Előadó: | Elisabeth (musical) |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Müller Péter Sziámi Michael Kunze |
Szilveszter Lévay |
|
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Musical |
Címkék: | feldolgozás [+] |
(Lucheni):
1869. május.
A Burgtheaterben tett látogatás után
Sophie a Bellaria erkélyén élvezi a friss éjszakai levegőt.
Elszunnyad a könyv felett, amit olvas, és...
(Ferenc József):
Mama, mért nem érti meg, hogy ezzel ön csak árt?
Minek űzi ellenem e rémes praktikát?
Mit se bánja házasságom - menjen csődbe csak!
Hagyja abba intrikáit!
(Sophie):
Fiam!
Mondd, ily nagyot hogy tévedhetsz?
Nem én vagyok, ki tönkretesz!
Orrodnál fogva ő vezet, rajtam így bosszút áll -
milyen szégyen!
(Ferenc József):
Üres vád!
(Sophie):
Harcom van véle - s kérded, mért?
(Ferenc József):
S vélem!
(Sophie):
Mert itt a császárság a tét!
(Ferenc József):
Nem hiszem!
(Sophie):
E nőnek birka vagy csupán!
(Ferenc József):
Voltam én mással, higgye el, nincs különb!
(Sophie): ---> (közben Ferenc József)
Ám egy császárnénak illik
fényes példát adni mindig!
illik önfeláldozóan
élni értünk!
--->(Ferenc József szövege):
Ön bántana,
és örvend, ha árt,
de többé köztünk
nem kelt viszályt!
(Sophie):
Viszályt?
Istenem, itt sokkal többről van szó!
(Ferenc József):
Én megszoktam, hogy önt szolgálom,
de többet ér a boldogságom!
Ön bármit tesz,
én hozzá tartozom!
(Sophie):
Ezt érdemlem, mondd?
Hálád ennyi volt?
Tőlem kaptál mindent -
életed, s trónt!
Nem volt könnyű ám,
s nem sok haszna lett
jégnek lennem, s kőnek
érted, s ellened!
Mindent elhagytál -
látsz majd szörnyű bajt,
és ha késő lesz már,
akkor értesz majd!
Értesz majd!
"Úgy érzem, egy életem van, nem leszek félember
mer’ bent izzik a szabadság a véremben"
Nyolcszámos lemezzel jelentkezik májusi tripla Aréna-koncertje előtt Magyarország legnépszerűbb előadója. A skatulya I. című lemezről a mariana.árok már túlszárnyalta a 2,5 milliós megtekintést YouTube-on, a cipoe pedig szintén hasít: 1,6 millió megtekintésnél jár. Ezekhez érkezik most hat további dal.
A dalszerző-előadó így mesél a lemezről: „Korábban mindig próbáltam előre összeírni, megtervezni minden dalt, aszerint haladni az alkotómunkával, ahogyan a fejemben egy album összeállt. Viszont a zenekészítési folyamat ennek a szöges ellentéte. Megannyi ilyen tapasztalat után biztosra mondom, hogy a legjobb hangulatok, illetve a legértékesebb gondolatok és dallamok mindig akkor érkeznek, amikor nincs előre felvázolva, hogy vajon milyen lesz a teljes egész.
A skatulya I. című lemezen Azahriah új területekre lép. Ő maga így fogalmaz: „A skatulya albumsorozattal igyekszem a legkísérletezőbb, legszélsőségesebb hangzásokat próbálgatni, aztán a legjobbakat leválogatom, s végül egy összefüggő sztorivá igyekszem formálni a lemezen.” S hogy a kísérletezést mennyire komolyan veszi, azt mi sem bizonyítja jobban, mint a tartarosz című dal – ami egy metálszám. Hasonlóra – hogy egy, a karrierje csúcsán járó popsztár metáldallal rukkoljon elő – még a nemzetközi színtéren se nagyon akad példa. De hát ő maga énekli: izzik a szabadság a vérében.
A visualizerekben a mariana.árok klipjének különös, enigmatikus látványvilága köszön vissza (Emil Goodman munkái), a szövegek pedig a carpe diemtől a világvége-flessig igen széles skálán mozognak. Egy biztos: úgy lángol, hogy még a tenger mélyén se lehet kioltani.
Fotó: Azahriah