Előadó: | FankaDeli |
---|---|
Album: | Rendezői változat |
Megjelenés: | 2008 |
Hossz: | 3:55 |
Szövegírók: |
Kőházy Ferenc Sági Zoltán |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Night Child Records |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
"lecgo ferkó emmó retró
itt a negrot kapod max nem a necrot
broklin helyett békés trikolor álom
kiccsattanok hiába várod a halálom
nájcsájd falka fanka meg a gőzi
kojsz tekeri a kormányt és megtanít nőzni
ha kell ez tedd be ha nem kell nem baj
itt repp van ez van f a n k a
a rapruha drága ettől értékét veszti
a szarszag az szarszag vidéki pesti
vagy budai az egy város nagyképű paraszt
csak itt pontyot esznek ott meg menő a lazac
ballagás autó diploma lakás
neked a jégkocka nekem a parázs
leszarom mit beszélsz a tetted majd igazol
eldőlök a méztestől te meg a csivasztól
a gorilla grimaszol fáj neki a tény
a koxtól nem áll fel az tényleg tré
na mi van né a féjred hol kóborol
hogy építsek hiphoppot ezekből romokból
pacsizunk me respekt van ez megy itt emóba
felfelé ívelnél cserébe gatya letolva
erre a szezonra jegyet akkor vegyél
ha a csajod ledér és ez neked belefér
szemtől szembe nállatok nem divat
nállunk meg igen látod hogy milyen vagy
kötöd az ebet a karóhoza
csak nem stimmel a pofád a karodhoz
neked valami amcsi repper az etalon
aki gortexben feszít a weblapon
komolyan feladom én már ezt nem bírom
hogy ennyire okos pár embíró
ez nem ríó nem is banglades
itt a lemezem te meg csak add a kesst
rímeket fabrikálni anyám is tud ám
neked művészi érték ha a májkba púztál
na húzzál amíg szépen szólok
szerinted a sziget olyan mint vúdsztok
bár tényleg annyit szívtok abban nincs hiba
én vagyok a feri te meg a biccs nigga
vagy fordítva az én apám faszát
mer te dzsippet kaptál én csak egy ladát
na lá tod csak annyi a tré
hogy a ba rá tod is csak a pézé
abból lesz fű abból lesz rapkabát
majd a jó isten eldönti ki mennyire retardált
ne felejtsd el a rap miről szől
a véred érzed lábdobtól forr
a dj rákarcol ennyi az egész ám
nem nagy találmány mégis az életem"
1. rész, Fotográfus mesterek és fotóművészek íróportréi, 2024. április 27 – június 24.
2. rész, A múzeumi fényképészek íróportréi, 2024. június 27 – december 15.
2024-ben alapításának 70. évfordulóját ünnepli a Petőfi Irodalmi Múzeum, amelyet egy gazdag és sokszínű, gyűjteményeit bemutató kiállítássorozattal ünnepel meg. Ennek a sorozatnak képezi az első részét A halandóság törékeny arcai fotókiállítás a Petőfi Irodalmi Múzeum gyűjteményének íróportréiból. A jubileumi tárlat olyan válogatást mutat be a múzeum archív fényképeiből, amely sajátos keresztmetszetet nyújt az irodalom jeles szereplőiről éppúgy, mint a magyar fotótörténet kiemelkedő alkotóiról.
A kiállítás felépítése rendhagyó, mivel azonos főcím alatt két önálló, időben egymást követő tárlat szerepel. Az elsőn (2024. április 27 – június 24.) az archív írói arcképekre, míg a másodikon (2024. június 27 – december 15.) a múzeumi fényképészek munkája során készült portrékra kerül a hangsúly. A két egymást követő tárlat összesen mintegy 150, a múzeum tulajdonában lévő klasszikus magyar író arcképét vonultatja fel.
Végigtekintve a kiállításon, a látogató számos ismerős fényképre bukkanhat. Ki ne látta volna tankönyvében a megtört tekintetű Arany, az igéző Ady, a kalapos dendi Kosztolányi vagy a vigasztalan Juhász Gyula fotóját? Közös bennük, hogy valamennyit a PIM fotógyűjteménye őrzi.
A múzeum már 1954-es megalakulásakor kiemelt jelentőséget tulajdonított a fotográfiáknak, amelyek műtárgyként, készítőjüket is megnevezve kerültek be a nyilvántartásba. Az áprilisban megnyílt tárlat válogatás a Művészeti, Relikvia- és Fotótár 40 ezer darabos írói ikonográfiai kollekciójából, a PIM fotógyűjteményének legértékesebb egységéből. A Művészeti Tár fotógyűjteménye országosan is a legnagyobb írói képi adatbázis, és mint ilyen, nélkülözhetetlen kiállítások, irodalmi kiadványok összeállításakor is.
Az első bemutatón (2024. április 27. – június 23.) szereplő, időrendben kiállított mintegy 80 fénykép neves fotográfusok – Simonyi Antal, Ellinger Ede, Uher Ödön, Székely Aladár, Rónai Dénes, Pécsi József, Escher Károly, Zinner Erzsébet, Balla Demeter, Gink Károly, Molnár Edit, Szilágyi Lenke és többek - munkáin keresztül egyben fotótörténeti ívet is felrajzol, érzékeltetve, hogyan alakult a portréfényképezés technikája és szemléletmódja a korai és a legújabb felvételek között eltelt mintegy 150 évben. A tárlat legkorábbi fotográfiája Tiedge János Vörösmartyt ábrázoló felvétele 1854-ből, míg a legutóbbiak a 2000-es évekből valók. A kiállítás az irodalom és fotográfia egyfajta izgalmas találkozására invitál.
A gyűjtemény bővelkedik különleges, korai fényképészeti eljárással készült eredeti fotográfiákban. Kiemelkedik közülük Székely Aladár Ady Endréről 1915-ben készült dedikált fotója, Simonyi Antal Jókai Mórról, illetve Arany Jánosról készült albumin fényképei, Ellinger Ede Arany János fényképe, Balogh Rudolf Molnár Ferencről haditudósítóként készült fotója, vagy Edward Steichen, a divatfotózás úttörőjének Molnár Ferenc portréja, és Kaffka Margit albumin fényképe.
A halandóság törékeny arcai címet Juhász Ferenc Molnár Edit Íróportréim című 1973-as pécsi kiállítására írt megnyitóbeszédéből kölcsönöztük.
A második kiállításon (2024. június 27. – december 15.) a PIM fotósai (Berekméri Zoltán, Flesch Bálint, Bókay László, Dobóczi Zsolt, Belicza László Gábor, Gál Csaba és Birtalan Zsolt) által az elmúlt évtizedekben készített íróportrékra kerül majd a hangsúly.
A kiállítás kurátorai: Kovács Ida és Kemény Aranka irodalmi muzeológusok, PIM
Grafikai tervezés: Csuport Andrea
Látványterv: Mihalkov György, PIM