Előadó: | Rudolf /musical/ |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Frank Wildhorn |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
TÖMEG: Nézd a város ünnepel
Ifjú Strauss dallamára
Fényben ég velünk a lét
Csillagzápor hull ma ránk
Újra színház, újra fény
Csillog-villog, pompában áll
Hála néked jótevőnk
Éljen hát a jó császár
UDVARONC:Őfelsége, Ferenc József császár!
F.JÓZSEF: Népem, itt az új csoda,
Újra él az utca, tér
Villanyégők garmada
Ez a város kincset ér
TÖMEG: Nincsen alku, nincs erény
Fénypontok ezrei szikráznak fel
Boldog mában él a múlt
Szép jövőnk így hozza el
PFEIFFER: Ámulj-bámulj,
Ez a villany az új bécsi álom
FÉRFI I: Lám megértük, hiszen hetvenegy óta, hogy várom.
NŐ II: Csődbe megy majd Hausi, a gyertyaárus a sarkon.
TÖMEG: Nézd az udvart, mennyi dáma és úr!
LARISCH GRÓFNŐ: Kedves Máriám,
Herceg Braganza csak önre vár ma
BRAGANZA: Bájos hölgyem,
Ön a legszebb, ezt mindenki látja
MÁRIA: Kedves herceg,
Szívből remélem bókja nem álca
EGYÜTT: Edward bálján újra együtt leszünk
TÖMEG: Itt az élet csillogás
Nő az üzlet dől a pénz
Itt a polgár mind király
Boldog vagy, ha Bécsben élsz
LÁZADÓK: Amíg mi nyomorgunk
Éhezünk, koplalunk
Fényes itt az ünnep
Utcára szorulva fázik a szegény
TÖMEG: Lázadó csavargók
Keményen dolgozni
Persze nem akartok
TAAFFE: Menjetek békében,
Míg elfutni van remény
Mire jó e zűrzavar
Minden elront, felkavar
Legyen végre újra csend
Fő a stílus, fő a rend
RUDOLF: Ez a Taaffe
Minden problémát elaltat szépen
SZEPS: Ravasz ember,
De már sokáig nem nézzük tétlen
RUDOLF: Az ön lapja,
Az az újság, az minden reményem
SZEPS: Amíg titkon
RUDOLF: Odaírok ellene
TAAFFE: Rudolf herceg és a szerkesztő izgága ember
F.JÓZSEF: Tartsa szemmel, s kérem szóljon, ha gyanúsat észlel.
Felelőtlen.
TAAFFE: Megtévesztik a zsidók a pénzzel.
F.JÓZSEF: Az a fontos, tudjak arról, mit csinál.
TÖMEG: Nézd a város ünnepel
Ifjú Strauss dallamára
Fényben ég velünk a lét
Csillagzápor hull ma ránk
Újra színház, újra fény
Csillog-villog, pompában áll
Hála néked jótevőnk
Éljen hát a jó császár
Újra színház, újra fény
Csillog-villog, pompában áll
Hála néked jótevőnk
Éljen hát a jó császár
Schoblocher Barbaráék feltöltötték jó energiákkal a Park közönségét
A 2011 őszén alakult Blahalouisiana Székesfehérvárról indult. Akkor beat-rock/pop-soul zenekarként aposztrofálta magát. A csapat azonban a tavaly megjelent Sötét Villám című lemez után napjainkban már egy, az eddiginél jóval színesebb zenei világba kalauzol. Az Amore (de nem veled) című szerzeménnyel a Blahalouisiana a közelmúltban le is leplezte az új érát.
A Parkban július 17-én tartott fellépésen a már ismert számokon kívül újdonságok is várták a rajongókat: a Blahalouisiana júliusig ugyanis több új dal megjelenését tervezi, melyeknek előszele már a budapesti koncerten is érzékelhető volt. Az estét Molnár Tamás nyitotta a Blahalouisiana előtt.
Blahalouisiana-dalszövegek itt.
Az este főszereplője a Blahalouisiana, és énekesnője, Schoblocher Barbara nem arról ismert, hogy megbújik a sarokban. A frontember öltözködése, karakteres hangszíne, hangjának intenzitása és dalszövegeinek tartalma mind megköveteli a maximális figyelmet. Mindemellett Barbara igazán kellemes jelenség a személyisége szempontjából is: a közönséggel együtt lélegezve vezette végig a koncertet, jóleső együtt-rezgéseket generálva.
A már a friss sajtófotókon is egészen üde stílust magára öltött formáció a közelmúltban megjelent Amore (de nem veled) című, az új érát előrevetítő dala mellett a koncert dallistájában a legnagyobb favoritok is helyet kaptak: a Túl távol, elég közel, a Szeressetek, a Faliórák vagy a Testemnek ha engedem.
Mi is az a friss éra, amellyel beharangozták a fővárosi koncertet?
Innen szép a győzelem, Ahol összeér összeér, Éllek túl, Ott van a nap, Nem ereszt – ilyen nótákkal is pakolta tele az estét a Blahalouisiana. Barbi párja, Apey (azaz Áron András, akivel több formációban is együtt zenélnek — így az Áron András & The Black Circle Orchestra-ban is) mély hatással van az énekesnő stílusára. Áron András igazi multi-instrumentalista multitálentum, aki a metalos gyökerei ellenére otthonosan mozog többek között a country világában is. Ebben pedig Barbi is remekül működik, s egyúttal finoman, jó érzékkel be is építi a stílus elemeit saját formációjába.
Mára a konga, a szaxofon, a földszínek alkalmazása, a béke és a szeretet hangsúlyozása, hippi-életérzés mind komfortosan vibrál a Blahalouisiana dalaival.
Beat, rock, kultúrház, háttérfüggöny és táncdalfesztivál
A látvány – Beatles-koncertek és a hetvenes éveket idéző, művelődési házas diszkók archív képkockáival, valamint a színpadon háttérként alkalmazott, szintén a kultúrház-érzetet keltő, finoman megvilágított drapériákkal egészült ki. Mindez a táncdalfesztiválok korszakába repített vissza. A beat és a rock volt a főszereplő. Több volt a félháznál a Parkban, a zenekar pedig láthatóan lazán, könnyedén létezett a színpadon. Élvezték azt a felhőtlen vibe-ot, amit ez az új irány hozzád a koncerthez.
Ez az összhatás a korábbi, Kovács Kati-Schoblocher Barbi duettet is megidézte.
Ha érdekel, milyen volt a látvány és az érzések a Parkban, nézd meg ezt a videót a korábbi duettről. Remekül leírja a fővárosi Blahalouisiana-koncert hangulatát.
A Faliórák annyira csúcsra járatta az érzelmeket, hogy Barbi sírva fakadt
– Bármennyire szeretek szerelmes lenni, a mai koncert érzése annál sokkal jobb
– fogalmazott az énekesnő.
A Vaksötét ezt követően akusztikus verzióban hangzott el és adott némi nyugvópontot az estének, hogy aztán a Kedvenc naplementém ismét felrázza a közönséget. A Szeressetek pedig tovább kontrázta a hangulatot.
Az estét az új sláger, az Amore zárta: temperamentumos, olaszos életérzést hagyva maga után.
– Vigyétek el ezt a sok pozitív energiát oda, ahol a legnagyobb szükség van rá. Meg tudjuk menteni a világot, elegen vagyunk itt és most ehhez
– tette hozzá Barbi.
Fotók: Blahalouisiana