Előadó: | Killakikitt |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
AZA |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | hip-hop |
Címkék: | Keressük! |
Szoszi tesó, ha mi beszívunk az kész show,
az élet egy étel de sosincsen rajta só.
Sosincsen nálad joe remélem hoztál egy ezrest,
dupla adag kéne? Haver na ne nevettess...
Nem jön az ki, max, haskából egy kicsi,
ha cigibe szúrom, égetem nekérdezd, hogy micsi...
-várjá, hogyvan?-
Mindíg bekóstolom az adagot amielőtt kiosztom.
Ez lett a posztom, hogy magamat megfosztom,
attól, hogy valaha rendes ember leszek,
de megmondom neked őszintén, hogy a világra teszek.
Én mindig az leszek aki most is vagyok,
mindenkit békénhagyok, de mint egy vipera marok
ha kritizálnak a szarok. Amíg nekem a csajok,
neked megmarad a marok....ba a lankadt farok.
Úgy mint a népdalok fenmarad a tirpa sláger,
ömlik a szó belőle felemészt mint a Fire,
ez nem egy műmájer ha a Killakikitt jön haver kurvagyorsan állj el!!
Betervezed a jót, később kisül a rossz,
akkorát basz rád az élet mint Roland Gaross.
Becsúszik egy baleset, napodba kosz,
műtőasztalon fekszel, aki téged műt az orvosnak rossz.
Gyere csobbanj a vérbe van még pár hossz,
hostessek a pokolból a halál meg lapot oszt.
Nincs rajtam Nike se Lacoste
a Reebokomról törlöm le a koszt mer a kosz az rossz!
Koszos nálad a koszt, Wacuumszleng balesetet okoz,
én tábornok vagyok és a rímem az lefokoz!
Velem ne szopózz, csak ha csaj vagy de akkor oszd,
a testedet kislány mellém most ide hozd!!
Csavard fel a szőnyeget és oltsad el a lámpát.
Megbaszom a feketét, a fehéret, a sárgát,
kirakom a márkát mer a szitu itt már durva,
hogy az összes gádzsi csak egy, pénzéhes kurva.
E népnek a Killakikitt veszélyes és halálos,
szar a szitu mint csupasz picsával a csalános.
Mindenmás gagyi csak a Wacuumairs a márkás,
a mi szövegünktől lessz csak az összes pina nyálkás.
Bármihez nyúlok rögtön arannyá válik,
légy óvatos a szobámban felül a plafon mállik.
Fegyverben állig, készen állok a harcra,
kimegyek a streetre bombát baszok az arcba.
Kinyírlak te geci, elhiheted, hogy nem kamuzok,
beleszívok a dzsóba azt a tetemedre hamuzok.
Nem vagyok más csak egy kurva nagy képű kölök,
nem sok embert szeretek de értük viszont ölök...
Előfordult párszor, hogy a könnyem is ki futott
mikor a kenyeremre egy szelet párizsi se jutott...
-Ja.. Figyelj..-
Semmise' lehetetlen mert nemvagyok tehetetlen,
kerek az én életem, mert nem adom el szeletekben,
önmagam vagyok nem találsz meg engem más szerepekben.
2x:
Ez a szenny, amitől remeg a szem lebeny,
gyilkos a szleng ami most a streeteken teng, szoszi Wu-Tang!
Az életed tudod hajszálon leng, nem segít se Shui se Feng,
neked most véged bang!
1. rész, Fotográfus mesterek és fotóművészek íróportréi, 2024. április 27 – június 24.
2. rész, A múzeumi fényképészek íróportréi, 2024. június 27 – december 15.
2024-ben alapításának 70. évfordulóját ünnepli a Petőfi Irodalmi Múzeum, amelyet egy gazdag és sokszínű, gyűjteményeit bemutató kiállítássorozattal ünnepel meg. Ennek a sorozatnak képezi az első részét A halandóság törékeny arcai fotókiállítás a Petőfi Irodalmi Múzeum gyűjteményének íróportréiból. A jubileumi tárlat olyan válogatást mutat be a múzeum archív fényképeiből, amely sajátos keresztmetszetet nyújt az irodalom jeles szereplőiről éppúgy, mint a magyar fotótörténet kiemelkedő alkotóiról.
A kiállítás felépítése rendhagyó, mivel azonos főcím alatt két önálló, időben egymást követő tárlat szerepel. Az elsőn (2024. április 27 – június 24.) az archív írói arcképekre, míg a másodikon (2024. június 27 – december 15.) a múzeumi fényképészek munkája során készült portrékra kerül a hangsúly. A két egymást követő tárlat összesen mintegy 150, a múzeum tulajdonában lévő klasszikus magyar író arcképét vonultatja fel.
Végigtekintve a kiállításon, a látogató számos ismerős fényképre bukkanhat. Ki ne látta volna tankönyvében a megtört tekintetű Arany, az igéző Ady, a kalapos dendi Kosztolányi vagy a vigasztalan Juhász Gyula fotóját? Közös bennük, hogy valamennyit a PIM fotógyűjteménye őrzi.
A múzeum már 1954-es megalakulásakor kiemelt jelentőséget tulajdonított a fotográfiáknak, amelyek műtárgyként, készítőjüket is megnevezve kerültek be a nyilvántartásba. Az áprilisban megnyílt tárlat válogatás a Művészeti, Relikvia- és Fotótár 40 ezer darabos írói ikonográfiai kollekciójából, a PIM fotógyűjteményének legértékesebb egységéből. A Művészeti Tár fotógyűjteménye országosan is a legnagyobb írói képi adatbázis, és mint ilyen, nélkülözhetetlen kiállítások, irodalmi kiadványok összeállításakor is.
Az első bemutatón (2024. április 27. – június 23.) szereplő, időrendben kiállított mintegy 80 fénykép neves fotográfusok – Simonyi Antal, Ellinger Ede, Uher Ödön, Székely Aladár, Rónai Dénes, Pécsi József, Escher Károly, Zinner Erzsébet, Balla Demeter, Gink Károly, Molnár Edit, Szilágyi Lenke és többek - munkáin keresztül egyben fotótörténeti ívet is felrajzol, érzékeltetve, hogyan alakult a portréfényképezés technikája és szemléletmódja a korai és a legújabb felvételek között eltelt mintegy 150 évben. A tárlat legkorábbi fotográfiája Tiedge János Vörösmartyt ábrázoló felvétele 1854-ből, míg a legutóbbiak a 2000-es évekből valók. A kiállítás az irodalom és fotográfia egyfajta izgalmas találkozására invitál.
A gyűjtemény bővelkedik különleges, korai fényképészeti eljárással készült eredeti fotográfiákban. Kiemelkedik közülük Székely Aladár Ady Endréről 1915-ben készült dedikált fotója, Simonyi Antal Jókai Mórról, illetve Arany Jánosról készült albumin fényképei, Ellinger Ede Arany János fényképe, Balogh Rudolf Molnár Ferencről haditudósítóként készült fotója, vagy Edward Steichen, a divatfotózás úttörőjének Molnár Ferenc portréja, és Kaffka Margit albumin fényképe.
A halandóság törékeny arcai címet Juhász Ferenc Molnár Edit Íróportréim című 1973-as pécsi kiállítására írt megnyitóbeszédéből kölcsönöztük.
A második kiállításon (2024. június 27. – december 15.) a PIM fotósai (Berekméri Zoltán, Flesch Bálint, Bókay László, Dobóczi Zsolt, Belicza László Gábor, Gál Csaba és Birtalan Zsolt) által az elmúlt évtizedekben készített íróportrékra kerül majd a hangsúly.
A kiállítás kurátorai: Kovács Ida és Kemény Aranka irodalmi muzeológusok, PIM
Grafikai tervezés: Csuport Andrea
Látványterv: Mihalkov György, PIM