Előadó: | Demjén Ferenc |
---|---|
Album: | 2000 éves álmok |
Megjelenés: | 1999 |
Hossz: | 4:05 |
Szövegírók: |
Demjén Ferenc |
Menyhárt János |
|
Kiadó: | Rózsa Records |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Volt régen egy szó, s bennünk élt, némán.
Mind így születünk vérben s tisztán
Lassan jön elénk, miről is szól majd,
és mit hoz a világ, nap-nap után.
Minden tiszta és minden szűz volt, mint az ígéret.
Próbáltuk megszokni, nem sikerült...
Volt régen egy szó, s bennünk élt, némán.
Ha bármit akarunk, nem szólnak ránk.
Rájöttünk hamar, ennek már vége.
Nyitva a szívünk, csukva a szánk.
Ami végleg megzavart, az az ígéret.
A gyanakvás szelleme ránk szállt.
refr.:
Valahol réges-régen,
a mesék erdejében,
valahogy elveszett
egy szép szó.
Van időnk még megtudni,
miért kell azt ellopni,
mi nekünk drága,
másnak olcsó.
Tisztán születünk reményben, fényben.
MI meg nem változunk, csak a világ.
S ha egy rég elveszett szó zeng a zenénkben,
tudd meg, hogy kerestük, éveken át.
És mindent elhittem mit akartál.
Úgy lettem a barátod, hogy becsaptál.
Egy földön élünk rég,
sokáig így lesz még.
refr.
A Coldplay bemutatta vadonatúj, Ausztráliában forgott videóklipjét, a „The Karate Kid” címűt, amely a banda ’MOON MUSiC’ albumának kibővített, Full Moon változatán foglal helyet. A videóban a sztár színész, Ralph Macchio („A karate kölyök”, „Cobra Kai”) játszik kezdetben utcazenészként, végezetül pedig Chris Martinnal a világhírű arénák egyik színpadján.
A Chris Candy rendezésében készült szimbolikus és megindító videót a zenekar rekordot döntő ausztrál/új-zélandi turnéja során rögzítették, amely szombaton Aucklandben ért véget. A formáció meghaladta turnéjával kapcsolatos fenntarthatósági célkitűzését és 59 százalékkal kevesebb CO2e-kibocsátást produkált, melynek részét képezik az idei, magyarországi, tripla aréna koncertek.
A zenekar azután vette fel a kapcsolatot Ralph-fal, hogy októberi lemezük megjelenése után a Daniel LaRusso karakterét alakító színész nyilvánosan is méltatta a „The Karate Kid”-et.
Ralph Macchio így nyilatkozott róla: „Amikor Chris Martin felbukkan a FaceTime-odon, és arra kér, hogy segíts egy olyan videó elkészítésében, amely egy gyönyörűen érzelmes és megrendítő dalt kísér - amit egy több mint 40 évvel ezelőtt készített film ihletett - csak egy válasz létezett. Az a lehetőség, hogy csatlakozhattam a Coldplay csapatához Ausztráliában az egyik legendás élő show-jukon, hogy együtt dolgozhassunk ezen a videóklipen, nem volt más, mint egy karrier csúcspont. A szinergia Chris-szel, a zenekarral és a rendezőnkkel, Chris Candy-vel a valaha volt legtisztább tapasztalás volt számomra. Izgatott vagyok, hogy megoszthatom ezt a világgal.”
A „The Karate Kid” több más extrával kiegészült, „Full moon”-on helyezkedik el, mely digitálisan is meghallgatható: Coldplay – MOON MUSiC (Full Moon Edition).
Fenntarthatóság és a Coldplay
A október 18-án bemutatott, tizedik stúdiólemez, a ’MOON MUSiC’ az albumlisták élére került szerte a világon, mely nem csak zeneileg értékteremtő, de a világ első zenei anyaga, amely 100%-ban újrahasznosított, 140 grammos EcoRecord LP-n érkezik. Ezzel elmondható, hogy a zenekar 25 tonna műanyag gyártását akadályozza meg, és 85 százalékkal csökkenti a gyártási folyamat széndioxid-kibocsátását kilogrammonként a hagyományos 140 grammos vinylhez képest. Hasonlóképp jártak el a CD gyártás folyamatainál, amelyet EcoCD néven forgalmaznak majd, és amelyet 90 százalékban újrahasznosított polikarbonátból készítettek. Ezenkívül a csapat együttműködött korábbi partnerével, a The Ocean Cleanup-pal, hogy létrehozzanak egy új formátumot, melyet Notebook Edition EcoRecord LP-nek neveznek. A kiadvány olyan újrahasznosított pet palackokból készül, amelyeket a guatemalai Rio Las Vacas folyóból halászott ki a szervezet, megakadályozva ezzel, hogy a műanyag elérjen a Hondurasi-öbölig és az Atlanti-óceánig.
Ami a turnézást illeti, az együttes a közelmúltban kiadott egy frissítést turnéjával kapcsolatos, fenntarthatósági eredményeiről. Műsoronkénti összehasonlításban a jelenlegi turné eddig 59 százalékkal kevesebb CO2e-kibocsátást produkált, mint az előző, 2016/17-es stadionturnéjuk alatt, meghaladva ezzel az eredeti célt, mely 50%-os csökkentés volt. Már több mint 9 millió fát ültettek el világszerte és az akciónak közel sincs vége évzárásig. A teljes információ a sustainability.coldplay.com oldalon található.
Fotók: Coldplay