dalszöveg, előadó kereső
Dalszöveg, előadó kereső
előadó, zeneszöveg betűválasztó
Válassz előadót:
0-9
a
b
c
d
e
f
g
h
i
j
k
l
m
n
o
p
q
r
s
t
u
v
w
x
y
z
Tartalom
Sziámi: Betyár

Sziámi - Betyár

off off off off off
Album: nincs kép
Megtekintve: Ma 5, összesen 8565 alkalommal
Tartalom
Dalszöveg

Betyár

Mi az a valaki,
ki az a valaki,
alszik most is az ágyacskámban,
ki az a valaki,
ki az a valaki?

Ki az a valaki,
ki az a valaki,
eszik most is a tányérkámból,
ki az a valaki,
ki az a valaki?

Ki az a valaki,
ki az a bátor,
iszik most is a pohárkámból,
ki az a valaki,
ki az a valaki?

Ki az, aki hófehér alapon fehér,
láthatatlan és bárhova elér,
ki az a valaki,
ki az a valaki?

Betyár, három betyár
Betyár, három betyár

Hol az a bátor,
vagy az a kettő,
vagy az a három?

Jöjjön vissza,
fosszon már ki,
alig várom

Olyan közel jártak hozzám,
közelebb, mint én gondolnám,
mélyen jártak bennem,
nem lehetett észrevennem

Betyár, három betyár
Betyár, három betyár

Hol jár az a három betyár,
ahol még az álom se jár,
álom se jár?

Hol jár az a három betyár,
ahol még az álom se jár,
álom se jár?

(instrumentális)

Idegen idegrendszerek fele
indul a bátor lélekbúvár,
leszáll és felszáll,
maga elől is bújkál
Barátom, pszichológus,
nem tudhatsz semmit rólam
Örökre eggyé lettünk a rosszban és a jóban
Ha bevallom neked, hogy embert öltem
tartsd titokban, bár nem megy könnyen
te a fejemnél, én a díványon,
honnan tudnánk, hogy ki az a három

Betyár, három betyár
Betyár, három betyár

Hol az a bátor,
vagy az a kettő,
vagy az a három?

Jöjjön vissza,
fosszon már ki,
alig várom

Olyan közel jártak hozzám,
közelebb, mint én gondolnám,
mélyen jártak bennem,
nem lehetett észrevennem

Betyár, három betyár
Betyár, három betyár

Hol jár az a három betyár,
ahol még az álom se jár,
álom se jár?

Hol jár az a három betyár,
ahol még az álom se jár,
álom se jár?

(instrumentális)

Egy réten, mint régen
heverészek és érzem,
hogy valaki jön és kézenfog mindjárt
és megmutatja, hogy a földön mit lát:
nyomokat, mert valaki itt járt
és ő, aki itt járt, az nagyobb nálunk,
hatalmas és mi a nyomában járunk
ami akkora, mint egy egész ember
és ez a gigász nem járt magában,
kettő jött még a nyomában,
nem tudni ki ő, de az azért rávall,
hogy lábnyomokat hagy hármasával!

Betyár, három betyár
Betyár, három betyár

Hol az a bátor,
vagy az a kettő,
vagy az a három?

Jöjjön vissza,
fosszon már ki,
alig várom

Olyan közel jártak hozzám,
közelebb, mint én gondolnám,
mélyen jártak bennem,
nem lehetett észrevennem

Betyár, három betyár
Betyár, három betyár

Hol jár az a három betyár,
ahol még az álom se jár,
álom se jár?

Hol jár az a három betyár,
ahol még az álom se jár,
álom se jár?

Hol jár az a három betyár,
ahol még az álom se jár,
álom se jár?

Hol jár az a három betyár,
ahol még az álom se jár,
álom se jár?

(instrumentális)

előadó, zeneszöveg betűválasztó
Válassz előadót:
0-9
a
b
c
d
e
f
g
h
i
j
k
l
m
n
o
p
q
r
s
t
u
v
w
x
y
z
Hírek
Hírek

A MOST valódi hidakat épített

Sikerrel zárult a MOST projekt, a Magyarországról indult, a balkáni és a nyugat-európai zeneipart összekötő úttörő kezdeményezés első, több mint négy éves fázisa. 


Az ötletgazda és projektvezető Hangvető 10 balkáni és nyugat-európai partnerrel egy komplex, négypilléres szakmai programmal indított el hosszútávú pozitív folyamatokat az egész régióban. Ez volt az első, magyar cég által elnyert, nagyméretű Kreatív Európa Program által támogatott együttműködési projekt.

 

A MOST nem csak a térségben, hanem egész Európában példaértékű: egy rendkívül diverz régió teljes iparágának fejlesztésére tett ‒ sikeres ‒ kísérletet a 4 millió eurós projekt.


A Hangvető és a MOST partnerszervezetek nemcsak pénzügyi támogatást, hanem szakmai képzéseket, mentorálást, gyakornoki lehetőségeket és egy kiterjedt kapcsolatrendszert is kínáltak a több mint 500 résztvevőnek. Összesen 30 zenekar, 80 menedzser, 60 fesztivál és klub és 20 helyi projektet megvalósító szervező vett részt a programban - mind a népzene, mind a világzene tágabb területéről. 


A MOST hatására létrejött egy új, az európai piacon és kapcsolati hálóban otthonosan mozgó szakmai generáció.

 

A balkáni zene eljutott egy szélesebb, európai közönséghez, ami a régió pozitív megítélésére, és identitásuk erősödésére is visszahat. Több zenei exportiroda jött létre a térségben a projekt közvetett hatásának köszönhetően, a térség művészeit egyre több nyugat-európai fesztivál szerepelteti.

 

A MOST kiemelt figyelmet fordított a balkáni zene sokszínűségének bemutatására. A projektben elektronikus, kísérleti, a hagyományos zenéből új irányokba induló művészek is otthonra találtak. Románia, Szerbia, Bulgária, Észak-Macedónia, Montenegró, Horvátország, Albánia, Koszovó és Bosznia-Hercegovina művészei és zeneipari szakemberei vettek részt a projektben, amelynek egyik fő üzenete a sztereotípiák lerombolása; egy izgalmas térség újrafelfedezése volt. A zenészek megismerését segítendő a Balkánon kívüli európai fesztiválok is résztvevők és partnerek voltak.


"A MOST teret engedett a balkáni zene sokszínűségének, gyökereinek és a térség újat kereső, virágzó kreativitásának."


– Christine Semba, WOMEX

 

Így történhetett, hogy egy alapvetően bosnyák műfajra, a sevdalinkára szakosodott zenekar, a Divanhana megkapta a világzene egyik legrangosabb elismerését, a Songlines magazin díját, és tizenötezres tömeg előtt játszhatott Londonban, vagy hogy a program támogatásával megjelent lemeze első helyre került a World Music Charts Europe európai világzenei sikerlistán.

 

A Perija, egy dark folkot játszó, utcazenéléssel induló zenekar a MOST segítségével szintet lépett, világszerte utaznak és felléptek az Eurosonic fesztiválon.

 

Az E.U.E.R.P.I. kísérleti elektronikája Japánba kapott meghívást, a Lenhardt Tapes-ről a WIRE magazin áradozott, Zarina Prvasevda észak-macedón énekes a Blogotheque-kel forgatott és az egész európai szakma megismerte hangját. A sor folytatható, a MOST sikerét a résztvevő művészek előtt kinyílt szakmai lehetőségek is mutatják.

 

"A MOST rengeteg lehetőséget nyitott meg számunkra, új helyekre jutunk el. Manapság szinte naponta kapunk meghívást egy fesztiválra vagy showcase-re."


– Rodjenice, szerb zenekar

 

Ezt részben a négy éven át zajló, szisztematikus kapcsolatépítés, a közös munka fesztiválokkal, koncertszervezőkkel és szakemberekkel, a MOST konzekvens szakmai jelenléte eredményezte. A Hangvető további projekteken keresztül viszi tovább a projekt örökségét, és folytatja a kiépült szakmai hálózat építését.  

 

“A MOST legnagyobb sikere, hogy elkezdte eloszlatni a balkáni zenét övező sztereotípiákat. A művészek sokkal felszabadultabbak és tudják, nem csak a Macskajajra vagyunk kíváncsiak.


A szakmai oldalon sokat számított, hogy a MOST a teljes iparág minden szereplőjének lehetőséget adott a fejlődésre, és azok egymással is kapcsolatba kerültek. Egy olyan ugrásra kész szakmai hálózatot építettünk fel, amely tehetséges művészekből és rátermett szakemberekből áll, akiket már nem köt meg a térség nehéz hagyatéka.” – Lelkes András, Hangvető ügyvezető igazgatója.




A MOST számokban

 

 

 

 


Fotók: Hangvető