Előadó: | Kicsi G |
---|---|
Album: | A Nagy Dobás |
Megjelenés: | 2000 |
Hossz: | 3:33 |
Szövegírók: |
Radics Gábor |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | sonymusic |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Vége van, óh véget ért minden,
ahol a lélek sajnos semmi sincsen,
elveszítve így egyensúlyom,
zuhanok lefelé, akár az ólom.
Egy pillanat alatt, pereg le életem,
ahogyan közelít egyre végzetem.
A fejem a földnek és a lábam az égnek,
bevillanak szépen sorba a képek.
Kicsi vagyok még nagyon-nagyon kicsi,
a sötétből a fényre most húztak ki.
A szülész, nőgyógyász és egy féltucat ember,
az ablak mögül, vigyorogva figyel.
Mindenki nyálaz: "Jajj de szép baba,
hidjétek el egy napon még feljut a csúcsra."
De ekkor már megmondta anyám előre:
"Fiam, ne menj fel a tetőre.!"
Az emberiségnek nem, és ez nem is kérdés,
de nekem bazi nagy volt az első lépés.
És az első szavam mondhatni zseniális:
Szuperkáli-frádzsilisztik-eszmiáli-dózis.
Refrén: 2x
Élj úgy! Élj úgy, hogyha mindennek vége,
és lepereg az agyadban az életed filmje.
Érdemes legyen végig nézni,
érdemes legyen emlékezni.
De zuhanok tovább nincsen megállás,
pörögnek a képek, egy villanás és váltás.
Az életre nevelő általános iskola,
a majdani tudás ingatag alapja.
Az osztályterembe benn ülök,
óh, az unalomtól majdnem megőrülök.
A tanárnő viszont egész jó bőr,
csak zavaró az arcán, az a kis szőr.
A mérete mindenhol XXX-el,
csak azért, hogy nem felejtsd el.
És ha nem sikerült volna elfelejteni,
az aszfalt a fejemből örökre kiveri.
Mértnem hallgattam jó anyámra?
Ő előre tudta, ő előre látta.
Bár nem én lennék a vagányok ásza,
lettem volna inkább egy kórház nőgyógyásza.
Refrén. 2x
A föld felé fele úton járhatok,
az életemből hátra van még pár dolog.
Pár story, mit mindjárt elmesélek,
ahogy jönnek szépen sorban a képek.
Főiskola, kolesz a legnagyobb buli,
felcsikkant a Sára Julcsi.
És még valahány név, a naptárban,
mindet ki kellett volna, hogy próbáljam.
Azért volt sok kaland, s jó nagy pofára esés,
bele való bige, pedig igen kevés.
És az első élmény, bénázás a sexben,
mert semmi sem úgy ment, ahogy a filmeken.
De nicsak, már itt vagyok földközelben,
óh, egy rántás, csak bízhatok a gumikötélben.
A gyomrom is igen is le-fel-le,
a bándzsidzsámpinkból elég egy életre.
Refrén: 4x
Schoblocher Barbaráék feltöltötték jó energiákkal a Park közönségét
A 2011 őszén alakult Blahalouisiana Székesfehérvárról indult. Akkor beat-rock/pop-soul zenekarként aposztrofálta magát. A csapat azonban a tavaly megjelent Sötét Villám című lemez után napjainkban már egy, az eddiginél jóval színesebb zenei világba kalauzol. Az Amore (de nem veled) című szerzeménnyel a Blahalouisiana a közelmúltban le is leplezte az új érát.
A Parkban július 17-én tartott fellépésen a már ismert számokon kívül újdonságok is várták a rajongókat: a Blahalouisiana júliusig ugyanis több új dal megjelenését tervezi, melyeknek előszele már a budapesti koncerten is érzékelhető volt. Az estét Molnár Tamás nyitotta a Blahalouisiana előtt.
Blahalouisiana-dalszövegek itt.
Az este főszereplője a Blahalouisiana, és énekesnője, Schoblocher Barbara nem arról ismert, hogy megbújik a sarokban. A frontember öltözködése, karakteres hangszíne, hangjának intenzitása és dalszövegeinek tartalma mind megköveteli a maximális figyelmet. Mindemellett Barbara igazán kellemes jelenség a személyisége szempontjából is: a közönséggel együtt lélegezve vezette végig a koncertet, jóleső együtt-rezgéseket generálva.
A már a friss sajtófotókon is egészen üde stílust magára öltött formáció a közelmúltban megjelent Amore (de nem veled) című, az új érát előrevetítő dala mellett a koncert dallistájában a legnagyobb favoritok is helyet kaptak: a Túl távol, elég közel, a Szeressetek, a Faliórák vagy a Testemnek ha engedem.
Mi is az a friss éra, amellyel beharangozták a fővárosi koncertet?
Innen szép a győzelem, Ahol összeér összeér, Éllek túl, Ott van a nap, Nem ereszt – ilyen nótákkal is pakolta tele az estét a Blahalouisiana. Barbi párja, Apey (azaz Áron András, akivel több formációban is együtt zenélnek — így az Áron András & The Black Circle Orchestra-ban is) mély hatással van az énekesnő stílusára. Áron András igazi multi-instrumentalista multitálentum, aki a metalos gyökerei ellenére otthonosan mozog többek között a country világában is. Ebben pedig Barbi is remekül működik, s egyúttal finoman, jó érzékkel be is építi a stílus elemeit saját formációjába.
Mára a konga, a szaxofon, a földszínek alkalmazása, a béke és a szeretet hangsúlyozása, hippi-életérzés mind komfortosan vibrál a Blahalouisiana dalaival.
Beat, rock, kultúrház, háttérfüggöny és táncdalfesztivál
A látvány – Beatles-koncertek és a hetvenes éveket idéző, művelődési házas diszkók archív képkockáival, valamint a színpadon háttérként alkalmazott, szintén a kultúrház-érzetet keltő, finoman megvilágított drapériákkal egészült ki. Mindez a táncdalfesztiválok korszakába repített vissza. A beat és a rock volt a főszereplő. Több volt a félháznál a Parkban, a zenekar pedig láthatóan lazán, könnyedén létezett a színpadon. Élvezték azt a felhőtlen vibe-ot, amit ez az új irány hozzád a koncerthez.
Ez az összhatás a korábbi, Kovács Kati-Schoblocher Barbi duettet is megidézte.
Ha érdekel, milyen volt a látvány és az érzések a Parkban, nézd meg ezt a videót a korábbi duettről. Remekül leírja a fővárosi Blahalouisiana-koncert hangulatát.
A Faliórák annyira csúcsra járatta az érzelmeket, hogy Barbi sírva fakadt
– Bármennyire szeretek szerelmes lenni, a mai koncert érzése annál sokkal jobb
– fogalmazott az énekesnő.
A Vaksötét ezt követően akusztikus verzióban hangzott el és adott némi nyugvópontot az estének, hogy aztán a Kedvenc naplementém ismét felrázza a közönséget. A Szeressetek pedig tovább kontrázta a hangulatot.
Az estét az új sláger, az Amore zárta: temperamentumos, olaszos életérzést hagyva maga után.
– Vigyétek el ezt a sok pozitív energiát oda, ahol a legnagyobb szükség van rá. Meg tudjuk menteni a világot, elegen vagyunk itt és most ehhez
– tette hozzá Barbi.
Fotók: Blahalouisiana