Előadó: | Mes |
---|---|
Album: | Elárulnak szemeim |
Megjelenés: | 2005 |
Hossz: | 4:31 |
Szövegírók: |
Mes |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Kinézek, szürke tájakat látok,
Magamba tekintek, gonosszá válok,
Én sem járok sokkal jobban,
Mint te barátom, ki benn állsz a sorban.
Én a kesztyűt, hidd el, felveszem,
Amit kell, azt biztos megteszem.
A belső értékeket előtérbe helyezem,
És ha azt mondják vesztettem, a ’májkomat’ leteszem.
Nézek magamra, egy hús-vér ember,
Aki bátor, most szólni nem mer,
Penge szorul nyakamhoz, elnyomja a hangomat,
Pedig most béke van, senki sem oltogat.
Depresszív állapot mi okozza a gondokat,
Nagyon rossz a helyzet, mégis mindenki bólogat.
Csatár vagyok, nem hagyom ki a gólokat.
Nem bírom tovább, de várják tőlem a legjobbat.
Bohóc vagyok,könnyem mossa sminkemet,
Kinek súlya kezén, mégis könnyen integet,
Szomorú az arca, de te boldognak láthatod,
Talán nincs is, ami elűzi a bánatod.
Csak várhatod a megváltást a jövőben,
Majd láthatod a gyerekeid szemében,
Kiktől óvtad őket, ők meg azokká váltak.
Neked ők a legszebbek és azok is maradnak.
Refrén:
Egy emlék tőlem vagy inkább rólam,
Mi történt, nem kell, hogy mondjam.
Nem kell, mert elárulnak szemeim,
Tudod jól, őszinték a szavaim.
Egy emlék tőlem vagy inkább rólam,
Mi történt, nem kell, hogy mondjam.
Nem kell, mert elárulnak szemeim,
Tudod jól, őszinték a szavaim.
Miközben énem egy darabját,kishúgom karomban tartom,
Kis arcát puszilom, szeretettel szorítom,
Elgondolkozok azon,jóváteszek mindent,majd ezen dolgozom,
És más lesz minden.Talán tévedek
És ugyanúgy holtak hajnalára ébredek.
De nem! Azt majd biztos nem hagyom,
S egy váratlan alkonyon átváltozom,
Bárányból farkas, hogy megvédjem a családom,
Ki tudja, mit elítélek, azt majd jónak látom.
És egyszerű mosollyal vágom el a torkom,
Ha nem bírom majd tovább, és azt mondom, feladom.
De nem! Az meg biztos nem én lennék,
Ha agyam is akarná, kezeim nem engednék,
Hogy életem, mit szerettem, saját magam elvegyem
Nem tehetem!Neved hűen kell őriznem.
De nem mondtam soha, hogy túlélem,
Remélem, nem várod el tőlem,
Hogy ezt a világot megértsem,
Mert nem értem és soha nem is fogom.
Lehet, képes vagyok rá, csak nem is akarom.
Refrén:
Egy emlék tőlem vagy inkább rólam,
Mi történt, nem kell, hogy mondjam.
Nem kell, mert elárulnak szemeim,
Tudod jól, őszinték a szavaim.
Egy emlék tőlem vagy inkább rólam,
Mi történt, nem kell, hogy mondjam.
Nem kell, mert elárulnak szemeim,
Tudod jól, őszinték a szavaim.
Egy emlék tőlem vagy inkább rólam,
Mi történt, nem kell, hogy mondjam.
Nem kell, mert elárulnak szemeim,
Tudod jól, őszinték a szavaim.
Egy emlék tőlem vagy inkább rólam,
Mi történt, nem kell, hogy mondjam.
Nem kell, mert elárulnak szemeim,
Tudod jól, őszinték a szavaim.
Egy emlék tőlem vagy inkább rólam,
Mi történt, nem kell, hogy mondjam.
Nem kell, mert elárulnak szemeim,
Tudod jól, őszinték a szavaim.
Egy emlék tőlem vagy inkább rólam,
Mi történt, nem kell, hogy mondjam.
Nem kell, mert elárulnak szemeim,
Tudod jól, őszinték a szavaim.
Három évvel fergeteges, Budapest Parkos koncertje után az Architects új lemezével tér vissza Budapestre. A koncert a zenekar eddigi legnagyobb magyarországi fellépése lesz, a helyszín ugyanis ezúttal a Budapest Aréna.
A legújabb, The Sky, The Earth & All Between című lemezük dalaival érkeznek
2026. január 27-én, ráadásul velük tart a szintén feledhetetlen bulit adó Landmvrks és a President is.
Egy album elkészítése néha élet-halál kérdése, különösen egy olyan kreatív zenekar számára, mint a brit metalcore-legenda Architects. De ezúttal az alkotási folyamat szükségessé tette, hogy igazi újjászületésen menjenek keresztül.
- Nem csak arról szólt, hogy adjunk ki egy újabb Architects-anyagot. Ennek a lemeznek kellett lennie a lemeznek, amiről az emberek beszélnek, amikor a zenekarunkról van szó
- mondja Sam Carter frontember.
Bandatársa, Dan Searle is ugyanezt vallja új munkájukról, a The Sky, The Earth & All Betweenről: „Amit mondani próbálunk, az az, hogy meg kellett csinálnunk az Architects kvintesszenciális albumát, amiben a legjobb tulajdonságaink és minden, amiben jeleskedünk, egyesül”.
Két évig a Metallicával turnéztak
Kevés zenekar jut el a 11. albumáig, és kevés zenekar hozza a legjobbját ilyenkor, de az Architects pontosan ezt tette. Az, hogy két évig a Metallicával turnéztak stadionokban, világossá tette számukra: mindörökké koncertezhetnek, noha amikor még szedett-vedett tinédzserként elkezdték a zenekart, ezt nem érezték lehetségesnek.
Most viszont rájöttek, hogy még csak a karrierjük felénél tartanak, feltéve, ha megmarad a szenvedély és megőrzik a kreativitásukat. „Lehet, hogy még nem vagyunk elég gazdagok ahhoz, hogy érdektelenek lehessünk” – viccelődik Searle –, „de mindig ott van az a félelem, hogy albumról albumra erőtlenebbnek látnak. Azt hiszem, néhányan így érezhettek az utolsó pár lemezünk után, mert kísérleteztünk az identitásunkkal. De olyan módon fejlődünk, ami egyedülálló – és ilyet nem gyakran látni.”
A zenekar legutóbbi albumai, a For Those That Wish to Exist és a The Classic Symtopms of a Broken Spirit az új dolgok kipróbálásáról szóltak. Amikor ezek a lemezek kritikailag és kereskedelmileg is jól teljesítettek, zöld utat jelentett számukra, hogy azt csináljanak, amit csak akarnak. Így hát elhatározták, hogy az újításokból levont tanulságokat valami olyasvalami elkészítésébe csatornázzák, amit annak a kicsúcsosodásának éreznek, amely felé az Architects már régóta tart.
A zenekar egyik legkedveltebb dala, a Doomsday a 2016-ban elhunyt Tom Searle, Dan bátyja és Architects-tagtársa előtt tisztelgett. A Bring Me The Horizon-os Jordan Fish-sel közösen írt dal kíváncsivá tette őket, hogy vajon fognak-e valaha is újra együtt dolgozni. Amikor Fish 2023-ban elhagyta a Bring Me-t, az Architects volt az első előadó, aki őt hívta el producernek, így Dan Searle felszabadult a szokásos produceri feladatok alól, hogy teljes mértékben a kreativitásra koncentrálhasson. Fish bevonása friss energiát hozott. „Érdemes volt vele akkor dolgozni, amikor rendkívül éhes volt, és volt mit bizonyítania” - mondja Searle.
Nagy volt a nyomás az új lemez munkálatai közben
A háromhetes munka egy privát brightoni stúdióban kezdődött. A nyomás nagy volt, de a folyamat – eltekintve attól, hogy mennyire komolyan vették a dolgot – szórakoztatóbb volt, mint a korábbi években bármikor. A közös brit humorérzék feldobta a hangulatot, ami vicces pillanatokhoz és hangmintákhoz vezetett az eddigi legsúlyosabb zenéik felvétele között. „Ha csináltunk valamit, amin mindhárman nevettünk, az szinte kivétel nélkül rajta maradt a lemezen. Azt hiszem, gyakran kaptuk azon magunkat, hogy az ízléstelent ízlésessé tettük, ami nagyon szórakoztató volt” – mondja Searle.
Hallgasd meg az egyik legnépszerűbb dalt, az Animals-t itt.
Az így létrejött The Sky, The Earth & All Between egy mesteri rockalbum, amely folyamatosan váltogatja az agresszív, dallamos és kísérleti hangzásokat, miközben megőrzi az egységes látásmódot.
A cím grandiózussága tükrözi az ambíciót, de a zene mégis könnyednek tűnik – elementáris összegzése mindannak, ami az Architects volt és amivé válhat. A vad Blackhole című daluktól az Everything Ends pop-metálos zsenialitásáig minden szám ösztönös ügyességről tanúskodik a hangok keverésében.
Ezt a mesteri elegyet mi is megízlelhetjük a banda eddigi legnagyobb budapesti koncertjén, 2026. január 27-én a Budapest Arénában.