Előadó: | Hőna D |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Hőna Dávid |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
REFL: Megéri,hogy felkeljek holnap
Mert értelmet adtál annak a szónak.
Mit oly ritkán mondok,hogy tudom is hányszor
Szállt el vigyázó számtól.
Igen nagyon sebes a kérdés,hogy mi ez a szó
Az én számtol csak nagyon,ritkán hallható,
De ha eljön az ideje akkor kimondom
És a csókot a számrol azonnal kibontom
Hogy szabadjára engedjem,de nem is másnak
Csak is neked a legkedvesebb lánynak.
Ki megadott nekem mindent,mit ember kívánhat
Ezért hallottad tölem nem egyszer hogy imádlak.
De nem ez mit én soha nem mondok
Az egy olyan dolog,amit a szívemben hordok
Ha veled vagyok egy más világban járok
A föld felett szállok,benned csak örömet találok
Egy mosoly mi töled ered,vagy ha rámnézel,
vagy ha megfogom a kezed
Nekem többet ér mint a világon bármi
Ezért azt a szót kimondom,történhet akármi.
REFL: 2x
A parkban ülve,mikor még nem tudtam hogy ki vagy
Reméltem hogy tetszem neked és nem csak szivatsz
Akkor még a szíved nem ismertem
De gondoltam majd ezért igyekszem.
Mert a külsőd azonnal meg fogott
Ezért adtuk egymásnak azt a szenvedélyes csókot
És utánna ugy történt minden
mint egy Hollywood-i romantikus filmben
Elválltunk csókkal meg millió bókkal
Másnapra esküdve csa egyetlen szóval
HOLNAP igy hangzott mit mondtunk
És a következő nap együt is voltunk
Hogy telt az idő tényleg tök jó volt minden
Vagyis én,én csak ezt hittem
Mert nem,talán nem magamat adtam
Mert féltem hogy itt hagysz egy szál magamban.
REFL: 2x
Sejtettem,éreztem,előre láttam
De legalább azt kaptam amire vártam
Biztos voltam benne
Mikor fognálak már nem leszel kezemben.
Igy lett és tudom hogy hibáztam
De utána mást tényleg nem kívántam.
Csak hogy tudjam jóvá tenni
Hogy megbocsásd a vétkem
Míg melletted voltam boldogságban éltem
És néztem az eget összekulcsolt mancsal
Hátha tom hogy találkoztam,ezzel a csajjal
De elszállt minden jó
Most már nem lesz más csak emlék
És ha érted bármit is tennék
Értelme nem lenne mert már,kimondtad nyiltan
Hogy ezzel a sráccal tovább nem bírtam
Sajnálom pedig azt a szót,
tényleg azért mondtam,
mert öszintén és komolyan gondoltam.
De azt még nem árultam el mi is volt az
Mit te tőlem elég ritkán hallhatsz.
De inkább nem mondom mert ő is csak egyszer hallotta
Mikor életem első rózsáját a kezében tartotta
Igen az első másnak még nem adtam soha
Nekem mindennél többet jelentett
az a piros rózsa.
És lehet sokatok szíve ezt a számot nem érti
De legalább ezeket a szavakat gyerekek
SZERETET vezérli.
refl: 2x
Nem is fogtam fel mikor mellettem voltál
Hogy mit ér az hogy öszintén karoltál
De most már tisztán látok
Hogy nem vagy itt igy érzem igazán hiányod
Minden percben csak rád gondolok
És sajnos hiába kértem bocsánatot
Ennek nem igy kellet volna hogy vége legyen
Bárcsak ujra itt lennél velem.
A rajongók, a film nézői ritkán vagy soha nem látnak be a kulisszák mögé, a zeneipar színfalak mögötti rejtelmeibe. A Mi vagyunk Azahriah betekintést enged a backstage-be. Ez a tény – különösen a fanatikusok számára – óriási élmény, hiszen vágyott énekesüket így még közelebb érezhetik magukhoz. Lányok, akik sírva, olykor önkívületi állapotba kerülve rohannak az első sorba a Budapest Parkban. Rajongók, akik foglalják a helyet a koncert kezdéséig. Sikítoznak már annak gondolatától is, hogy sikerült megszerezni a legjobb pozíciót. Ők a lélegzetüket is visszafojtják, amikor a Mi vagyunk Azahriah című filmet nézik.
A már-már mozaik-szerkezetű alkotásban a doku és a fikció mellett egy harmadik, szokatlan vonulat is megjelenik. A film készítői is a történet részévé válnak és beépülve a cselekménybe alakítják önmagukat. Ez a három réteg – a képzelt valóság, a doku és a stáb világa – rakódik egymásra és keveredik össze.
A Mi vagyunk Azahriah fiktív történetében a főszereplő egy elképzelt világba pottyanva próbál visszajutni valamiféle rejtélyes féregjáraton át a maga valóságába. Hiszen tisztában van azzal, hogy ő Azahriah és hamarosan tripla Puskás-koncerten kell színpadra lépnie. Ebben az alternatív valóságban aztán egészen álomszerű, mégis nagyon valóságos dolgok történnek vele. És ebbe a crossover létezésbe számos ismert arc is becsatlakozik.
Az egyik ilyen LL Junior, aki az alternatív valóságban helyszínként szolgáló település polgármesterét alakítja, de azért reppel egyet az egyik helyi bakelitlemez-boltban. LL Junior Azahriah egyik első olyan zenei élménye, amely nagy hatással volt rá. Ezt ő maga meséli el a Puskás Aréna tetőterében és folyosóján ücsörögve.
A fekete macska, a jósnő, a tündér-királylánynak öltözött bolti eladó, a castingra jelentkező Thuróczy Szabolcs és Mucsi Zoltán, Puzsér Róbert a buszmegállóban, vagy a hintalovon ülve filozofáló Pintér Tibor jelenléte garantáltan nem minden néző fejében alkot letisztult képet. Miközben a Puskás Aréna plakátját a belvárosban leleplező Supermanagement-stáb lázasan dolgozik azon, hogy a jegyértékesítés első napja gördülékenyen működjön.
Elhangzik a filmben egy olyan gondolat, amely validálja az elsőre talán kuszának tűnő felépítést: a mai fiatalok nem tudnak normálisan kommunikálni semmiről.
Szóval vélhetően ennek megfelelően is kell tálalni a mai generáció számára a történetet.
Az igazán izgalmas azonban az, amikor Azahriah egy stáb-értekezleten vázolja az elképzeléseit az arénás buli színpadképéről és felépítéséről. Vagy amikor gyerekkori videókat látunk róla, amelyeken a telepi kissrác gitárral a kezében bontogatja a szárnyait. A fikciós szál visszafogottabb alkalmazása a dokumentumfilmes elemek javára talán az alkotás előnyére vált volna.
Minden zenés alkotásban hangsúlyosak az előadó dalai, nincs ez másképp az Azahriah-film esetében sem. Olykor telefonos videók, olykor profi stáb koncert-felvételei jelennek meg a vásznon. Máskor pedig Azahriah muzsikál a történet szereplőjeként. A szobája magányába merülve vagy egy gyerekotthon előtt énekelve-gitározva. Nem csak utóbbi helyszínen, hanem a film egészében rengeteg fiatal rajongó jelenik meg. Sok a gyerekszereplő és ez kifejezetten frissé, nagyon maivá és jövőbe mutató, üde alkotássá teszi a Mi vagyunk Azahriah című filmet.
A filmzene a napokban jelent meg, itt írtunk róla.
Többször megjelenik a menedzsment és nem csak a nagyszabású koncertekről, hanem az Azahriah-val való közös munkáról is elárulnak néhány érdekességet. Remek történetszál, hiszen a rajongók számára ezek az igazán figyelemfelkeltő elemek.
Milyen volt az előadó, amikor az első koncertjeit adta? Tényleg nem tudta, hogy hol van a hangmérnök a koncerten? Hogyan ismerkedett meg állandó alkotótársával, a korábban kukásként dolgozó Desh-el? És az egyik legnagyobb sláger, a Rét már az első találkozásuk alkalmával szárba szökkent? Hogyan élte meg Azahriah, hogy telepi srácból, Palotáról országos sikereket ért el? Miért kezdett politikai szerepvállalásba?
A Supermanagement egyik oszlopos tagja a tripla-Puskás Aréna előtt hunyt el súlyos betegségben. Ferich Balázs az Azahriah-hoz egyik legközelebb álló stábtag volt, a halála mindenkit megviselt. Kollégájukra a Puskás koncerten is megemlékeztek: a crew egy, Balázsról készült hatalmas fotót tartva vonult a színpadra. A film tetőpontja is a Puskás első napja, amely meglepetés-szerűen le is zárja a történetet.
Háromszor megtöltötte a Puskás Arénát. Huszonkét évesen országos és egyre nagyobb nemzetközi sikerrel a háta mögött Azahriah saját bevallása szerint is letett valamit az asztalra. Vajon mi mindannyian Azahriah vagyunk-e, ahogyan a film címe szól? Biztosan nem. De azok, akiknek ez az alkotás szól, azok a tömegek, akik rajongva imádják a dalait és az előadót is, bátran mondhatják, hogy ők mindannyian Azahriah. Hiszen ők maximálisan azonosulnak a szövegekkel, a dallamokkal, a jelenséggel. A lélekkel, az érzésekkel, amelyeket Azahriah a dalaiban megformál. Így aztán teljesen reális a film címe is. Mi vagyunk Azahriah – mondhatja joggal a sok százezer rajongó.
Fotók: Mi vagyunk Azahriah Facebook