Előadó: | PETŐÉK - PETŐ ZENEKAR |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: | Keressük a szövegírót! |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Kis Gizácska mikor kislány volt
Arra kérte édesanyját egy napon
Édesanyám drága jó anyácskám
Hozzál nékem egy élő babát
Édesanyám nem kell nékem ez a baba
Oly mosolygó mind a két szeme
Nem mozog a keze meg a lába
Beszélgetni nem tudok vele
Nem tud ez keservesen sírni
Akárhogy is húzom a haját
Gólya néni drága gólya néni
Hozzon nekem egy élő babát
Kis Gizácska mikor nagylány lett
Bálba vitték őtet egy napon
Megszédült a pezsgőtől, a tánctól
És leheveredett egy paplanon
Vőlegénye csinos volt és délceg
Vágyakozva hallgató szóval
Kis Gizácska drága jó Gizácska
Nem akar-e egy élő babát.
Kis Gizácska egyszer hófehér lett
Édesanyja ágyba fekteté
Házuk felett megjelent a gólya
Pici párna pici fejkötő.
És amikor feljött a Hold az égre
Rávetette halvány sugarát
Kis Gizácska ágya mellé tették
Az igazi élő babát.
Édesanyám nem kell ez a baba
Oly mosolygós mind a két szeme
Mozog ennek keze meg a lába
Beszélgetni is tudok vele.
Tud ez most már keservesen sírni
Hogyha nem is húzom a haját
Édesanyám drága jó anyácskám
Vigye innen ezt a rossz babát.
A most lezárt jogosultkutatás során az Előadóművészi Jogvédő Iroda Egyesület (EJI) csaknem 210 millió forint, 2016 és 2022 között beszedett jogdíj jogosultját azonosította be és fizette ki pótlólag. Az EJI folytatja a tavaly beszedett jogdíjak felosztását is.
Az EJI jelentős erőforrásokat mozgósít a jogdíjak begyűjtése mellett a jogosultak beazonosítására is. A szükséges adatok hiánya miatt ugyanis előfordul, hogy előadók kimaradhatnak a felosztásokból.
A korábban nem azonosított felvételek között nagy számban vannak olyanok, amelyeket az érintett előadók nem regisztráltak határidőn belül, illetve hiányos vagy téves adatokkal szerepelnek a felhasználói adatszolgáltatásokban.
Az EJI alapelve, hogy jogdíj nem maradhat kifizetetlenül
Az egyesület szakemberei összetett informatikai eljárásokkal és egyéni kutatási módszerekkel dolgoznak a jogdíjak kifizetéséhez hiányzó információk beszerzésén.
Az EJI hangfelvételi adatbázisának bővítése eredményeként az idén lehetővé vált a filmzenei jogdíjak széles körű felosztása is: az úgynevezett főcím-, és vége főcímzene elkészítésében közreműködő előadóművészek között a felosztási szabályzat szerint az eredeti főszereplő jogdíjának megfelelő összeget kell felosztani, a háttér, illetve betétzene elkészítésében közreműködő előadóművészek között pedig hangfelvételenként összesen egy-egy eredeti szereplőre eső jogdíjat osztottak fel.
Az EJI munkaszervezete folytatja a tavaly beszedett jogdíjak felosztását, amelyet idén várhatóan júniusban a hangfelvételeket, szeptember végén pedig az audiovizuális jogdíjakat illetően tervez lezárni.
Fotó: illusztráció/Freepik