Előadó: | Mozart musical |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Müller Péter Sziámi Michael Kunze |
Szilveszter Lévay |
|
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Musical |
Címkék: | feldolgozás [+] |
(Colloredo):
Gróf Arco!
Mit hallott Münchenből?
(Arco gróf):
Mozart operája fényes siker.
(Colloredo):
Naturellement!
(Arco gróf):
A bajor választófejedelem rendkívül hálás
főméltóságodnak, hogy kölcsönadta neki Mozartot.
(Colloredo):
Az ígéret szép szó és ha tartják úgy jó,
s a bajor csak nem csap be engem,
és nem ragad nála e rátarti golyhó,
visszaadja időben, rendben.
(Arco gróf):
A választófejedelem a szokásos választ adja:
Nincs üres állás.
(Colloredo):
És mikor érkezik Mozart Bécsbe?
(Arco gróf):
Felszólítottam, hogy azonnal induljon útnak,
kövessen minket.
(Colloredo):
Waldstätten bárónőnek köszönhetem az ötletet,
hogy magammal vigyem.
(Arco gróf):
Mozartot ünnepelni fogják Bécsben.
(Colloredo):
Engem fognak ünnepelni Bécsben!
Bécs is csak rajong majd érte,
s enyém lesz a dicsőség,
hiszen én hoztam őt Bécsbe,
nem is sejtik, mit tud még!
(Arco gróf):
Csak nehogy a fejébe szálljon…
(Colloredo):
Önre bízom, hogy ennek elejét vegye.
(Arco gróf):
És ha a császár vet rá szemet?
(Colloredo):
Nem fogom engedni,
hogy Mozart a császár előtt játsszon!
(Arco gróf):
Hiszen másról se beszél!
Fúgákat akar játszani a császárnak,
meg az operáját.
(Colloredo):
Mozart álmodozzon bátran,
nem dönthet erről végül ő.
Most még igazán jól él nálam,
de az égig talán nem nő.
(Arco gróf):
Arretez!
Természetesen nem tartozik neki számadással,
főméltóságú uram, hiszen Mozart az Ön szolgája.
Egyszerűen alkalma sem lesz arra,
hogy új állásra pályázzék.
És ki is merné kockáztatni, hogy megrontsa
Önnel a viszonyát egy muzsikus miatt?
Velünk fog lakni az Ön bécsi rezidenciáján.
Ott mindig szemmel tarthatom.
Bezárni persze nem tudom,
és el fog látogatni a borozókba meg a Práterbe.
(Colloredo):
Azt megtiltom!
Borozókról szó sem lehet,
a Práterről meg végképp nem!
Rám bízta őt az Úr!
A dolgom az, hogy megtanítsam,
hogy legyen majd példás szolga ő!
Nincs a tudásnál szebb zeneszó,
a tiszta ész az mindig győz,
egy művész meg mindig esendő!
Schoblocher Barbaráék feltöltötték jó energiákkal a Park közönségét
A 2011 őszén alakult Blahalouisiana Székesfehérvárról indult. Akkor beat-rock/pop-soul zenekarként aposztrofálta magát. A csapat azonban a tavaly megjelent Sötét Villám című lemez után napjainkban már egy, az eddiginél jóval színesebb zenei világba kalauzol. Az Amore (de nem veled) című szerzeménnyel a Blahalouisiana a közelmúltban le is leplezte az új érát.
A Parkban július 17-én tartott fellépésen a már ismert számokon kívül újdonságok is várták a rajongókat: a Blahalouisiana júliusig ugyanis több új dal megjelenését tervezi, melyeknek előszele már a budapesti koncerten is érzékelhető volt. Az estét Molnár Tamás nyitotta a Blahalouisiana előtt.
Blahalouisiana-dalszövegek itt.
Az este főszereplője a Blahalouisiana, és énekesnője, Schoblocher Barbara nem arról ismert, hogy megbújik a sarokban. A frontember öltözködése, karakteres hangszíne, hangjának intenzitása és dalszövegeinek tartalma mind megköveteli a maximális figyelmet. Mindemellett Barbara igazán kellemes jelenség a személyisége szempontjából is: a közönséggel együtt lélegezve vezette végig a koncertet, jóleső együtt-rezgéseket generálva.
A már a friss sajtófotókon is egészen üde stílust magára öltött formáció a közelmúltban megjelent Amore (de nem veled) című, az új érát előrevetítő dala mellett a koncert dallistájában a legnagyobb favoritok is helyet kaptak: a Túl távol, elég közel, a Szeressetek, a Faliórák vagy a Testemnek ha engedem.
Mi is az a friss éra, amellyel beharangozták a fővárosi koncertet?
Innen szép a győzelem, Ahol összeér összeér, Éllek túl, Ott van a nap, Nem ereszt – ilyen nótákkal is pakolta tele az estét a Blahalouisiana. Barbi párja, Apey (azaz Áron András, akivel több formációban is együtt zenélnek — így az Áron András & The Black Circle Orchestra-ban is) mély hatással van az énekesnő stílusára. Áron András igazi multi-instrumentalista multitálentum, aki a metalos gyökerei ellenére otthonosan mozog többek között a country világában is. Ebben pedig Barbi is remekül működik, s egyúttal finoman, jó érzékkel be is építi a stílus elemeit saját formációjába.
Mára a konga, a szaxofon, a földszínek alkalmazása, a béke és a szeretet hangsúlyozása, hippi-életérzés mind komfortosan vibrál a Blahalouisiana dalaival.
Beat, rock, kultúrház, háttérfüggöny és táncdalfesztivál
A látvány – Beatles-koncertek és a hetvenes éveket idéző, művelődési házas diszkók archív képkockáival, valamint a színpadon háttérként alkalmazott, szintén a kultúrház-érzetet keltő, finoman megvilágított drapériákkal egészült ki. Mindez a táncdalfesztiválok korszakába repített vissza. A beat és a rock volt a főszereplő. Több volt a félháznál a Parkban, a zenekar pedig láthatóan lazán, könnyedén létezett a színpadon. Élvezték azt a felhőtlen vibe-ot, amit ez az új irány hozzád a koncerthez.
Ez az összhatás a korábbi, Kovács Kati-Schoblocher Barbi duettet is megidézte.
Ha érdekel, milyen volt a látvány és az érzések a Parkban, nézd meg ezt a videót a korábbi duettről. Remekül leírja a fővárosi Blahalouisiana-koncert hangulatát.
A Faliórák annyira csúcsra járatta az érzelmeket, hogy Barbi sírva fakadt
– Bármennyire szeretek szerelmes lenni, a mai koncert érzése annál sokkal jobb
– fogalmazott az énekesnő.
A Vaksötét ezt követően akusztikus verzióban hangzott el és adott némi nyugvópontot az estének, hogy aztán a Kedvenc naplementém ismét felrázza a közönséget. A Szeressetek pedig tovább kontrázta a hangulatot.
Az estét az új sláger, az Amore zárta: temperamentumos, olaszos életérzést hagyva maga után.
– Vigyétek el ezt a sok pozitív energiát oda, ahol a legnagyobb szükség van rá. Meg tudjuk menteni a világot, elegen vagyunk itt és most ehhez
– tette hozzá Barbi.
Fotók: Blahalouisiana