Előadó: | Presser Gábor |
---|---|
Album: | A zeneszerző |
Megjelenés: | 1998 |
Hossz: | 3:38 |
Szövegírók: |
Sztevanovity Dusán |
Presser Gábor |
|
Kiadó: | BMG Ariola Hungary |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
A villamos kettőt csöngetett,
és elhúzott veled
s elhagyott sziget,
csak egy megálló volt neked.
És a fényképész
a bolt előtt mereng,
pár esküvői kép,
pár mosoly kéne még,
de ma senki nem nevet.
Néha… túl szép lett volna,
amit a nagy szavak,
dörögve tiltanak.
Féltünk, vártunk,
a pillanat így marad el.
A villamos kettőt csöngetett,
és egy jutott neked,
és egy jutott neked,
és ez így nem jó senkinek.
A fényképész
sok-sok fényt szeret,
hát szétnéz megvetőn,
s a lehúzott redőny,
minden képet eltemet.
A villamos kettőt csöngetett,
s csak indul s így üzen
és úgysem értik meg
csak az eltévedt szívek.
És a fényképész
az el sem kattant képpel mit tehet.
Már laborálná, már retusálná,
de itt senki, senki, senki,
senki, senki nem fizet.
A villamos kettőt csöngetett,
s a kockakő felett,
még ott keringenek,
az eldobált jegyek.
"Úgy érzem, egy életem van, nem leszek félember
mer’ bent izzik a szabadság a véremben"
Nyolcszámos lemezzel jelentkezik májusi tripla Aréna-koncertje előtt Magyarország legnépszerűbb előadója. A skatulya I. című lemezről a mariana.árok már túlszárnyalta a 2,5 milliós megtekintést YouTube-on, a cipoe pedig szintén hasít: 1,6 millió megtekintésnél jár. Ezekhez érkezik most hat további dal.
A dalszerző-előadó így mesél a lemezről: „Korábban mindig próbáltam előre összeírni, megtervezni minden dalt, aszerint haladni az alkotómunkával, ahogyan a fejemben egy album összeállt. Viszont a zenekészítési folyamat ennek a szöges ellentéte. Megannyi ilyen tapasztalat után biztosra mondom, hogy a legjobb hangulatok, illetve a legértékesebb gondolatok és dallamok mindig akkor érkeznek, amikor nincs előre felvázolva, hogy vajon milyen lesz a teljes egész.
A skatulya I. című lemezen Azahriah új területekre lép. Ő maga így fogalmaz: „A skatulya albumsorozattal igyekszem a legkísérletezőbb, legszélsőségesebb hangzásokat próbálgatni, aztán a legjobbakat leválogatom, s végül egy összefüggő sztorivá igyekszem formálni a lemezen.” S hogy a kísérletezést mennyire komolyan veszi, azt mi sem bizonyítja jobban, mint a tartarosz című dal – ami egy metálszám. Hasonlóra – hogy egy, a karrierje csúcsán járó popsztár metáldallal rukkoljon elő – még a nemzetközi színtéren se nagyon akad példa. De hát ő maga énekli: izzik a szabadság a vérében.
A visualizerekben a mariana.árok klipjének különös, enigmatikus látványvilága köszön vissza (Emil Goodman munkái), a szövegek pedig a carpe diemtől a világvége-flessig igen széles skálán mozognak. Egy biztos: úgy lángol, hogy még a tenger mélyén se lehet kioltani.
Fotó: Azahriah