemutatóján
Fotó: JUNO11 Facebook
A Sziget Fesztiválon Torgyán József is tiszteletét tette
A Független Kisgazdapárt elnöke nyomatékosította a fiatal srácokban, hogy az a fontos, hogy a csajoknál jól teljesítsenek. Akkoriban a rendezvényen Drogbusz is volt – a szerhasználat ellen kampányolt – nevét sokan félreértelmezték.
Lemmy (Motörhead), David Bowie, vagy épp a az egyik utolsó Linkin Park-koncert az énekes tragikus öngyilkossága előtt Sopronban. A balatoni nyár vízparti élményei, a Bánki-tó bája, a Fekete Zaj experimentális zenéinek sötét mélysége és Paloznak lankáin szálló melódiák egy pohár gyöngyöző bort kortyolgatva – ez mind része a magyar fesztivál-kultúrának.
És a porból lett szabadság, ahogyan a film mottója hangzik. Pillanatnyi emlékképek, a hazai fesztivál-történelem hangulatos mementói, amelyek jólesőn melengetik a néző szívet.
A Blahalouisiana fesztiválkoncertje
Fotó: JUNO11
Életed mozija – hangzik a film másik szlogenje
A fiatalabb generációknak is annyit ad ez a film, mint a hőskor fesztiválozóinak? Inkább azok számára gazdag és üdítő, akik nem a zenei szektor szereplői és most pillantanak be először a magyar fesztiválok kulisszái mögé?
Egy korszak vége a hazai fesztiválozásban
Ahogyan Lobeinwein Norbert fogalmaz: most jött el egy korszak vége. Noresz az idei Strand Fesztiválon, a Dalszerző podcastjében beszélt arról, hogy a közelmúltban beszélgettek a szervező kollégákkal arról, hogy hogyan haladhat tovább a fesztiválok jövője a mai Magyarországon.
Vajon a jövő generációja is megtapasztalhatja majd, hogy milyen érzés a porból lett szabadság?
Közönség-találkozós vetítések listája itt.
A Fesztiválország 2025. szeptember 18-tól országosan látható a hazai mozikban.
Fotók: JUNO11