


| Előadó: | Fhészek |
|---|---|
| Album: | Keressük! |
| Szövegírók: | Keressük a szövegírót! |
| Keressük a zeneszerzőt! | |
| Kiadó: | Keressük! |
| Stílus: | Keressük! |
| Címkék: | Keressük! |

Véget ért az átok, végre már látok
Nem nyelt el az ár, mikor az egész élet fáj
Én és a világ, egy romlott házaspár
Én megcsalom Őt, és Ő megcsal engem
Válok, mikor a pillanatra várok, ez egy temetetlen árok
A gondolatok között málok, márvány szemüvegen át idillikus párok
Đe túl színes a magazin, a divat meg a sztárok
Én a tűz mellett járok ahol elégnek az álmok
És akkor is átmegyek rajtatok ha odaálltok
Az életem egy szerelem, de álladóan terelem
A tudatom a fegyverem, és tudatom hogy bevetem
Az úton sok az akadály, és én sokszor estem
Kiedzettem a testem, ahogy a gondolatot festem
Festem a képeket, mert ismerem a népeket
Az élet kemény játék, nekem ne meséljél szépeket
Anyuci és Apuci megvehet mindent, de nem vehet neked tudást
Hogyha elindul a verseny akkor kibírjad a futást
Mert az igazi győztesek ismerik a bukást
Elbuknak az angyalok, vércseppek a kardon
Kézenfogva magammal sétálok a parton
Könnyű úton nagy fény, könnycseppek az arcon
Ez a harcom, megütheted az arcom, én akkor is odatartom
Azt mutatok mit akarok, nem érdekel ki nézi
Đe csak az hallgasson engem aki tényleg érzi
Nem vagyok depó, köpök a világra
Szarok a pénzre és a kétszínű pinákra
A gyűlölet a világon a legerősebb méreg
Kirág mindent belűlről a legkeményebb féreg
És a legpuhább szíveken van a legkeményebb kéreg
Megfagyaszt a környezet egy jégpáncélon élek
Félek!Az elhagyott hitek
Budapesti lámpafény, mardosó hideg
Félelem a napoktól, a karcoló hideg
Az elfolytott érzések, harcoló szivek
Elsuhannak az évek, az ablakból integetnek
És örülnek a bűnösök mert végre kinnt lehetnek
Azt mondtad hogy szeretsz, és azt mondtad hogy értessz
Most azt mondod hogy gyűlölsz, de látom mégis féltessz


Az„i’m not her” című dallal teljessé vált CARI egész évben épülő EP-je, a „killing spree”.
CARI tavaly decemberben kezdte el felépíteni hatszámos minialbumát, ami egy szakítást, illetve a hozzákapcsolódó megéléseket, tapasztalatokat dolgozza fel. Bár a számok a különböző stációkból kifolyólag más-más hangzásvilágot és érzelmeket közvetítenek, az elsőként megjelent címadó dal, a „killing spree” az, ami talán legjobban összefoglalja a teljes anyagot, témáját és hangulatát tekintve is.
A rádöbbenés, hogy megfejlődted önmagad
Az első track egy szakítás utáni „rebound” kapcsolat káoszát mutatja be, míg a második, „don’t let go” című dalra bekúszik a valóság sötétsége, és bár a remény még pislákol, hogy van visszaút, tudjuk, hogy a továbblépés a jó döntés. A két fél közti dinamikára Oláh Marcell közreműködésével erősített rá az énekesnő.
A harmadik szám, az ARON-nal közös „töltény”
A szakítást követő időszak egyik legsötétebb momentuma, a toxikus kötődés felismerése és feldolgozása.
Ennek súlyát a hangzásvilággal és a hozzá készült klipben nagyon nyers és erős vizuális eszközökkel hangsúlyoztak.
A következőként megjelent „broken boy” már a feldolgozási időszak záróakkordja fele mutat, mikor a régi kapcsolaton már túl vagyunk, de az új kapcsolatba való belépéskor a kételkedést még vastagon hordozzuk magunkkal:
a dal érzelmessége közvetíti a félelmet, hogy saját magunkat is védeni akarjuk, és a másikat sem akarjuk összetörni.
Az utolsó előttiként megjelent „still healing” az egyetlen dal, ami tisztán, kizárólag az énről szól: a befelé figyelésről, az önismeretről és a fejlődési folyamatról, ami a szakítás következtében végbement, valamint, ahogy a cím is utal rá, annak elfogadásáról, hogy
a traumákból való gyógyulás nem lineáris, és elengedhetetlen, hogy magunk felé is türelmet gyakoroljunk.
Így érkezünk meg a záráshoz, az „i’m not her”-höz ami egy pozitív rádöbbenést dolgoz fel: a pillanatot, mikor rájövünk, hogy a befektetett energia és belső munka nem volt hiába, mert a végeláthatatlannak tűnő gyászfolyamat során megfejlődtük, amit meg kellett.
„A dalt magát egy kissé félresikeredett este után írtam, mikor elmentem egy buliba egy fiúval, és bár nagyon nem szerettem volna összefutni az exemmel, természetesen megtörtént. Ő nagyon szeretett volna velem beszélgetni, én pedig minden módon kerültem ezt” – mesélt inspirációjáról CARI.
„Ezeket a kaotikus érzéseket foglaltam bele a dalba, és a realizációt, hogy én már nem az vagyok, akit ő ismert, hanem egy sokkal erősebb verziója önmagamnak – erősebb, mint gondoltam. Én már rég túl vagyok rajta, ő pedig megragadt ugyanott, a múltban. Nem akartam hozzászólni, így inkább ebben a dalban mondom el neki egyszer és mindenkorra, hogy maradjon tőlem távol.”
Az énekesnő nagy hangsúlyt fektet arra, hogy dalai mellé vizuális élmény is társuljon
Így az „i’m not her” sem maradt klip nélkül. CARI nem először dolgozott Drin Dragovojával és Hatvani Krisztiánnal, így a kreatív munka nagy egyetértésben, gördülékenyen haladt.
„Az EP erájának lezárására egy igazi pop-punk, 2000-es évek eleji tinifilm vibe-ot álmodtunk meg. Egy iskolában és a tornatermében forgattunk, hogy átadjuk ezt a miliőt” – indokolja a látványvilágot az énekesnő.
„A maszkos férfi jelképezi az exemet és a traumákat, amiket okozott – ezek együttesével birkózom meg a videó végére.”
CARI zenekarával november 19-én a Gödör Klubban mutatja be először élőben a teljes EP-t, de persze a korábbi dalai is felcsendülnek majd, és a jövő évébe is nyerhetünk majd egy kis betekintést.
Fotók: CARI