Előadó: | Duende |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Menszátor Héresz Attila |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Úgy kezdődött hogy biciklivel indultam hajnali utamon
a sarkon egy őrült szőke csitrivel szemeztem
kétszázzal száguldó babakocsikon utazott
maga mögött édes illatfelhőt s valami
szikrázó tárgyat húzott
talán egy csecsemő volt vagy egy angyal
közben egy zsinóron rángatózott és beszélt:
“Ne nézzél így haver igen igen ez a Klára
akit a hajnali megváltó műszakban tavaly
nyáron hajtottál halálra
és most itt vagyok én is szia apa drága
ma te vigyél az óvodába
aztán meg eregessünk sárkányt
este meg vigyél magaddal a bálba”
Aztán szomorú lett viaszos szárnyaival
valamit intett felém
de nem értettem már pontosan
mert egy villamos ment át a fején
Szegény pára
Mint egy keleti gésa a távolból most is
mosolyog rám az a Klára
Fasta Samba
ne mondd tudom ez nem az a nap
Fasta Samba
most akasztanak vagy megváltanak
Fasta Samba
ez nem az igazi ez mégsem az a nő
Fasta Samba
hol van az a rév az utolsó kikötő
Fasta Samba
keresem a múzsám ki ő ki ő
Fasta Samba
páholyból nézem ez egy angyaltemető
Aztán a mesteremmel levitáltam fönn
a hegyi libegőn jó levegőn
mondta hogy szerelmet vallott egy kígyótetemnek
de aztán mégis elhagyta őt
És a fülembe súgta:
“gyerünk merkaba szufi pörgés meditáció”
aztán a combomhoz ért mondtam neki
szevasz öreg nekem most vakáció
A küldetés öröm
ernyő nélküli lágy zuhanás
a választás hatalom gúzsba kötöz
egy illúzió börtönbe zár
A törvények dőlnek a porba
a gravitáció furcsa örvény
a mesterem fejhangon utánam szólt
de aztán elfogyott már a töltény
Fasta Samba
ne mondd tudom ez nem az a nap
Fasta Samba
most akasztanak vagy megváltanak
Fasta Samba
ez nem az igazi ez mégsem az a nő
Fasta Samba
hol van az a rév az utolsó kikötő
Fasta Samba
keresem a múzsám ki ő ki ő
Fasta Samba
páholyból nézem ez egy angyaltemető
Aztán a főnököm kirúgott mert
nem áll a kárója három hónapja nem kefél
a macája a Mici meg egy sex-machine
azóta seduxenen éldegél
Aztán az elnököt is láttam a türelmi zónában
magányosan álldogált
és egy hetvenéves a folyóba ment
mert elveszítette a látóhatárt
Egy misztérium az élet egy játék
egy buta kvíz-show egy vetélkedő
épp a vízen tanulgatunk járni
áhítat nélkül kétkedőn
és a taxiba ültem a sofőrnek mondtam
csak mindig a sárga úton
ahogy a kedvenc mesémben hazudta Dorka
egy kórházig csak kihúzom
És a pszichiáterem kéjesen várt
vérben tocsogott a rendelő
épp egy kiállítást készít egy panoptikumnak
Agyhalál testvér a fő szervező
De most nézem átvertek szia Hóvér
pedig élőben közvetít minket a tévé
egy bomba robban a mellényzsebemben
pedig ki sem fizették a lóvét
Fasta Samba
ne mondd tudom ez nem az a nap
Fasta Samba
most akasztanak vagy megváltanak
Fasta Samba
ez nem az igazi ez mégsem az a nő
Fasta Samba
hol van az a rév az utolsó kikötő
Fasta Samba
keresem a múzsám ki ő ki ő
Fasta Samba
páholyból nézem ez egy angyaltemető
Sikeres showcase-nappal indult, majd változatos kanyarokkal, katartikus pillanatokkal és felfedezésekkel folytatódott a Bartók Tavasz keretében megrendezett Ritmo.
Ígéretéhez híven élményekben gazdag, globális merítést adott a 2024-es Budapest Ritmo háromnapos zenei utazása április 11-13. között. Gérald Toto varázslatos afro–francia sanzonjai, Gaye Su Akyol galaktikus karizmája, a BCUC által vezényelt transzszeánsz és a Puuluup felszabadult folkja ejtette rabul a közönséget.
Boldog arcok, a tavaszi estén teraszon pihegő közönség, networképítő nemzetközi szakemberek töltötték meg az Akvárium Klubot a Ritmo két fő koncert napján. A „felfedezések fesztiválja” szinte mindent felvonultatott, amit a műfajtól elvárhatunk: elmélyült pillanatokat, távoli kultúrák üzenetét és önfeledt bulit.
Gérald Toto
A hazai közönség imádta Gaye Su Akyol anatóliai pszichedéliáját, a BCUC afrofuturista őrületét, Gérald Toto simogató hangját és stílusát, vagy a Duckshell és Luca Bassanese közreműködését a Bella ciao erejéig. Az Erzsébet téren a legfiatalabb korosztály is kitáncolhatta magát a Duckshell és a Hét Hat Club ingyenes koncertjein. A Puuluup megnevettette és megtáncoltatta a hallgatóságot, míg a Romano Drom Terne Čhavéval közösen adott jubileumi koncertje ünnepi hangulatban telt. Az időjárás is kedvezett a fesztivál hangulatának, amihez tökéletes aláfestést adott Cyborg Templar és Tibsā az Akvárium teraszán.
A showcase-napon a hagyományos népzenétől a dark folkon át az elektronikus fúzióig vonultak fel térségünk zenei dialektusai.
Minden produkció telt házzal ment a Szimpla Kertben, a fellépések hatására több meghívást kaptak a zenekarok, ami a Ritmo egyik kiemelt törekvése. Sikerrel, az eddigi legmagasabb részvétellel zárult a Ritmo szakmai programja is a Magyar Zene Házában. Chris Eckmann, a ljubljanai székhelyű Glitterbeat kiadó alapítója kapta idén a Budapest Ritmo Díjat és az azzal járó egyedi bakelit lemezt, amelyet Weyer Balázs, a Hangvető programigazgatója adott át. A filmprogram idei különlegessége, Vincent Moon és a Dalinda közös alkotása erős szakmai visszhangot keltett.
A világzenei fesztivál idén is hozta, amitől jellegzetes és különleges ez a programsorozatot: nemzetközi szakemberektől az olasz költő-aktivistán át a dél-afrikai punk kollektíváig és a kíváncsi közönségig, mindenki találkozott a Ritmo sajátos erőterében.
Fotók: Pesthy Márton