minden elmúlik, saját hamvába hervad a rózsa...
vörös port szórva a tájra,ránt magával a porba,tudom hogy
nem kell megsúgnom, hogy mi késztett írásra
mert már próbálsz megérteni, próbálsz nyitni felém...
én rátok zárom rácsom, érzéki fogócska egy börtönben,
ahol az én pisztolyomat te, a tiédet én töltöm meg,
kölcsönös a szeretet, pedig te csak hallasz, én látlak
te vakon célzol, én pedig tudom, hogy úgy is eltalállak, mert
téged megfog egy hang, engem összezavar a világ, a tükör
a sors, az élet, a kód, a halál, egy szó maga a végzet,
gyere és értsd meg...
hogy ez több mint pár sor, nem az vagy kinek látszol
nem a parkett számít, hanem hogy ki kivel táncol..
pedig a szirmok elszórva, a parkett szélén gyászolnak
köszönnek a perceknek, mik elhagyva álmodnak...
én köszönök az álmomnak, hogy már szart se ér...
csak ülök és várok,próbálok szembe nézni a ténnyel
hogy eltiport az élet, és megkell küzdenem a fénnyel
mi ívet fon az élet hálójába,közös cél a tiszta hallójárat
meg az érzés ami összeköt, nem vagyunk összetört lelkek,
elkelt, a sír bolt, gondoltam elferdítem a síkot
aztán majd évek múltán húzhatok pár csíkot, a szobám falára
ez az élet felára,
a bizalom ösztönöz, hogy magamra húzzam az öltönyöm
majd én leszek ki belátja,az életem az ördögöm
a szabadság az istenem mi vezet,irányt mutat a kutad
mától a híd ad utat, a következő ugráshoz...
majd holnap hív a tudat, hogy küldjek egy smst a lelkemnek..
mert elhagytam a metrón,gyakran úgy érzem, hogy nem kellek
senkinek, gyerünk...indulok és megkereslek...
mikor rád találok, melletted barátok kik elestek,
csak te maradtál életben, majd ledőlve nézed hogy elhagy a rózsa
rájössz hogy hinni kéne a szóba,
nézni a szirmokat..mik elszállnak hervadtan szórva...
yo..mik elszállnak hervadtan szórva...
ha elszállnak a szirmok, nekem csak a toll marad
egy szakadt füzet...meg a könnyes oldalak
és egy sárga ceruza, plusz egy remegő kéz...
és egy ablak a pokolba, ahová a temető néz...
ahol hervadó rózsák, saját hamvukba olvadnak
mert lángol a szírteken, menyország véres bábúja
mi közli velem nem vagy egyedül, neked csak a toll marad
ami örökké vezet, a pokol tüzét bámulva....
minden elmúlik, saját hamvába hervad a rózsa...
próbálok nem figyelni a sorokra,
de csak halmozódnak bennem a kérdéseim
talán ha lelkem lépéseit figyelem akkor a
szemed érzéseit közvetlenül,
közvetíti a világ, fogd meg az összes hibád,
elporladunk mint a lehullott virág, gyere karolj át
olyan vagyok aki, ha akarod szeret,ha akarod bánt,
én értetek változom, öncélúan vezérel az évezred
nagy a csend ,még is felébreszt egy lélegzet
majd kérlek nézz rám, én barátként tekintek rád
legyintek már, csak úgy a szélbe, földúltnak érzem, amit te meghittnek látsz,
de csukd be a szemed, kívánj egy nagyot, fújd ki amit érzel
egy betű, egy sor, egy élet, egy mondat, egy végzet,
egy szerelem, de én érzem ez jó, nézem, hogy hullik a hó, tennék ellene
csak a magány mi marad, ha múlik a szó.
Szólíts meg, legyen ez egy tág fogalom,
zárt forgalom, egy halmazban, emberek jönnek mennek majd elmondhatom
kevesebb vagyok mint mások, pedig nem különbözünk egyáltalán
egy dal talán mi elárult, megvárunk mondd ezt, megáldanál,
hogy jobb legyen, ülj le mellém, hallgass meg, ennyit kértem
már nem vagyok az ki voltam, így hát elitéltem azt
aki voltál, rég nem szóltál, már nem is érdekel...
csak figyelem az arcokat a metrón,
nem kell hogy fönnakadjunk egy szón
ha szakad a vászon, az életem a jelszóm...
8 betűból rakj össze...majd 4 ből döntsd el kivagyok
ha eltelnek a percek, akkor csak 5 betűt írhatók
az urnám falára, mondtam már, én leszek ki belátja
hogy egy dobozból,fogom kérni hogy szeress,ahol bezárva
élek...eltávolodnak a fények, összeomlik a bástyám
ami mögött csak éntudtam mindent..te meg csak vársz rám
várod hogy elköszönjek, várom hogy elköszönhessek....
várom hogy befejezzem ezt a pár sort...te meg várod hogy vége legyen....
Schoblocher Barbaráék feltöltötték jó energiákkal a Park közönségét
A 2011 őszén alakult Blahalouisiana Székesfehérvárról indult. Akkor beat-rock/pop-soul zenekarként aposztrofálta magát. A csapat azonban a tavaly megjelent Sötét Villám című lemez után napjainkban már egy, az eddiginél jóval színesebb zenei világba kalauzol. Az Amore (de nem veled) című szerzeménnyel a Blahalouisiana a közelmúltban le is leplezte az új érát.
A Parkban július 17-én tartott fellépésen a már ismert számokon kívül újdonságok is várták a rajongókat: a Blahalouisiana júliusig ugyanis több új dal megjelenését tervezi, melyeknek előszele már a budapesti koncerten is érzékelhető volt. Az estét Molnár Tamás nyitotta a Blahalouisiana előtt.
Blahalouisiana-dalszövegek itt.
Az este főszereplője a Blahalouisiana, és énekesnője, Schoblocher Barbara nem arról ismert, hogy megbújik a sarokban. A frontember öltözködése, karakteres hangszíne, hangjának intenzitása és dalszövegeinek tartalma mind megköveteli a maximális figyelmet. Mindemellett Barbara igazán kellemes jelenség a személyisége szempontjából is: a közönséggel együtt lélegezve vezette végig a koncertet, jóleső együtt-rezgéseket generálva.
A már a friss sajtófotókon is egészen üde stílust magára öltött formáció a közelmúltban megjelent Amore (de nem veled) című, az új érát előrevetítő dala mellett a koncert dallistájában a legnagyobb favoritok is helyet kaptak: a Túl távol, elég közel, a Szeressetek, a Faliórák vagy a Testemnek ha engedem.
Mi is az a friss éra, amellyel beharangozták a fővárosi koncertet?
Innen szép a győzelem, Ahol összeér összeér, Éllek túl, Ott van a nap, Nem ereszt – ilyen nótákkal is pakolta tele az estét a Blahalouisiana. Barbi párja, Apey (azaz Áron András, akivel több formációban is együtt zenélnek — így az Áron András & The Black Circle Orchestra-ban is) mély hatással van az énekesnő stílusára. Áron András igazi multi-instrumentalista multitálentum, aki a metalos gyökerei ellenére otthonosan mozog többek között a country világában is. Ebben pedig Barbi is remekül működik, s egyúttal finoman, jó érzékkel be is építi a stílus elemeit saját formációjába.
Mára a konga, a szaxofon, a földszínek alkalmazása, a béke és a szeretet hangsúlyozása, hippi-életérzés mind komfortosan vibrál a Blahalouisiana dalaival.
Beat, rock, kultúrház, háttérfüggöny és táncdalfesztivál
A látvány – Beatles-koncertek és a hetvenes éveket idéző, művelődési házas diszkók archív képkockáival, valamint a színpadon háttérként alkalmazott, szintén a kultúrház-érzetet keltő, finoman megvilágított drapériákkal egészült ki. Mindez a táncdalfesztiválok korszakába repített vissza. A beat és a rock volt a főszereplő. Több volt a félháznál a Parkban, a zenekar pedig láthatóan lazán, könnyedén létezett a színpadon. Élvezték azt a felhőtlen vibe-ot, amit ez az új irány hozzád a koncerthez.
Ez az összhatás a korábbi, Kovács Kati-Schoblocher Barbi duettet is megidézte.
Ha érdekel, milyen volt a látvány és az érzések a Parkban, nézd meg ezt a videót a korábbi duettről. Remekül leírja a fővárosi Blahalouisiana-koncert hangulatát.
A Faliórák annyira csúcsra járatta az érzelmeket, hogy Barbi sírva fakadt
– Bármennyire szeretek szerelmes lenni, a mai koncert érzése annál sokkal jobb
– fogalmazott az énekesnő.
A Vaksötét ezt követően akusztikus verzióban hangzott el és adott némi nyugvópontot az estének, hogy aztán a Kedvenc naplementém ismét felrázza a közönséget. A Szeressetek pedig tovább kontrázta a hangulatot.
Az estét az új sláger, az Amore zárta: temperamentumos, olaszos életérzést hagyva maga után.
– Vigyétek el ezt a sok pozitív energiát oda, ahol a legnagyobb szükség van rá. Meg tudjuk menteni a világot, elegen vagyunk itt és most ehhez
– tette hozzá Barbi.
Fotók: Blahalouisiana