Előadó: | Ludditák |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Fiáth Marianna Fiáth Titanilla |
Jakab Zsolt Kondor Péter |
|
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Hip hop |
Címkék: | Keressük! |
Ha az én anyám az Éva, biztos borda tört,
mert nem az vagy, mint a Klárinak a Korda György,
inkább egy horda szörnyű szelleme,
tudom, e kellemes nyáréjszakán is kellene
veled, de indul a morfondír,
mér’ csörtetsz, mint egy John Deer,
fehérebb leszek, mint a rajtad maradt frottír-
zokni, „Na mozogni!”, mint egy hollandit,
megtekergetsz, míg bámulom a Stohl Bandit.
Ami számít itt: a jó tágra tárt punci,
gyengéd arc, mint egy ávós pártfunkci,
vagy Rumcájsz-bajszú kaller a szögödi buszon,
APU!! Mér’ is kellett túllépnem az Ödipuszon?
Mint egy bankban Bánk bán, mint egy sánta kánkán,
mint egy őrsvezetőhelyettes-képző tábor Zánkán,
olyan szánalmas vagy, ez még elég enyhe,
vagy a hemp rostja vagy a szentostya elrepít a mennybe.
Refr.: Sex! Hiába tolod a csajod, úgyis eltolod.
Drugs! Hiába tolod fel az adagod, eltolod.
Rock’n roll! Hiába tolod el a dalod, úgyis eltolod,
úgyis eltolod, mer’ mindig eltolod!
Sex! Hiába tolod a csajod, úgyis eltolod.
Drugs! Hiába tolod fel az adagod, eltolod.
Rock’n roll! Hiába tolod el a dalod, eltolod szépen,
mint a mitológiádat a tolószéken!
Suttyomban ragasztózok,
mint a szar a gazban,
közben meg reszketek,
ahogy a Félelemben Vegasban
a Johnny Depp, egy
itthoni rap megy, hogy:
Tépjek vagy lépjek, ezen tépelődöm,
mer épen kéne kezdenem a délelőttöm
holnap, de tolnak az arcok előttem.
Nagy a nyomás: legyen teljes az élet, mint a hasonulás.
Aztán egy dílert várok kínos holtidőkkel,
majd szétrúgom háromcsíkos sportcipőkkel,
mint a Ronaldót, adom az anarchót:
a legális szoftnarkón is legyen vonalkód!
Végül elhúzom a csíkot, ma nem lesz mákom,
asszem jobb lesz inkább, hogyha legyantázom
azt a maradék barázdát az agyamról,
igen, a maradékból, és a karomból
kirepül az erő, ma sem maradok állva,
a porból vétettem, így vagyok kitalálva,
ha-ha-hallucinációra szocializálva,
ezért a figyelmemre sem vagy jogosult,
igen, a renoméhoz minimum egy drogos múlt
kell, hát lődd be magad, így befektethetsz,
ha van anyagos sztorid, lefektethetsz!
Ma nem attól leszünk haverok, hogy mindketten magyarok,
de hogy benned is az anyarozs mint Zaporozsec kanyarog,
lehetsz hábé, vagy yuppie, akinél ott a kápé,
fogd fel: az egész nemzet kába kábé!
Kinek tűnsz fel a fűvel: mint a tévé meg a kávé,
fogd fel: az egész nemzet kába kábé!
Refr.
Én sem vagyok hős, mint Old Shatterhand,
de hol az a hinterland, amiről azt hittem, bocs, hogy az underground,
mint egy van der Graaf az egyenáramot,
persze hogy nem generált egy új államot
az enervált generáció, a degenerált kor,
ahol a zene csak egy holdkór, a menedzser a hárdkór
csávó, és egy kanyivasért tolod le a bugyidat,
a bratyival meg eladod a gagyidat.
Ja, ettől bűzlesz messziről, mint a hímlepkék,
de a pacsiból meglesz a Wan2-címlapkép.
Tudod, a profitom a grafitom
sercegése eredménye a papíron:
itt a Ludditák! Pénzsóvár öreg gecik?
Lőj le, mielőtt bekövetkezik!
Aszondod, mert megfordulni nemcsak Pál mert,
a búcsúkoncert előtt ölj meg, mint a Laura Palmert!
Refr.
A tizennyolc főt számláló zenekar július 3-án a főváros legnagyobb szabadtéri koncerthelyszínén lépett fel. Tizenhárom énekessel, öt zenésszel és egy, háromtagú fúvós szekcióval álltak színpadra. A Budapest Bár monstre koncerttel ünnepelte a fennállása tizennyolcadik születésnapját.
Én a bánatomat mindig kifogom videó itt.
A Budapest Bár az elmúlt, közel két évtized egyik legkülönlegesebb társulása a hazai zenei életben. Farkas Róbert a magyar zene paletta ikonikus előadóit és zenészet összefogva dolgoz fel filmslágereket, kuplékat, táncdalokat és egyéb híres dalokat úgy, hogy azokat mívesen hangszerelt cigányzene kíséretében, újrahangolva adja elő a formációval. A rendszeresen koncertező Budapest Bár a sokak által ismert dallamokat, a rég elfeledett kincseket önti a mai kor közönsége számára is élvezhető formátumba.
A csapat eredetileg egy lemezt tervezett, 2025-ben azonban már elmondhatja, hogy 1500 koncert, 10 lemez, egy könyv, egy film, és sok-sok lehengerlő pillanat van mögötte.
Az este keretében fellépett a Parkban a formáció teljes tagsága, azaz: Behumi Dóri énekes, fuvolista, Farkas Richárd bőgős, Farkas Róbert zenekarvezető, hegedűművész, gitáros, Ferenczi Bora énekes, Ferenczi György énekes, szájharmonikás, Frenk énekes, Keleti András énekes, dalszerző, Kiss Tibor énekes, dalszerző, Kisvári Bence dobos, Kollár-Klemencz László énekes, dalszerző, Lovasi András énekes, dalszerző, Mező Misi énekes, Németh Juci énekes, dalszerző, Ökrös Károly harmonikás-zongorista, Rutkai Bori énekes, dalszerző, Szűcs Krisztián énekes, dalszerző, Tóth Vera énekes és Ürmös Sándor cimbalmos.
Nem meglepő, hogy kik kapták a legnagyobb tapsot
Fellépésük már a korai években kultikussá vált a Budapest Bár koncertjein. Ők azok, akik már a formáció előtt is a hazai zenei élet kiválóságai voltak a saját zenekaruk élén. Kiss Tibi és Lovasi András a legrégebbi motorosok a Bár életében, ahogyan Németh Juci is. Az énekesnő nem csupán énekelt egy dalt, hanem szórakoztató mesét is kreált hozzá, amelyet úgy adott elő, mintha egy mókás színdarab vezető színésznője állna a színpadon. Szórakoztató és végtelenül energikus volt a produkciója.
Mező Misi fellépése közben a Park stábja is táncra perdült.
Kollár-Klemencz Lászlóra egyszerűen nem lehet nem figyelni
Kollár-Klemencz László korábbi saját, Kistehén nevű formációjának ikonikus dalával, az Ezt is elviszem magammal című szerzeménnyel tarolt és kapott elképesztő tapsot. Az író-költő-énekes-dalszerző napjaink egyik legizgalmasabb jelensége a hazai kulturális élet palettáján és ez szinte tapintható volt a közönség rezgéseiben is.
Szűcs Krisztián, a Heaven Street Seven frontembere vitathatatlanul a hazai alternatív zenei élet legnépszerűbb előadója volt, két évtizeden keresztül. Majd amikor pár évvel ezelőtt – szintén a Budapest Parkban – a HS7 visszatért a színpadra bebizonyosodott, hogy mit sem veszített erejéből mindaz, amit az énekes és a köré épült minőségi muzsikálás képvisel. Ezen az estén a Húszezer éjszakás kalandot énekelte a Budapest Bár koncertjén.
Természetesen Rutkai Bori, Ferenczi Bora, Frenk, Behumi Dóri és Ferenczi Gyuri és a többi énekes is visszatért a színpadra a második felvonásban is. Mindenki olyannyira együtt lélegzett a produkcióval, hogy egymás dalait is – stílszerűen – bárként berendezett színpadon ülve nézték végig.
A Szilvafácska továbbra is osztatlan sikernek örvend
Az egyik legnagyobb ovációt a Lovasi András tolmácsolásában csúcsra járatott és a streaming-listák alapján is az egyik legnépszerűbb dal, a Szilvafácska zsebelte be a Parkban.
Ezt a nótát a tizenegynéhány éves lányok is teli torokból énekelték, s bár szokatlan volt hallani tőlük, hogy “nőjj nekem, hadd legyen a Bandi bának pálinkája”, az este hangulatához abszolút illeszkedett.
Az este végén kizárólag a zenekar játszott
Vérbeli cigány ritmusokat hallhatott a közönség, a zene iránt alázatos, a hangszereiket mesterien bűvölő zenészek tolmácsolásában.
Énmellettem elaludni nem lehet videó itt.
Kiss Tibi Tóth Vera kettőse zárta az estét
Az Eurythmics, Annie Lennox és Dave Stewart időtlen klasszikusával, a Sweet Dreams-szel léptek fel, amely természetesen a Budapest Bár-dalok stílusában, az egyik leginkább nagyívű hangszereléssel szólalt meg.
A teltház-teremtette hangulatot, a hömpölygő tapstenger képét, rengeteg boldog arc látványát és a táncoló staff-os lányok emlékét is hazavitte a koncertlátogató a Budapest Bár születésnapi koncertjéről.
A Parkban készült, tavalyi koncertvideó itt.
Fotók: Budapest Park Facebook