Előadó: | Alvin és a mókusok |
---|---|
Album: | Mi ilyenkor szoktunk sírni! |
Megjelenés: | 2006 |
Hossz: | 0:00 |
Szövegírók: |
Pásztor István |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Alvin Records |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Van egy srác a szomszéd utcában
Még csak tizenhat éves de százötven kiló
Tartanak is tőle a környéken
Nincsen a szemében semmi jó.
Azt beszélik az apja gengszter
De nem egy ócska hasisnepper
Fegyvert hordó sötét ember
Ellenkezni vele senki nem mer
Menő kurvák, BMW-vel
Nagymenők kényelmével
Bárkit lenyom puszta kézzel
Elég ha rosszul nézel
De sajnos
Nem látnám, hogy hiány van
A szép nagy magyar maffiában
Úgy látszik már nincsen helyem
Szét kell nézni a nagyvilágban
Hátha kell még egy plusz fő
És olyan lehetek, mint ő.
én is
mégis
De itt már
bárhová nézek, mindenütt ülnek
Napról napra feljebb kerülnek.
Orgovánék színesfémmel
Tóthték védelmi pénzzel
Orbánék bányafejtéssel
Gyurcsányék az üzletrésszel
Schtolmayer banki részvénnyel
Nem érik be kevéssel
Nem látnám, hogy hiány van
A szép nagy magyar maffiában
Úgy látszik már nincsen helyem
Szét kell nézni a nagyvilágban
Hátha kell még egy plusz fő
És olyan lehetek, mint ő.
Én is
mégis
mindenki
Őket irigyeli
Néha ad
Ha többet kap
De a húsos tálhoz közel
Nem engedi
Kicsi ország
De naggyá válok
Hogyha náluk
munkát találok
Anyám is boldog lesz
Ha megtudja
Hogy a saját lábamon állok.
sajnos
Nem látnám, hogy hiány van
A szép nagy magyar maffiában
Úgy látszik már nincsen helyem
Szét kell nézni a nagyvilágban
Hátha kell még egy plusz fő
És olyan lehetek, mint ő.
Egy nagymenő.
Schoblocher Barbaráék feltöltötték jó energiákkal a Park közönségét
A 2011 őszén alakult Blahalouisiana Székesfehérvárról indult. Akkor beat-rock/pop-soul zenekarként aposztrofálta magát. A csapat azonban a tavaly megjelent Sötét Villám című lemez után napjainkban már egy, az eddiginél jóval színesebb zenei világba kalauzol. Az Amore (de nem veled) című szerzeménnyel a Blahalouisiana a közelmúltban le is leplezte az új érát.
A Parkban július 17-én tartott fellépésen a már ismert számokon kívül újdonságok is várták a rajongókat: a Blahalouisiana júliusig ugyanis több új dal megjelenését tervezi, melyeknek előszele már a budapesti koncerten is érzékelhető volt. Az estét Molnár Tamás nyitotta a Blahalouisiana előtt.
Blahalouisiana-dalszövegek itt.
Az este főszereplője a Blahalouisiana, és énekesnője, Schoblocher Barbara nem arról ismert, hogy megbújik a sarokban. A frontember öltözködése, karakteres hangszíne, hangjának intenzitása és dalszövegeinek tartalma mind megköveteli a maximális figyelmet. Mindemellett Barbara igazán kellemes jelenség a személyisége szempontjából is: a közönséggel együtt lélegezve vezette végig a koncertet, jóleső együtt-rezgéseket generálva.
A már a friss sajtófotókon is egészen üde stílust magára öltött formáció a közelmúltban megjelent Amore (de nem veled) című, az új érát előrevetítő dala mellett a koncert dallistájában a legnagyobb favoritok is helyet kaptak: a Túl távol, elég közel, a Szeressetek, a Faliórák vagy a Testemnek ha engedem.
Mi is az a friss éra, amellyel beharangozták a fővárosi koncertet?
Innen szép a győzelem, Ahol összeér összeér, Éllek túl, Ott van a nap, Nem ereszt – ilyen nótákkal is pakolta tele az estét a Blahalouisiana. Barbi párja, Apey (azaz Áron András, akivel több formációban is együtt zenélnek — így az Áron András & The Black Circle Orchestra-ban is) mély hatással van az énekesnő stílusára. Áron András igazi multi-instrumentalista multitálentum, aki a metalos gyökerei ellenére otthonosan mozog többek között a country világában is. Ebben pedig Barbi is remekül működik, s egyúttal finoman, jó érzékkel be is építi a stílus elemeit saját formációjába.
Mára a konga, a szaxofon, a földszínek alkalmazása, a béke és a szeretet hangsúlyozása, hippi-életérzés mind komfortosan vibrál a Blahalouisiana dalaival.
Beat, rock, kultúrház, háttérfüggöny és táncdalfesztivál
A látvány – Beatles-koncertek és a hetvenes éveket idéző, művelődési házas diszkók archív képkockáival, valamint a színpadon háttérként alkalmazott, szintén a kultúrház-érzetet keltő, finoman megvilágított drapériákkal egészült ki. Mindez a táncdalfesztiválok korszakába repített vissza. A beat és a rock volt a főszereplő. Több volt a félháznál a Parkban, a zenekar pedig láthatóan lazán, könnyedén létezett a színpadon. Élvezték azt a felhőtlen vibe-ot, amit ez az új irány hozzád a koncerthez.
Ez az összhatás a korábbi, Kovács Kati-Schoblocher Barbi duettet is megidézte.
Ha érdekel, milyen volt a látvány és az érzések a Parkban, nézd meg ezt a videót a korábbi duettről. Remekül leírja a fővárosi Blahalouisiana-koncert hangulatát.
A Faliórák annyira csúcsra járatta az érzelmeket, hogy Barbi sírva fakadt
– Bármennyire szeretek szerelmes lenni, a mai koncert érzése annál sokkal jobb
– fogalmazott az énekesnő.
A Vaksötét ezt követően akusztikus verzióban hangzott el és adott némi nyugvópontot az estének, hogy aztán a Kedvenc naplementém ismét felrázza a közönséget. A Szeressetek pedig tovább kontrázta a hangulatot.
Az estét az új sláger, az Amore zárta: temperamentumos, olaszos életérzést hagyva maga után.
– Vigyétek el ezt a sok pozitív energiát oda, ahol a legnagyobb szükség van rá. Meg tudjuk menteni a világot, elegen vagyunk itt és most ehhez
– tette hozzá Barbi.
Fotók: Blahalouisiana