Előadó: | Mulatós dalok |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: | Keressük a szövegírót! |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Három deci köménymag,
Jajj de ládzsó legény vagy, Boldizsár!
Csáresz mokár, tollas kosár,
Kultiválod a pipád.
Aki nem lép egyszerre,
Nem kap mindzsát estére.
Túrós rétes, mákos rétes,
Kamázlak én téged édes.
Szép a mindzsa, mert fekete,
A jó Isten teremtette,
Szilvamagot is tett bele,
Hogy egy ördög pecegtesse,
Ha megetted a magot,
Tedd anyádba a faszod,
Kinyújtom a karomat,
Bekapod a kárómat,
Inkább legyek koldusszegény,
Csak a káróm legyen kemény!
Az én káróm szolgabíró,
A te mindzsád üveghintó,
Kinyílik az üveghintó,
Besétál a szolgabíró,
Hopp, Sári sarokra,
Kapd a káróm marokra!
Kipi-kupak, lámpakupak,
Ha megfoglak, jól megkúrlak!
Száraz kóró, gyenge nád,
Viszked-e még a mindzsád?
Ha mindzsádon csengő volna,
Úgy megkúrnám mindig szólna!
Sej, haj lapatyom,
Nyálazd meg a pamacsom!
Az én káróm olyan eres,
Mégse vagyok alezredes.
Kék méreg, zöld méreg,
Megkúrnám a nővéred!
A mindzsának nincsen álla,
Mégis kinő a szakálla,
Olyan borbély borotválja,
Kinek nincsen keze lába.
Megjelent a Népszava,
Benne van a pék fasza,
Aki nem vesz Népszavát,
Vegye be a pék faszát!
Nád nád nád,
Baszom az anyád!
Azér’ ültél az ölembe,
Viszket a picsád.
Mert hogy én tégedet nagyon szeretlek,
És baszom azt a girbe-gürbe büdös seggedet!
Ki látott már ilyen csodát,
Hogy a picsa maga dudál?
Felfújja a két pofáját,
Kidugja a szopókáját,
Libamáj, libamáj,
Bőgősnek a fasza fáj.
Az én káróm lődörgős,
Kapja be a nagybőgős!
Három tányér bableves,
Basz az anyád, ne nevess!
Fakanál, fakanál,
Apád fasza ki-bejár!
Schoblocher Barbaráék feltöltötték jó energiákkal a Park közönségét
A 2011 őszén alakult Blahalouisiana Székesfehérvárról indult. Akkor beat-rock/pop-soul zenekarként aposztrofálta magát. A csapat azonban a tavaly megjelent Sötét Villám című lemez után napjainkban már egy, az eddiginél jóval színesebb zenei világba kalauzol. Az Amore (de nem veled) című szerzeménnyel a Blahalouisiana a közelmúltban le is leplezte az új érát.
A Parkban július 17-én tartott fellépésen a már ismert számokon kívül újdonságok is várták a rajongókat: a Blahalouisiana júliusig ugyanis több új dal megjelenését tervezi, melyeknek előszele már a budapesti koncerten is érzékelhető volt. Az estét Molnár Tamás nyitotta a Blahalouisiana előtt.
Blahalouisiana-dalszövegek itt.
Az este főszereplője a Blahalouisiana, és énekesnője, Schoblocher Barbara nem arról ismert, hogy megbújik a sarokban. A frontember öltözködése, karakteres hangszíne, hangjának intenzitása és dalszövegeinek tartalma mind megköveteli a maximális figyelmet. Mindemellett Barbara igazán kellemes jelenség a személyisége szempontjából is: a közönséggel együtt lélegezve vezette végig a koncertet, jóleső együtt-rezgéseket generálva.
A már a friss sajtófotókon is egészen üde stílust magára öltött formáció a közelmúltban megjelent Amore (de nem veled) című, az új érát előrevetítő dala mellett a koncert dallistájában a legnagyobb favoritok is helyet kaptak: a Túl távol, elég közel, a Szeressetek, a Faliórák vagy a Testemnek ha engedem.
Mi is az a friss éra, amellyel beharangozták a fővárosi koncertet?
Innen szép a győzelem, Ahol összeér összeér, Éllek túl, Ott van a nap, Nem ereszt – ilyen nótákkal is pakolta tele az estét a Blahalouisiana. Barbi párja, Apey (azaz Áron András, akivel több formációban is együtt zenélnek — így az Áron András & The Black Circle Orchestra-ban is) mély hatással van az énekesnő stílusára. Áron András igazi multi-instrumentalista multitálentum, aki a metalos gyökerei ellenére otthonosan mozog többek között a country világában is. Ebben pedig Barbi is remekül működik, s egyúttal finoman, jó érzékkel be is építi a stílus elemeit saját formációjába.
Mára a konga, a szaxofon, a földszínek alkalmazása, a béke és a szeretet hangsúlyozása, hippi-életérzés mind komfortosan vibrál a Blahalouisiana dalaival.
Beat, rock, kultúrház, háttérfüggöny és táncdalfesztivál
A látvány – Beatles-koncertek és a hetvenes éveket idéző, művelődési házas diszkók archív képkockáival, valamint a színpadon háttérként alkalmazott, szintén a kultúrház-érzetet keltő, finoman megvilágított drapériákkal egészült ki. Mindez a táncdalfesztiválok korszakába repített vissza. A beat és a rock volt a főszereplő. Több volt a félháznál a Parkban, a zenekar pedig láthatóan lazán, könnyedén létezett a színpadon. Élvezték azt a felhőtlen vibe-ot, amit ez az új irány hozzád a koncerthez.
Ez az összhatás a korábbi, Kovács Kati-Schoblocher Barbi duettet is megidézte.
Ha érdekel, milyen volt a látvány és az érzések a Parkban, nézd meg ezt a videót a korábbi duettről. Remekül leírja a fővárosi Blahalouisiana-koncert hangulatát.
A Faliórák annyira csúcsra járatta az érzelmeket, hogy Barbi sírva fakadt
– Bármennyire szeretek szerelmes lenni, a mai koncert érzése annál sokkal jobb
– fogalmazott az énekesnő.
A Vaksötét ezt követően akusztikus verzióban hangzott el és adott némi nyugvópontot az estének, hogy aztán a Kedvenc naplementém ismét felrázza a közönséget. A Szeressetek pedig tovább kontrázta a hangulatot.
Az estét az új sláger, az Amore zárta: temperamentumos, olaszos életérzést hagyva maga után.
– Vigyétek el ezt a sok pozitív energiát oda, ahol a legnagyobb szükség van rá. Meg tudjuk menteni a világot, elegen vagyunk itt és most ehhez
– tette hozzá Barbi.
Fotók: Blahalouisiana