Előadó: | Katona Klári |
---|---|
Album: | Fekete gyöngy |
Megjelenés: | 1996 |
Hossz: | 4:59 |
Szövegírók: |
Katona Klári |
Katona Klári |
|
Kiadó: | Columbia |
Stílus: | Pop |
Címkék: | Keressük! |
azt, hogy sosem szerettél
lassan elfelejthetnéd
mert most is lesz majd más
s helyetted megbocsát
késő magyarázkodás
már késő, s nem is fontos már
a kéretlen bolond
nevetve vállat von
leplezetlen tiszta kérdés
válaszokra nem talált
bújtál szavaid közén
és láttam, mit nézni engedtél
egy lengőajtón át
mi feltárt és bezárt
két tenyérben tartott jókkal
csak bámultam
miért nem jut át
játék vagy harc
az mindegy, hogy merre tart
más mesterség, miért kellenék?
ami játéknak jó
de csak harcnak való az nem szerelem
játék vagy harc
már mindegy, ha győzni akarsz
hiába jó a védelem
ha a játék nem szép, és a harctól
sem félsz
az nem szerelem
mostmár minek védenél
bár bánnám, ha ezt sem értenéd
múlandó semmiség
pár könnyet még megér
egy bátortalan, félénk érzés
már engedelmes úton jár
játék vagy harc
ha döntesz, hogy mit miért akarsz
bevallható a tévedés
neked játék és harc
nekem mindezen túl van csak
szerelem
játék vagy harc
már mindegy, te győzni akarsz
nincs védelem, felesleges
ha a játékod kész
s te csak a harcodnak élsz
az nem szerelem
más a szerelem,
más a szerelem.
Végre megérkezett a pop koronázatlan királynőjének, Dua Lipának harmadik nagylemeze, a Radical Optimism, amely 11 dalból áll. Az énekesnő egyedüllétét kiemelő album első felvétele beszédesen az „End Of An Era” (azaz: egy éra vége) címet viseli és olyan slágerek gyűjteménye, mint a „Houdini”, a „Training Season” és az „Illusion”. Dua „pszichedelikus popként” írja le új lemezét, megjegyezve róla, hogy „olyan kiállások és különféle hangzások keveréke ez, amit ha csukott szemmel hallgatsz, akkor egy kész, vizuális világ tárul eléd”.
„Az albumot a szingliségem alatt írtam” – mondta el Dua. „Mindig valami vicces történettel érkeztem a stúdióba, és mindegyik más-más dalt inspirált. Van egy lazaság és őszinteség, ami korábban nem volt meg bennem.”
Az album elkészítésekor a világsztár olyan kivételes művészekkel dolgozott együtt, mint Caroline Ailin (Dua Lipa: New Rules), Danny L. Harle (Caroline Polachek, Charli XCX), Tobias Jesso Jr. (Adele) és Kevin Parker, akit művésznevén Tame Impalaként ismerhet a nagyvilág.
Dua hozzátette: „Mindenki háttere és munkamódszerei jól összeálltak barátként és zeneileg is.” Így folytatta: „Nagyon nyitottak voltunk egymással, és úgy éreztem abban a szobában, hogy sebezhető lehetek, és szabadon beszélhetek a tapasztalataimról. Ennek a zeneisége olyan gazdagnak és izgalmasnak hatott, és szerettem volna ebben teljesen elmerülni és részese lenni.”
A Dua önfelfedezése által ihletett Radical Optimism egy olyan anyag, amelyben értelmet nyer a tiszta öröm és boldogság megélése azokban a helyzetekben is, amelyeket korábban lehetetlennek tűnt elfogadnunk.
A 11 szám közül egy igazán mély jelentésű, a „These Walls” kapott fókuszt a Spotifyon, amelyről elárulta az énekesnő a Zane Lowe-nak adott, nemrég közzétett interjújában, hogy:
„Van ez a közhely, hogy "ó, ha ezek a falak beszélni tudnának, tudod, mit mondanának". Szerintem érezhető az az energia, amikor besétálsz egy szobába és két ember veszekedett, vagy ideges.”
„Azt gondolom, hogy elkerülhetetlen az a beszélgetés, amit senki sem akar, de meg kell tenni, valakinek ki kell szállnia, és bármennyire is fájdalmas, ez általában megfelelő okok miatt történik, mert rólad van szó, és a megérzésed mindig megmondja, hogy valami jó vagy nem…”
Íme a Radical Optimism dallistája:
1. End Of An Era
2. Houdini
3. Training Season
4. These Walls
5. Whatcha Doing
6. French Exit
7. Illusion
8. Falling Forever
9. Anything For Love
10. Maria
11. Happy For You
Fotók: Dua Lipa