(Bevezető)
Amikor eljön a nap, a sáskák készen állnak arra, hogy megragadják a
széllel érkező lehetőséget
(Riddler)
északa van, csak a csillagok fénylenek
legtöbben alszanak, a magam fajták ébrednek
életnek nevezzük, amit más soha sem érthet meg
a valóságban keresünk értelmet a képeknek
álmunkból ébredve, a világot szétesve látjuk
a magunk módján meg is váltjuk,
formáljuk ojanra ahogy nekünk jó lesz
ha kell leromboljuk, mint Lambert a fortresst
egy gyors teszt, amit rajtad lefuttatok
még alszol, én az agyadban kutatok
mutathatok képeket, a kék eget
vagy egy kirekeszett társadalmi réteget
kéreget mindenki, nem becsüli az életet
aki ilyen szar helyzetbe hozza a népeket
rémálom, gyere lásd, hisz én látom
ha megérted a valóságot, elédtárom
a menbránon át oltom beléd a szérumot
a formula terjed, a véredben szétrugod
az összes barikádot, alig látod,
de tisztul a kép, kinyitom a kalitkátok
refrén 2x
most indul minden, míg zavaros a vétel
de tisztul a kép, kiderül ki mit ér el
nem lével, de a szavak erejével
nézz ránk és rájössz minket mi vezérel
(Marshall)
Ez most álom, vagy valóság, a szót eltapossák
Elmossák, de ha kell új okosság a szemplerek lefossák
tisztul a kép, szemed kinyitod az ég kék
még semmi érték, nem vágod mi a mérték
a honcost tőled kérték, a ruhádat letépték
az emberek csak nézték, de a csórót be nem vélték
a fotó klik-klik már csattan is a vaku
a holnap esti blikkben ez lessz majd az adu
nem tabu, amit akarsz amit látsz
bekötik a szemed, megszületik egy lánc
erre szügséged van, mert megadja mire vágysz
bekötött szemekkel az orrodig se látsz
ha másra vagy utalva, nem tisztulhat a kép
az éned a fontos mindenféleképp
refrén 4x
most indul minden, míg zavaros a vétel
de tisztul a kép, kiderül ki mit ér el
nem lével, de a szavak erejével
nézz ránk és rájössz minket mi vezérel
(levezető)
egy biológiai fegyverről van szó, egy gombatörzsről, ami csak
sáskákat fertőz meg a neve metalisium.
Schoblocher Barbaráék feltöltötték jó energiákkal a Park közönségét
A 2011 őszén alakult Blahalouisiana Székesfehérvárról indult. Akkor beat-rock/pop-soul zenekarként aposztrofálta magát. A csapat azonban a tavaly megjelent Sötét Villám című lemez után napjainkban már egy, az eddiginél jóval színesebb zenei világba kalauzol. Az Amore (de nem veled) című szerzeménnyel a Blahalouisiana a közelmúltban le is leplezte az új érát.
A Parkban július 17-én tartott fellépésen a már ismert számokon kívül újdonságok is várták a rajongókat: a Blahalouisiana júliusig ugyanis több új dal megjelenését tervezi, melyeknek előszele már a budapesti koncerten is érzékelhető volt. Az estét Molnár Tamás nyitotta a Blahalouisiana előtt.
Blahalouisiana-dalszövegek itt.
Az este főszereplője a Blahalouisiana, és énekesnője, Schoblocher Barbara nem arról ismert, hogy megbújik a sarokban. A frontember öltözködése, karakteres hangszíne, hangjának intenzitása és dalszövegeinek tartalma mind megköveteli a maximális figyelmet. Mindemellett Barbara igazán kellemes jelenség a személyisége szempontjából is: a közönséggel együtt lélegezve vezette végig a koncertet, jóleső együtt-rezgéseket generálva.
A már a friss sajtófotókon is egészen üde stílust magára öltött formáció a közelmúltban megjelent Amore (de nem veled) című, az új érát előrevetítő dala mellett a koncert dallistájában a legnagyobb favoritok is helyet kaptak: a Túl távol, elég közel, a Szeressetek, a Faliórák vagy a Testemnek ha engedem.
Mi is az a friss éra, amellyel beharangozták a fővárosi koncertet?
Innen szép a győzelem, Ahol összeér összeér, Éllek túl, Ott van a nap, Nem ereszt – ilyen nótákkal is pakolta tele az estét a Blahalouisiana. Barbi párja, Apey (azaz Áron András, akivel több formációban is együtt zenélnek — így az Áron András & The Black Circle Orchestra-ban is) mély hatással van az énekesnő stílusára. Áron András igazi multi-instrumentalista multitálentum, aki a metalos gyökerei ellenére otthonosan mozog többek között a country világában is. Ebben pedig Barbi is remekül működik, s egyúttal finoman, jó érzékkel be is építi a stílus elemeit saját formációjába.
Mára a konga, a szaxofon, a földszínek alkalmazása, a béke és a szeretet hangsúlyozása, hippi-életérzés mind komfortosan vibrál a Blahalouisiana dalaival.
Beat, rock, kultúrház, háttérfüggöny és táncdalfesztivál
A látvány – Beatles-koncertek és a hetvenes éveket idéző, művelődési házas diszkók archív képkockáival, valamint a színpadon háttérként alkalmazott, szintén a kultúrház-érzetet keltő, finoman megvilágított drapériákkal egészült ki. Mindez a táncdalfesztiválok korszakába repített vissza. A beat és a rock volt a főszereplő. Több volt a félháznál a Parkban, a zenekar pedig láthatóan lazán, könnyedén létezett a színpadon. Élvezték azt a felhőtlen vibe-ot, amit ez az új irány hozzád a koncerthez.
Ez az összhatás a korábbi, Kovács Kati-Schoblocher Barbi duettet is megidézte.
Ha érdekel, milyen volt a látvány és az érzések a Parkban, nézd meg ezt a videót a korábbi duettről. Remekül leírja a fővárosi Blahalouisiana-koncert hangulatát.
A Faliórák annyira csúcsra járatta az érzelmeket, hogy Barbi sírva fakadt
– Bármennyire szeretek szerelmes lenni, a mai koncert érzése annál sokkal jobb
– fogalmazott az énekesnő.
A Vaksötét ezt követően akusztikus verzióban hangzott el és adott némi nyugvópontot az estének, hogy aztán a Kedvenc naplementém ismét felrázza a közönséget. A Szeressetek pedig tovább kontrázta a hangulatot.
Az estét az új sláger, az Amore zárta: temperamentumos, olaszos életérzést hagyva maga után.
– Vigyétek el ezt a sok pozitív energiát oda, ahol a legnagyobb szükség van rá. Meg tudjuk menteni a világot, elegen vagyunk itt és most ehhez
– tette hozzá Barbi.
Fotók: Blahalouisiana