Előadó: | Mesedalok |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Csányi Zita |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Julien:
Hercegnő étkezése fontos etiket ő mindig topánkát hord bőr cipő helyett,
Petrezselymet nem eszik, ez is hercegnői sikk, mindig mosolyog, de sohasem nevet…
Hercegnő mindig tudja mit, mikor, hogyan…
-zene-
Nem bukik fel ha meghajol, vérében van a protokol, dönteni tud, ha rábízzák,
hogy így vagy úgy. Ő sohasem jár félszegen, csak merev háttal délcegen,
és mikor elmegy kesztyűs kézzel int búcsút…
Mellett ki, és hasat be, és kezet fel, és fejet fel, ilyen legyen minden mozdulat!
Erika: Értem már!
Julien:
Legyen bájos, legyen kedves, mikor ad, és mikor elvesz, mindig tudja meddig s mit szabad!
Hát! Hercegnő mindig pompás új ruhában jár,
és soha nem pihen, mert nincs ideje már!
Hogyha lefestik széken ül, büszke mosollyal hátra dűl,
hogyha beszél jól használja a szókincsét…
Senkire nem néz ostobán, két kézzel játszik zongorán,
Énekel mindig hogyha kérik még, még, még…
2-en:
Még, még
Julien:
És, és minden gyönyörű, oly nagyszerű ha a szobába lép,
Erika: Értem!
Julien:
Ott áll, a férfi sóhaj száll, egy rózsa szál, mit nem téptek le még!
Nem bukik fel sosem!
Erika:
Soha, soha, sohasem!
Julien:
Sosem aggódik
Erika:
Soha, soha, sohasem!
Julien:
Megtesz mindent mit az élet tőle vár… Bátor és soha nem
Erika:
ő az aki sose fél
Julien:
Sose tévedhet!
Erika:
Mindig másokért él!
Julien:
Neki idő, és tér kéz a kézben jár…
Hercegnő készen vár a bársony puha ágy, hercegnő mindent józan fejjel gondol át…
Schoblocher Barbaráék feltöltötték jó energiákkal a Park közönségét
A 2011 őszén alakult Blahalouisiana Székesfehérvárról indult. Akkor beat-rock/pop-soul zenekarként aposztrofálta magát. A csapat azonban a tavaly megjelent Sötét Villám című lemez után napjainkban már egy, az eddiginél jóval színesebb zenei világba kalauzol. Az Amore (de nem veled) című szerzeménnyel a Blahalouisiana a közelmúltban le is leplezte az új érát.
A Parkban július 17-én tartott fellépésen a már ismert számokon kívül újdonságok is várták a rajongókat: a Blahalouisiana júliusig ugyanis több új dal megjelenését tervezi, melyeknek előszele már a budapesti koncerten is érzékelhető volt. Az estét Molnár Tamás nyitotta a Blahalouisiana előtt.
Blahalouisiana-dalszövegek itt.
Az este főszereplője a Blahalouisiana, és énekesnője, Schoblocher Barbara nem arról ismert, hogy megbújik a sarokban. A frontember öltözködése, karakteres hangszíne, hangjának intenzitása és dalszövegeinek tartalma mind megköveteli a maximális figyelmet. Mindemellett Barbara igazán kellemes jelenség a személyisége szempontjából is: a közönséggel együtt lélegezve vezette végig a koncertet, jóleső együtt-rezgéseket generálva.
A már a friss sajtófotókon is egészen üde stílust magára öltött formáció a közelmúltban megjelent Amore (de nem veled) című, az új érát előrevetítő dala mellett a koncert dallistájában a legnagyobb favoritok is helyet kaptak: a Túl távol, elég közel, a Szeressetek, a Faliórák vagy a Testemnek ha engedem.
Mi is az a friss éra, amellyel beharangozták a fővárosi koncertet?
Innen szép a győzelem, Ahol összeér összeér, Éllek túl, Ott van a nap, Nem ereszt – ilyen nótákkal is pakolta tele az estét a Blahalouisiana. Barbi párja, Apey (azaz Áron András, akivel több formációban is együtt zenélnek — így az Áron András & The Black Circle Orchestra-ban is) mély hatással van az énekesnő stílusára. Áron András igazi multi-instrumentalista multitálentum, aki a metalos gyökerei ellenére otthonosan mozog többek között a country világában is. Ebben pedig Barbi is remekül működik, s egyúttal finoman, jó érzékkel be is építi a stílus elemeit saját formációjába.
Mára a konga, a szaxofon, a földszínek alkalmazása, a béke és a szeretet hangsúlyozása, hippi-életérzés mind komfortosan vibrál a Blahalouisiana dalaival.
Beat, rock, kultúrház, háttérfüggöny és táncdalfesztivál
A látvány – Beatles-koncertek és a hetvenes éveket idéző, művelődési házas diszkók archív képkockáival, valamint a színpadon háttérként alkalmazott, szintén a kultúrház-érzetet keltő, finoman megvilágított drapériákkal egészült ki. Mindez a táncdalfesztiválok korszakába repített vissza. A beat és a rock volt a főszereplő. Több volt a félháznál a Parkban, a zenekar pedig láthatóan lazán, könnyedén létezett a színpadon. Élvezték azt a felhőtlen vibe-ot, amit ez az új irány hozzád a koncerthez.
Ez az összhatás a korábbi, Kovács Kati-Schoblocher Barbi duettet is megidézte.
Ha érdekel, milyen volt a látvány és az érzések a Parkban, nézd meg ezt a videót a korábbi duettről. Remekül leírja a fővárosi Blahalouisiana-koncert hangulatát.
A Faliórák annyira csúcsra járatta az érzelmeket, hogy Barbi sírva fakadt
– Bármennyire szeretek szerelmes lenni, a mai koncert érzése annál sokkal jobb
– fogalmazott az énekesnő.
A Vaksötét ezt követően akusztikus verzióban hangzott el és adott némi nyugvópontot az estének, hogy aztán a Kedvenc naplementém ismét felrázza a közönséget. A Szeressetek pedig tovább kontrázta a hangulatot.
Az estét az új sláger, az Amore zárta: temperamentumos, olaszos életérzést hagyva maga után.
– Vigyétek el ezt a sok pozitív energiát oda, ahol a legnagyobb szükség van rá. Meg tudjuk menteni a világot, elegen vagyunk itt és most ehhez
– tette hozzá Barbi.
Fotók: Blahalouisiana