Előadó: | Roy és Ádám Trió |
---|---|
Album: | Most jövünk mi |
Megjelenés: | 2000 |
Hossz: | 4:37 |
Szövegírók: |
Szabó Leslie Szabó Nagy László |
Nagy Ádám |
|
Kiadó: | BMG |
Stílus: | Pop-Rock |
Címkék: | altató [+] |
Az álom itt jár már közel,
Kis "Álmos" aludj hát csak el,
A játék-vár,
Nem épül már...
Kizárom a zajt, hogy csend legyen,
Ne bántson téged senki sem,
Vigyázok rád,
Hogy meseszép álmot láss!
Kinn a szél (már) suttogóra vált,
S pihen a kismadár...
Elbújik, mert ő is fáradt már,
Csak az álom száll...
AZ ÁLOM ITT JÁR MÁR KÖZEL
KIS "ÁLMOS", ALUDJ HÁT CSAK EL!
KIZÁROM A ZAJT, HOGY CSEND LEGYEN
CSAK ÍGY LEGYEN!
S ha felsír mégis egy kis zörej,
Ne félj, a két karom átölel,
Vigyázok rád!
Vigyázol rám!
S majd, ha a hajnal ébredő,
Csak lábujjhegyen lépked ő,
Míg a nap felkel,
Kit a mosolyod ébreszt fel!
És legyen a paplanod édes,
És legyen olyan közös álmunk,
Amire vágytunk!
Itt melletted alszom én,
Hogy az éjjeled ma is nyugodt legyen,
Hisz te vagy az életem!
KIS "ÁLMOS", ALUDJ HÁT CSAK EL!
ÉN MAJD ITT LESZEK KÖZEL
KIZÁRTAM A ZAJT HOGY CSEND LEGYEN
CSAK ÍGY LEGYEN!
Két műfaj találkozását mutatja be a Duett: zene és fényképezés című tablókiállítás, amely kedden nyílt meg Budapesten az MNMKK Magyar Nemzeti Múzeum kertjében.
A Magyar Nemzeti Múzeum és a Magyar Zene Háza közösen rendezi meg a kiállítást, amelynek másik része a városligeti intézményben látható. A két helyszínen megrendezett tárlatok fényképeit a Magyar Nemzeti Múzeum Történeti Fényképtárának gyűjteményeiből válogatták.
A Duett című kiállításban a zene és a fényképezés találkozik egymással
A két kifejezési forma egymással párbeszédet folytatva, formabontó módon mutatja be, ahogy a zenei élmények a fényképezés eszközei révén láthatóvá válnak.
A megszólaló zene betölti teret
Családi nappalit, hangversenytermet, rádióstúdiót, tánctermet, vendéglőt vagy akár egy városi teret, a képeken a zene, a zenélés és a hallgatás is képi formában jelenik meg.
Mindkét kiállítás azonos koncepció alapján jött létre
- A kiállítás archív felvételein zenei pillanatok, csend, harctér, polgári otthon és koncertek elevenednek meg. A pillanatfelvételek felidézik azt, hogy mi szólhatott ott és akkor. A néma képek a fantázia segítségével zenei élménnyé válnak - fogalmazott Bősze Ádám zenetörténész.
A kiállításon szereplő képek nem zenei hatást kívánnak kelteni a nézőben, nem a zenéből merítenek inspirációt, hanem a zenével töltött tereket nyitják meg előttünk, mindkét tárlatot különféle tértípusok mentén rendezték el.
Kilenc tértípus mentén mutat be archív felvételeket két hónapon keresztül
A szervezők olyan tereket kerestek, amelyek hangulatait és jelentéseit nagyban befolyásolta, hogy milyen zene szólt bennük és az, hogyan hatott az az ott lévőkre. Ezek a képek lehetőséget adnak arra, hogy kérdéseket tegyünk fel.
Az egyik képen a tizenhat éves Dohnányi Ernő látható édesapjával és más zenészek társaságában, egy másikon Cselényi József operaénekes otthonában a családjával, de Szabados György zongoraművész keze is felfedezhető az egyik archív felvételen zongorázás közben.
- Csellót készítő első világháborús katonák is megjelennek az egyik képen, de a kiállítás felvételei között feltűnik a Zeneakadémia tere is, amelyben "Clemens Krauss vezénylését képzelhetjük el, amint a Bécsi Operaház százfős énekkarát dirigálja a pesti közönség előtt" - mondta a kurátor.
Horn Márton, a Magyar Zene Háza intézményigazgatója beszédet mond a Duett: zene és fényképezés című tablókiállítás megnyitóján a Múzeumkertben 2025. október 7-én. A Magyar Nemzeti Múzeum és a Magyar Zene Háza közös kiállítása december 7-ig látogatható
Fotó: MTI/Hegedüs Róbert
Horn Márton, a Magyar Zene Háza intézményigazgatója szerint a képeket nézve megszólalhat bennünk a zene: olyan emlékek jönnek elő a gyerekkorból, a mindennapokból, amitől azt érezheti a néző, hogy a zene jelen van - hangsúlyozta.
A Duett: zene és fényképezés című tablókiállítás részlete a Múzeumkertben a megnyitó napján, 2025. október 7-én. A Magyar Nemzeti Múzeum és a Magyar Zene Háza közös kiállítása december 7-ig látogatható
Fotó: MTI/Hegedüs Róbert