Előadó: | Children of Distance |
---|---|
Album: | Egyedül a világ közepén |
Megjelenés: | 2006 |
Hossz: | Keressük! |
Szövegírók: |
Ács Róbert (Carp-E) |
Kőházy Ferenc (FankaDeli) |
|
Kiadó: | Szerzői kiadás |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
1 Versszak:
Add ide a mikit, mert én vagyok az, akit
Elkap az ütem, és a rímekkel szakít
És átlép a határon, elhagyja a múltat
És elhozza nektek, az Isteni újat
Azt, amit vártatok azt, amit szerettek
Engem az biztos, hogy soha el nem feledtek
Én leszek az, akit bevésel az agyba
Nem hagy majd nyugodni az érzés magadban
Az, hogy én itt vagyok, az hogy én itt leszek
Feladni nem fogom, s ezt nektek köszönhetem
Azt, hogy még mindig írogatom a szövegeket
S itt vagyok talpon és még mindig nevetek
Azokon az arcokon, akik engem lehúztak
Ők lesznek az elsők, akiket majd bezúznak
Bizony be ember, be a betonba
Mert én úgy kellek nektek, mint urán az atomba
Refrén:
Én? Ja, ja mert ez az, ami fasza
Én vagyok a király, Igen, én vagyok a laza
Remélem vágod, hogy a pénznek nincs szaga
Bulizz még velem, (hé), ne menj még haza!
Én? Ja, ja mert ez az, ami fasza
Én vagyok a király, Igen, én vagyok a laza
Remélem vágod, hogy a pénznek nincs szaga
Bulizz még velem, (hé), ne menj még haza!
2. Versszak:
Itt van a ritmus, és itt van a szövegem
Ha nem tetszik valami, hát kapd be a lövegem
Nem érdekel senki én a saját utam járom
Ha azt kell, én megőrzöm magamnak a világom
Én leszek egyedül, s magamnak nyomom
De egyedül tőlem, fog ledőlni a plafon
Mert eget rengető, az amit én nyomok
A fal lepusztul, nem lesz már csak homok
Ami elszáll a szélben, messze a távolba
És eltűnik végleg, és nem lesz, ki cáfolja
Nem lesz, ki ellenezze, azt, ami szar
Ezért is szól hozzátok most ez a dal
Gyere velem te is, és oszlassuk a tömeget
Akik azért vannak, hogy lehúzzák az öreget
Azt, aki amióta a Hip-Hop már létezik
Csak arra vár, hogy egy jobb kor elérkezik
Refrén:
Én? Ja, ja mert ez az, ami fasza
Én vagyok a király, Igen, én vagyok a laza
Remélem vágod, hogy a pénznek nincs szaga
Bulizz még velem, (hé), ne menj még haza!
Én? Ja, ja mert ez az, ami fasza
Én vagyok a király, Igen, én vagyok a laza
Remélem vágod, hogy a pénznek nincs szaga
Bulizz még velem, (hé), ne menj még haza!
3. Versszak:
De sosem hitte, hogy ez valóban eljön
S a szemén kicsordul egy aprócska könny
Azokért, srácokért, akik ezt is elérték
Akiknek köszönhetik, hogy ezt is megélték
És éppen ezért, most itt vagyok én
Hogy halljad te is, hogy távol a vég
Nincs aki, megállítsa öreg most ezeket
Ha te is együtt érzel velem, tedd fel a kezedet
És integess bátran, mert tőled ezt vártam
És reméltem, hogy tényleg leszünk egy páran
Akik megtesznek mindent, mit tudnak
Hogy kiszűrjék azokat, akik hazudnak
A társdalomból csak megélni akarnak
De, hogy nekik adjanak, inkább elszaladnak
Elmenekülnek és eltűnnek végleg
És itt van az underground, mint egy új nézet
Refrén:
Én? Ja, ja mert ez az, ami fasza
Én vagyok a király, Igen, én vagyok a laza
Remélem vágod, hogy a pénznek nincs szaga
Bulizz még velem, (hé), ne menj még haza!
Én? Ja, ja mert ez az, ami fasza
Én vagyok a király, Igen, én vagyok a laza
Remélem vágod, hogy a pénznek nincs szaga
Bulizz még velem, (hé), ne menj még haza!
Ne menj még haza!
Ne menj még haza!
Ne menj még haza!
Sikeres showcase-nappal indult, majd változatos kanyarokkal, katartikus pillanatokkal és felfedezésekkel folytatódott a Bartók Tavasz keretében megrendezett Ritmo.
Ígéretéhez híven élményekben gazdag, globális merítést adott a 2024-es Budapest Ritmo háromnapos zenei utazása április 11-13. között. Gérald Toto varázslatos afro–francia sanzonjai, Gaye Su Akyol galaktikus karizmája, a BCUC által vezényelt transzszeánsz és a Puuluup felszabadult folkja ejtette rabul a közönséget.
Boldog arcok, a tavaszi estén teraszon pihegő közönség, networképítő nemzetközi szakemberek töltötték meg az Akvárium Klubot a Ritmo két fő koncert napján. A „felfedezések fesztiválja” szinte mindent felvonultatott, amit a műfajtól elvárhatunk: elmélyült pillanatokat, távoli kultúrák üzenetét és önfeledt bulit.
Gérald Toto
A hazai közönség imádta Gaye Su Akyol anatóliai pszichedéliáját, a BCUC afrofuturista őrületét, Gérald Toto simogató hangját és stílusát, vagy a Duckshell és Luca Bassanese közreműködését a Bella ciao erejéig. Az Erzsébet téren a legfiatalabb korosztály is kitáncolhatta magát a Duckshell és a Hét Hat Club ingyenes koncertjein. A Puuluup megnevettette és megtáncoltatta a hallgatóságot, míg a Romano Drom Terne Čhavéval közösen adott jubileumi koncertje ünnepi hangulatban telt. Az időjárás is kedvezett a fesztivál hangulatának, amihez tökéletes aláfestést adott Cyborg Templar és Tibsā az Akvárium teraszán.
A showcase-napon a hagyományos népzenétől a dark folkon át az elektronikus fúzióig vonultak fel térségünk zenei dialektusai.
Minden produkció telt házzal ment a Szimpla Kertben, a fellépések hatására több meghívást kaptak a zenekarok, ami a Ritmo egyik kiemelt törekvése. Sikerrel, az eddigi legmagasabb részvétellel zárult a Ritmo szakmai programja is a Magyar Zene Házában. Chris Eckmann, a ljubljanai székhelyű Glitterbeat kiadó alapítója kapta idén a Budapest Ritmo Díjat és az azzal járó egyedi bakelit lemezt, amelyet Weyer Balázs, a Hangvető programigazgatója adott át. A filmprogram idei különlegessége, Vincent Moon és a Dalinda közös alkotása erős szakmai visszhangot keltett.
A világzenei fesztivál idén is hozta, amitől jellegzetes és különleges ez a programsorozatot: nemzetközi szakemberektől az olasz költő-aktivistán át a dél-afrikai punk kollektíváig és a kíváncsi közönségig, mindenki találkozott a Ritmo sajátos erőterében.
Fotók: Pesthy Márton