


| Előadó: | Zentai Márk |
|---|---|
| Album: | Keressük! |
| Szövegírók: |
Joós István Szabó Zoltán |
| Keressük a zeneszerzőt! | |
| Kiadó: | Keressük! |
| Stílus: | Keressük! |
| Címkék: | Keressük! |

Refr.:
Mint egy jégdarab,az italomban olvadt szét.
Az esti csók,hát ennyi volt,
de ugyanúgy érzem az ízét még.
Ma könnyel fizetek,bevállalom.
A teraszon ülve várok rád,
néhány perc és zárnak már.
A mobilon egy hívást várok rég,
de üzenetet sem küldtél még.
Igazad van,nem igértél tényleg semmi mást,
csak furcsa még,hogy véget ért,
pont a lelkem törted ezer felé.
Refr.
Egy darabig biztos várok még,
a szívemben van még tartalék,
de lassan a hajnal itt van már,
és az eső csak csendben hullik rám.
Most haza megyek,és kialszom az összes bánatom.
Csak tévedés,vagy tudta rég,hogy már vége lesz a legelején.
Mint egy jégdarab,az italomban olvadt szét.
Az esti csók,hát ennyi volt,
de ugyanúgy érzem az ízét még.
Ma könnyel fizetek,ha így a jó.
Magam vagyok,az árnyékom is csúnyán itt hagyott.
Csak tévedés,vagy tudta rég,hogy már vége lesz a legelején.
Refr.2X


A Sávlekötő Camp egyik legfrissebb hangja, Szkym ledobta második nagylemezét.
Itt a Szaturnusz, egy húszszámos, sötét, elektronikus, trap-popos, grunge-ba kicsapó, érzelmileg túlfűtött éteri utazás, amely konkrétan úgy váltakozik a műfajokban, mintha belesétálnál egy kozmikus hidegfrontba.
A projekt már az előfutárain, a Szabikeyz-zel közös szép vagyok-on és a címadó szaturnusz-on is megmutatta, hogy ez a lemez nem sima „album”, hanem egy drámai, kísérletező univerzum: tele kattanásokkal, vibecserékkel és váratlan műfaji törésekkel.
A Szaturnusz egyik nagy pillanata az a felvétel, amit a Sávlekötő során már megimádott a közönség: a Más lesz, amelyben Mehringer és Plamyy is beszállt a ringbe, ráadásul két külön verzióban is helyet kapott a lemezen – egy energikus, popos–elektronikus verzióban és egy külön, grunge-os hangzású masleszgrunge című variánsban. Szkym szerint teljes meglepetés volt, hogy végül Mehringer lett a feat a Sávlekötő műsora alatt, aztán a közös munka annyira flottul ment, hogy a trekk szinte magát írta. Marci rátett egy rakat új ötletet, felénekelte a refrént, Palmyy pedig megszokott zsenialitással zsigerből kirakta a második verzét.
Ezzel állt össze Szkym új művészi érájának első ikonikus pillanata.
A grunge-verzió pedig egy akusztikus ötletből nőtt ki, amikor Szkym egy osztálytársánál, moszinál random elkezdett gitárokat felvenni, és egy intuitív ötletből megszületett az a hangzás, ami végül az egyik legkarakteresebb felvétel lett.
Teljes egészében Szkym szerezte, írta és producerelte a kiadványt, mely úgy működik, mintha a Szaturnusz jégből és törmelékből álló gyűrűje, valójában egy legalább annyira kiszámítatlanul érkező hangokból és műfajokból épülne fel.
A dark trap és az elektronikus elemek végigkeringenek a projektben, miközben néha popos fények villannak be, néha alternatívabb karcok hasítanak bele, máshol pedig nagyon is személyes rap-dramaturgia feszül a mélyben.
Itt egyszerre fér meg a pirkad melankóliája, a stoned trap fáradtsága, a flexelő rap attitűdje (ehhez például e7her is csatlakozik), a hardstyle-ba csúszó megőrülés, vagy épp a teljesen új irány, amit Mollinoe és Meszdap hoznak be a felnövök című dal pulzáló techno-energiájával. Ugyanígy davidkhaa és Palmyy is meglepőt húz a változás-ban, míg a szép vagyok Szabikeyz oldaláról érkezik egy synthwave-es, önironikus világ, és a nyúz-ban Palmyy ismét megcsillogtatja karakterét.
Két évnyi kísérletezés, érzelmi filterezés és hangzásbeli merülések után a lemez úgy szól, mint egy megszerkesztett, audiovizuális dráma, mintsem egy hagyományos album: a sokszínűség ugyanis nem melléktermék, hanem koncepció volt.
Minden egyes felvételhez társul ráadásul egy-egy vizuált rendelt az előadó maximálizálva a hatást és a művészi kiteljesedést.
Fotók: Szkym/Magneoton/Escape Plan Recordings