Előadó: | Rubber Puppet |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Reider László Baráth Péter Farkas Balázs |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Alszik a város, minden éjjel,
S én éneklek csendben kihűlt fejjel.
Vagy kiabálok, mint egy kis gyerek.
Ha az Építők verik a Pick Szegedet,
Hisz Európa itt minket vár,
Bár tudom, hogy nem épp egy Kánaán,
Lehet hogy napjaim más hol kell élnem,
De veszprémi leszek, míg folyik a vérem.
Refrén: Úgye gondolsz néha rám.
Ha végig sétálsz a Kossuth utcán.
Ha végig sétálsz a Kossuth utcán.
Már öregnek nézel, ha kimondom,
Hogy Úttörőház meg hogy Dimitrov.
De te is úgy tudod, hogy a Lenin ligetben
Ugye futottunk együtt a Pajta kertben,
Hisz én vagyok akit szerethetsz bárhol,
Itt két színház van, micsoda mámor,
A Zserbót a Mackóban megveheted,
És van Toronyház is bár csak húsz emelet.
Ref.
Tudom, hogy másnak, nem ez az álma,
Hogy belógjunk együtt az ipari bálba. itt fúj a szél.
És tavaszig fagy, de nekem elég ha reggel kisüt a nap.
Fénytől vakulok én a Bárka mélyén,
És nem tudom mi marad hónap végén,
csak a rántott hús amit megkajálsz, mit a
Cserhátban mindig meg találsz.
Ref.
Ref.
Alszik a város, minden éjjel,
S éneklek csendben kihűlt fejjel.
Vagy kiabálok mint egy kis gyerek.
Ha az Építők verik a Pick Szegedet,
Európa itt minket vár, bár tudom,
hogy nem épp egy kánaán, s Lehet
hogy napjaim más hol kell élnem,
De veszprémi leszek míg folyik a vérem.
Ref.
Ref.
Ha Végig sétálsz
Ha Végig sétálsz
Ha Végig sétálsz a Kossuth utcán.
(utcazenén, és bensőséges bulikban érvényes első és utolsó versszak):
Itt zenél az utca minden éjjel,
S éneklek csendben kihűlt kéjjel.
Vagy kiabálok mint egy kis gyerek.
Ha az Építők verik a Pick Szegedet,
Európa itt minket vár,
De csak Pláza meg Tesco meg Interspar
s Lehet hogy napjaim más hol kell élnem,
De veszprémi leszek míg folyik a vérem.
Schoblocher Barbaráék feltöltötték jó energiákkal a Park közönségét
A 2011 őszén alakult Blahalouisiana Székesfehérvárról indult. Akkor beat-rock/pop-soul zenekarként aposztrofálta magát. A csapat azonban a tavaly megjelent Sötét Villám című lemez után napjainkban már egy, az eddiginél jóval színesebb zenei világba kalauzol. Az Amore (de nem veled) című szerzeménnyel a Blahalouisiana a közelmúltban le is leplezte az új érát.
A Parkban július 17-én tartott fellépésen a már ismert számokon kívül újdonságok is várták a rajongókat: a Blahalouisiana júliusig ugyanis több új dal megjelenését tervezi, melyeknek előszele már a budapesti koncerten is érzékelhető volt. Az estét Molnár Tamás nyitotta a Blahalouisiana előtt.
Blahalouisiana-dalszövegek itt.
Az este főszereplője a Blahalouisiana, és énekesnője, Schoblocher Barbara nem arról ismert, hogy megbújik a sarokban. A frontember öltözködése, karakteres hangszíne, hangjának intenzitása és dalszövegeinek tartalma mind megköveteli a maximális figyelmet. Mindemellett Barbara igazán kellemes jelenség a személyisége szempontjából is: a közönséggel együtt lélegezve vezette végig a koncertet, jóleső együtt-rezgéseket generálva.
A már a friss sajtófotókon is egészen üde stílust magára öltött formáció a közelmúltban megjelent Amore (de nem veled) című, az új érát előrevetítő dala mellett a koncert dallistájában a legnagyobb favoritok is helyet kaptak: a Túl távol, elég közel, a Szeressetek, a Faliórák vagy a Testemnek ha engedem.
Mi is az a friss éra, amellyel beharangozták a fővárosi koncertet?
Innen szép a győzelem, Ahol összeér összeér, Éllek túl, Ott van a nap, Nem ereszt – ilyen nótákkal is pakolta tele az estét a Blahalouisiana. Barbi párja, Apey (azaz Áron András, akivel több formációban is együtt zenélnek — így az Áron András & The Black Circle Orchestra-ban is) mély hatással van az énekesnő stílusára. Áron András igazi multi-instrumentalista multitálentum, aki a metalos gyökerei ellenére otthonosan mozog többek között a country világában is. Ebben pedig Barbi is remekül működik, s egyúttal finoman, jó érzékkel be is építi a stílus elemeit saját formációjába.
Mára a konga, a szaxofon, a földszínek alkalmazása, a béke és a szeretet hangsúlyozása, hippi-életérzés mind komfortosan vibrál a Blahalouisiana dalaival.
Beat, rock, kultúrház, háttérfüggöny és táncdalfesztivál
A látvány – Beatles-koncertek és a hetvenes éveket idéző, művelődési házas diszkók archív képkockáival, valamint a színpadon háttérként alkalmazott, szintén a kultúrház-érzetet keltő, finoman megvilágított drapériákkal egészült ki. Mindez a táncdalfesztiválok korszakába repített vissza. A beat és a rock volt a főszereplő. Több volt a félháznál a Parkban, a zenekar pedig láthatóan lazán, könnyedén létezett a színpadon. Élvezték azt a felhőtlen vibe-ot, amit ez az új irány hozzád a koncerthez.
Ez az összhatás a korábbi, Kovács Kati-Schoblocher Barbi duettet is megidézte.
Ha érdekel, milyen volt a látvány és az érzések a Parkban, nézd meg ezt a videót a korábbi duettről. Remekül leírja a fővárosi Blahalouisiana-koncert hangulatát.
A Faliórák annyira csúcsra járatta az érzelmeket, hogy Barbi sírva fakadt
– Bármennyire szeretek szerelmes lenni, a mai koncert érzése annál sokkal jobb
– fogalmazott az énekesnő.
A Vaksötét ezt követően akusztikus verzióban hangzott el és adott némi nyugvópontot az estének, hogy aztán a Kedvenc naplementém ismét felrázza a közönséget. A Szeressetek pedig tovább kontrázta a hangulatot.
Az estét az új sláger, az Amore zárta: temperamentumos, olaszos életérzést hagyva maga után.
– Vigyétek el ezt a sok pozitív energiát oda, ahol a legnagyobb szükség van rá. Meg tudjuk menteni a világot, elegen vagyunk itt és most ehhez
– tette hozzá Barbi.
Fotók: Blahalouisiana