Előadó: | Havasi Duo |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: | Keressük a szövegírót! |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Mikor még bölcsőben feküdtem,
S nem nőtt ki még a fogam,
Az életről semmit sem tudtam,
Csak tejet ittam boldogan,
Egy asszony ült az ágyam szélén,
Ki féltő gonddal vigyázott rám,
Elaltatott lágy altató dallal,
Egy asszony az édesanyám
Szegény anyám!
Felnőttem és hetyke legény lettem,
A szűk szoknyákat hajszolám,
Fiacskám lelkem házasodj meg,
Így könyörgött az anyám
Szegény anyám!
A lejtőn nem lehet megállni,
Züllök-züllök csak tovább,
Egy asszonyt hallottam kint zokogni,
Hát kint siratott az anyám,
Szegény anyám!
Börtönömre napsugár szállt,
Ha jött anyámtól üzenet,
Hol egy jó falatot küldött,
Hol vígasztaló levelet.
De egyszer elmaradt minden,
Bús árvaság szakadt rám,
Évek múltán mikor kijöttem,
Hallottam, meghalt az anyám,
Szegény anyám!
Sírja jeltelen és puszta,
Egy fillérem sem volt nékem,
Hát loptam és a lopott pénzből,
Sírját feldíszítettem,
De mit bánom én, ha rajta csípnek,
S egypár évet sóznak rám,
Csakhogy szegfűk, s rózsák tövében,
Alussza álmát az anyám,
Szegény anyám!
Sikeres showcase-nappal indult, majd változatos kanyarokkal, katartikus pillanatokkal és felfedezésekkel folytatódott a Bartók Tavasz keretében megrendezett Ritmo.
Ígéretéhez híven élményekben gazdag, globális merítést adott a 2024-es Budapest Ritmo háromnapos zenei utazása április 11-13. között. Gérald Toto varázslatos afro–francia sanzonjai, Gaye Su Akyol galaktikus karizmája, a BCUC által vezényelt transzszeánsz és a Puuluup felszabadult folkja ejtette rabul a közönséget.
Boldog arcok, a tavaszi estén teraszon pihegő közönség, networképítő nemzetközi szakemberek töltötték meg az Akvárium Klubot a Ritmo két fő koncert napján. A „felfedezések fesztiválja” szinte mindent felvonultatott, amit a műfajtól elvárhatunk: elmélyült pillanatokat, távoli kultúrák üzenetét és önfeledt bulit.
Gérald Toto
A hazai közönség imádta Gaye Su Akyol anatóliai pszichedéliáját, a BCUC afrofuturista őrületét, Gérald Toto simogató hangját és stílusát, vagy a Duckshell és Luca Bassanese közreműködését a Bella ciao erejéig. Az Erzsébet téren a legfiatalabb korosztály is kitáncolhatta magát a Duckshell és a Hét Hat Club ingyenes koncertjein. A Puuluup megnevettette és megtáncoltatta a hallgatóságot, míg a Romano Drom Terne Čhavéval közösen adott jubileumi koncertje ünnepi hangulatban telt. Az időjárás is kedvezett a fesztivál hangulatának, amihez tökéletes aláfestést adott Cyborg Templar és Tibsā az Akvárium teraszán.
A showcase-napon a hagyományos népzenétől a dark folkon át az elektronikus fúzióig vonultak fel térségünk zenei dialektusai.
Minden produkció telt házzal ment a Szimpla Kertben, a fellépések hatására több meghívást kaptak a zenekarok, ami a Ritmo egyik kiemelt törekvése. Sikerrel, az eddigi legmagasabb részvétellel zárult a Ritmo szakmai programja is a Magyar Zene Házában. Chris Eckmann, a ljubljanai székhelyű Glitterbeat kiadó alapítója kapta idén a Budapest Ritmo Díjat és az azzal járó egyedi bakelit lemezt, amelyet Weyer Balázs, a Hangvető programigazgatója adott át. A filmprogram idei különlegessége, Vincent Moon és a Dalinda közös alkotása erős szakmai visszhangot keltett.
A világzenei fesztivál idén is hozta, amitől jellegzetes és különleges ez a programsorozatot: nemzetközi szakemberektől az olasz költő-aktivistán át a dél-afrikai punk kollektíváig és a kíváncsi közönségig, mindenki találkozott a Ritmo sajátos erőterében.
Fotók: Pesthy Márton