Előadó: | Menyasszonytánc (musical) |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Miklós Tibor |
Jávori Ferenc Fegya |
|
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Klezmer-musical |
Címkék: | Keressük! |
(Herskovics):
Nézzen mélyen a szemembe,
nem is oly régen szép voltam és fiatal.
És mikor végre beköszönt a szerelem
azt hittem én csak öröm lesz és diadal.
De jaj! A gyönyörű reménység,
sok szép emlék, mely néhanapján elkísér.
Számíthat rám, egy jó pajtásra.
Hát jöjjön és öleljen át!
(Blumné, Ella):
A szív a fontos, nem az ész.
(Herskovics):
És persze a sok pénz.
(Blumné, Ella):
Csak leckéztessen.
Nincs még ilyen undok ember.
(Herskovics):
Én?!
(Blumné, Ella):
Hisz hallom mit beszél,
hogy bántson az a cél.
Már mindent értek.
(Herskovics):
Nem én mentem Blumhoz férjhez.
(Blumné, Ella):
Nézzen mélyen a szemembe
s vallja be kérem mennyit ér egy házasság,
ha csak a gond, a córesz van az asztalon.
Azt mondom én mind őrült, aki belevág.
A dal a gyönyörű reménység,
ha nincsen pénz pár hónap alatt odavész.
Nem árt , ha bölcs az ember lánya.
Kijelentem, bárhogy bántja:
Blum volt a legjobb, és kész.
Szép nem volt és nem volt sok esze.
Volt pénze és volt szíve.
Jólét várt és rend és szeretet,
kényeztetett, mindig szeretett.
(Herskovics):
Ez jól cseng, de félig sem igaz.
Blum jó szíve mese csak.
Ez a mamlasz ez a pénzeszsák,
másnak titkon gyereket csinált.
Nézzen mélyen a szembe
(Blumné, Ella):
Maga még most is fittebb, mint egy siheder.
(Együtt):
Volt, ami volt. A fél életünk elszelelt,
de ez a tánc most vetekszik a régivel.
A múlt, sok gyönyörű reménység
csak szép emlék, mely néhanapján itt kísér.
(Herskovics):
Számíthat rám, egy jó pajtásra.
(Blumné, Ella):
Legyen így csak meg ne bánja,
(Együtt):
Hát jöjjön és öleljen át!
"Úgy érzem, egy életem van, nem leszek félember
mer’ bent izzik a szabadság a véremben"
Nyolcszámos lemezzel jelentkezik májusi tripla Aréna-koncertje előtt Magyarország legnépszerűbb előadója. A skatulya I. című lemezről a mariana.árok már túlszárnyalta a 2,5 milliós megtekintést YouTube-on, a cipoe pedig szintén hasít: 1,6 millió megtekintésnél jár. Ezekhez érkezik most hat további dal.
A dalszerző-előadó így mesél a lemezről: „Korábban mindig próbáltam előre összeírni, megtervezni minden dalt, aszerint haladni az alkotómunkával, ahogyan a fejemben egy album összeállt. Viszont a zenekészítési folyamat ennek a szöges ellentéte. Megannyi ilyen tapasztalat után biztosra mondom, hogy a legjobb hangulatok, illetve a legértékesebb gondolatok és dallamok mindig akkor érkeznek, amikor nincs előre felvázolva, hogy vajon milyen lesz a teljes egész.
A skatulya I. című lemezen Azahriah új területekre lép. Ő maga így fogalmaz: „A skatulya albumsorozattal igyekszem a legkísérletezőbb, legszélsőségesebb hangzásokat próbálgatni, aztán a legjobbakat leválogatom, s végül egy összefüggő sztorivá igyekszem formálni a lemezen.” S hogy a kísérletezést mennyire komolyan veszi, azt mi sem bizonyítja jobban, mint a tartarosz című dal – ami egy metálszám. Hasonlóra – hogy egy, a karrierje csúcsán járó popsztár metáldallal rukkoljon elő – még a nemzetközi színtéren se nagyon akad példa. De hát ő maga énekli: izzik a szabadság a vérében.
A visualizerekben a mariana.árok klipjének különös, enigmatikus látványvilága köszön vissza (Emil Goodman munkái), a szövegek pedig a carpe diemtől a világvége-flessig igen széles skálán mozognak. Egy biztos: úgy lángol, hogy még a tenger mélyén se lehet kioltani.
Fotó: Azahriah